5 درمان خانگی برای داشتن مژه هایی زخیم تر و بلند تر (قسمت اول)

مژه های بلند و ضخیم با زیبایی خانم ها مرتبط هستند. به نظر می رسد تفاوت چندانی در بلندی و ضخامت میان مژه های خانم ها و آقایان وجود ندارد. به اندازه ای که خانم ها به مژه های خود اهمیت می دهند آقایان برای آن اهمیتی قائل نیستند.

مژه های بلند و ضخیم با زیبایی خانم ها مرتبط هستند. به نظر می رسد تفاوت چندانی در بلندی و ضخامت میان مژه های خانم ها و آقایان وجود ندارد. به اندازه ای که خانم ها به مژه های خود اهمیت می دهند آقایان برای آن اهمیتی قائل نیستند.

آیا در خصوص کم پشتی یا اینکه مژه های تان به اندازه ی دلخواه بلند نیستند، نگران هستید؟ درمان های خانگی ما برای داشتن مژه های بلندتر و ضخیم تر فولیکول های مو را تقویت کرده، به صورت موثرآسیب های ناشی از چندین سال آرایش کردن را ترمیم می کند و بدنبال آن اعتماد به نفستان افزایش یافته و مجددا به چشمانتان جلا می بخشد.

علل ریزش مژه:

کم پشتی مژه ها می تواند از چندین عامل از جمله سن (و پیر شدن)، ژنتیک، تغییرات هورمونی، عوارض جانبی مصرف دارو، همچنین بیماری های پوستی و شرایط پزشکی مانند عفونت چشم، اختلالات غدد درون ریز، ضربه ی روحی، اختلالات متابولیک و کمبود تغذیه ناشی شود. همچنین زنانی که پس از زایمان ریزش مو دارند، ریزش مژه نیز دارند. شیوه ی زندگی و عادت هایی مانند محکم مالیدن چشم ها و همچنین پاک نکردن آرایش چشم می تواند منجر به ریزش مژه ها شود. به این دلیل افراد اغلب برای پر پشت و بلند جلوه کردن مژه های خود از مژه ی مصنوعی یا ریمل های حجم دهنده ی گران قیمت استفاده می کنند. چرا وقتی می توانید بصورت دائم مژه های ضخیم داشته باشید و نیز آن ها را بلند کنید، از مژه های موقت استفاده می کنید؟

ما در زیر برخی از درمان های فوق العاده و ساده را جهت تقویت رشد مژه های سالم ارائه کرده و امیدواریم که به شما مژه هایی سالم تر، ضخیم تر و بلند تر بدهیم.

درمان هایی جهت داشتن مژه های بلند تر و ضخیم تر:

چندین روش طبیعی برای تقویت ضخامت و بلند تر کردن مژه ها وجود دارند. مانند تمام درمان های خانگی، لازم است این درمان را طی یک یا دوماه پیگیری کنید اما ممکن است خسته شوید و سراغ روش های دیگری بروید که به شما کمک می کنند که مژه های ضخیم تر و بلندتری داشته باشید.

از روغن های ضروری و حامل استفاده نمائید:

روغن های ضروری متعددی برای افزایش رشد مو شناخته شده اند و همچنین می توانند باعث رشد مژه ها شوند. از آنجا که لازم است این روغن ها را بصورت مستقیم به چشم بمالید، باید به اندازه ی کافی و با دقت آن را استعمال کنید بصورتی که روغن وارد چشم نشود.

1. روغن کرچک:

اولین روغن ضروری در فهرست، روغن کرچک می باشد. روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه های کرچک گرفته می شود و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است. این روغن مغذی مو بوده و سبب تحریک رشد فولیکول مو می شود. تاریخچه ی روغن کرچک به زمان های بسیار دور باز می گردد، مصریان باستان از آن بعنوان پماد استفاده می کردند و گفته می شود کلئوپاترا از آن برای براق کردن سفیدی چشمانش استفاده می کرده است. واقعیت یا افسانه، این روغن به ضخامت و درخشان شدن مژه ها کمک می کند. علاوه بر  براین، می تواند با عصاره های دمودکس که سبب از دست رفتن مژه می شود مقابله نماید. از روغن کرچک بعنوان درمان خانگی استفاده کنید، شما به یک نخ پنبه یا برس کوچک آرایش نیاز دارید که می توانید از آن بعنوان ابزاری برای مژه های خود استفاده کنید. مقدار کمی از روغن را قبل از رفتن به رختخواب برای جذب بهتر به مژه های خود بمالید. پس از بلند شدن از خواب آن را با آب بشوئید. می توانید روغن کرچک را با آلوئه ورا از هر کدام دو قاشق غذا خوردی مخلوط کنید. جهت کسب نتیجه ی بهتر این درمان را 1 الی 3 ماه ادامه دهید.

2. روغن زیتون:

روغن زیتون یک روغن حامل و درمان خانگی می باشد و برای تقویت رشد مو و همچنین مژه ها از آن استفاده می شود. این روغن همچنین سرشار از اسید اولئیک و ویتامین E  است که هر دو برای رشد مو مورد نیاز هستند. این دو ترکیب، مغذی مو بوده و به ضخامت آن می افزایند. همچنین سبب تیره تر شدن رنگ مژه ها می شوند. جهت استفاده از روغن زیتون به عنوان درمان خانگی برای رشد مژه ها، یک ریمل قدیمی تمیز شده یا یک چوب پنبه آماده کنید. آنرا در مقدار کمی روغن زیتون حرارت دیده فرو کنید. قبل از رفتن به رختخواب آنرا به مژه هایتان بمالید. بگذارید در طول شب روی مژه های تان بماند و پس از بیدار شدن از خواب آن را بشوئید. این روال را تا دو ماه یا حداقل تا زمانی که نتیجه گرفتید ادامه دهید.

3. ژل آلوئه ورا:

روش درمانی خانگی دیگر جهت داشتن مژه های بلند و پر پشت آلوئه وراست. آلوئه ورا حاوی مواد مغذی و ویتامین هایی است که موجب بلندی و ضخامت مژه ها می شود. این ژل حاوی ویتامین های A,B12,C  و همچنین  E است که به گردش موثر سلول و در نتیجه تحریک رشد موهای سالم و براق کمک می کند. همچنین حاوی فولیک اسید است که از ریزش مژه ها جلوگیری می کند. علاوه بر این آلوئه ورا اثر مرطوب کننده ای دارد که مژه ها را سالم نگه می دارد. جهت استفاده از آلوئه ورا به عنوان یکی از درمان های خانگی برای بلند و ضخیم کردن مژه ها، یک ریمل قدیمی تمیز شده آماده کنید. آلوئه ورا را با دقت بشوئید تا لاتکس آن از بین برود. مقداری از آلوئه ورای تازه را قبل از رفتن به رختخواب به مژه ها بمالید و پس از بیدار شدن از خواب آن را با آب بشوئید. شما همچنین می توانید آلوئه ورا را با روغن جوجوبا که بهترین درمان خانگی جهت نرم کردن و تقویت رشد مو هاست ترکیب کنید. مقداری از آن را به مژه ها مالیده و بگذارید مدتی روی مژه ها بماند، 15 دقیقه بعد مژه ها را بشوئید. این روال را دوبار در روز تکرار کنید.

4. مژه ها را برس بکشید:

این روش ساده و نتیجه بخش است. به مژه ها برس بکشید، اینکار گرد و غبار روی مژه ها را زدوده و سبب رشد سالم آنها می شود. این ذرات جلوی رشد مژه ها را گرفته و همچنین سبب از بین رفتن آنها می شود. بعلاوه  برس کشیدن به مژه گردش خون را تقویت می کند بنابراین مواد مغدی بیشتری به فولیکول های مژه می رسند. این روش مشابه ماساژ عمل می کند و با افزایش گردش خون سبب تقویت مژه های شما می شود. مژه های خود را از ریشه به نوک آن، از پایین به بالا برس بکشید. این کار را هر بار به مدت 5 دقیقه انجام داده و تا رسیدن به نتیجه ی دلخواه ادامه دهید.

5. ویتامین E:

بررسی منتشر شده در سال 2012 نشان دهنده ی این است که رشد مو در افرادی که ویتامین E مصرف می کنند نسبت به افرادی که دارو نما استفاده می کردند افزایش یافته است. نتیجه ی بدست آمده از این تحقیق نشان داده است که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E  سبب کاهش استرس اکسیداتیو که با ریزش مو مرتبط است، می شود. جهت استفاده از این روش چند قطره ویتامین E  را به مژه زده و با استفاده از یک برس نرم همانطور که در بالا ذکر شد به مژه های خود بمالید.

برگردان: عرب زاده

دلیل اصلی ریزش مژه و ابرو چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ