ویاگرا برای زنان

این معمولا مردان هستند که برای درمان اختلال نعوظ خود می گویند: "زنده باد ویاگرا." اما این قرص های آبی کوچک ممکن است در درمان اختلال عملکرد جنسی در بعضی از زنان نیز نقش داشته باشد.

این معمولا مردان هستند که برای درمان اختلال نعوظ خود می گویند: “زنده باد ویاگرا.” اما این قرص های آبی کوچک ممکن است در درمان اختلال عملکرد جنسی در بعضی از زنان نیز نقش داشته باشد. به نظر می رسد تعداد بیشتری از مطالعات نشان می دهد که ویاگرا می تواند باعث افزایش میل جنسی در گروه های خاصی از زنان شود و علائم کمبود میل جنسی و یا اختلال میل جنسی جدی (HSDD) را از بین ببرد.

کنت هولتورف، MD، یک متخصص غدد درون ریز پزشکی و بنیانگذار گروه پزشکی هولتورف در Torrance، کالیفرنیا، می گوید: “همه ما با تبلیغاتی که برای این محصولات در مورد درمان اختلال نعوظ در مردان معرفی می شود، اشباع شده ایم.  آنها معمولا میل جنسی را در مردان افزایش نمی دهند؛ اما میل و ارگاسم در زنان بسیار بغرنج تر از مردان است. این داروها می توانند به طور موثر موجب افزایش انگیختگی در زنان و افزایش میل جنسی و رضایت جنسی برای حدود 30 درصد زنان شود. “

از آنجایی که این تعداد “30 درصد” بسیار کم است، استفاده از ویاگرا به عنوان درمانی برای زنان مبتلا به کاهش میل جنسی، بحث برانگیز است. استفاده از این دارو برای زنان توسط FDA مورد تایید نیست و بسیاری از پزشکان آن را برای زنان تجویز نمی کنند.

با این حال، برخی از مطالعات نشان داده است که ویاگرا می تواند به گروه های خاصی از زنان که به عنوان یک عارضه جانبی از وضعیت دیگری دچار ریزش جنسی پایین هستند کمک کند.

دکتر L. Krychman، مدیر اجرایی مرکز پزشکی کالیفرنیا برای بهداشت جنسی و تحریک پذیری در نیوپورت بیچ می گوید:” برخی از انواع گروه های کوچک از زنان وجود دارد مانند کسانی که کمبودهای انگیزشی را در نتیجه دیابت مزمن دارند، کسانی که اگر از تغییراتی در روانی و انگیختگی شکایت کنند، ممکن است از این دارو سود ببرند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که برای برخی از زنان، افزودن این نوع داروها به داروهای ضد افسردگی با شکایت جنسی، ممکن است به کاهش یا به حداقل رساندن این شکایت کمک کند. تحقیقات بیشتری لازم است تا درآینده بتوان از این دارو در این موارد استفاده کرد .

1 چرا به نظر می رسد ویاگرا کمک می کند؟

دکتر C. W. Randolph جونیور، یکی از بنیانگذاران موسسه هورمون طبیعی در جکسونویل بیچ، فلوریدا، اشاره می کند که ویاگرا از لحاظ  فنی اختلال تمایل جنسی خفیف را درمان نمی کند. در حقیقت، اعتقاد بر این است که این دارو در زنان به نحو بسیار مشابهی مانند مردان کار می کند: با افزایش سطح اکسید نیتریک بدن شما برای افزایش جریان خون.

در مردان، اکسید نیتریک موجب بزرگ شدن شریان ها و افزایش خون می شود تا آلت تناسلی آن را جذب کند. ویاگرا استفاده بدن از اکسید نیتریک را افزایش می دهد. در زنان، این به همان دلیل مشابه موضوع اکسید نیتریک در مردان است. تفاوت این است که خون در ناحیه واژن  و clitoris جذب می شود.

2 هزینه های ویاگرا و ملاحظات آن

از آنجا که ویاگرا برای استفاده زنان، توسط FDA تایید نشده است، معمولا بیمه نیست. این می تواند مصرف ویاگرا را برای زنان بسیار پرهزینه سازد. بعضی از پزشکان نمونه هایی رایگان از ویاگرا را می دهند، اما مجددا باید گفت که این کار باید با صلاحدید پزشک شما انجام شود.

3 درمان های جایگزین برای اختلال میل جنسی

با توجه به نتایج بالقوه و مشکوک ویاگرا به عنوان یک درمان برای اختلال میل جنسی، برخی از بیماران ممکن است به درمان های جایگزین برای اختلال جنسی خود علاقه مند باشند.

راندولف می گوید: “ما اغلب از L-arginine، یک مکمل متداول برای اختلال عملکرد جنسی استفاده می کنیم که به نام «ویاگرای طبیعی» خوانده می شود.”

در یک مطالعه بالینی، به 77 زن دارای کاهش میل جنسی، L-arginine داده شد. 71 درصد  از آنها بهبود در احساس میل و لذت جنسی را گزارش کردند.

او اضافه می کند که مطالعه دیگری که در مجله میل جنسی و ازدواج منتشر شد، دریافت که بیش از نیمی از زنانی که L-arginine را دریافت کرده بودند، میل جنسی و لذت جنسی بیشتری را گزارش کردند.

دکتر Randolph می گوید: “این دارو نه تنها جواب می دهد، بلکه معمولا هزینه های ماهانه آن نیز بسیار کمتراز ویاگرا است.”

برگردان: سیما آزاد فلاح

داروی مثل ویاگرا برای افزایش میل جنسی زنان وجود دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ