بارداری در تابستان آری یا نه؟

faateme1366
هر فصلی برای بارداری مشکلات خاص خودش را دارد.حال باید تخمین بزنید با شرایط زندگی شما کدام فصل سازگارتر است؟قطعا اگر همیشه بدن تان کمبود آب دارد، تابستان را برای بارداری انتخاب نکنید. چرا که این کم آبی مشکلات جدی برای شما به وجود ما آورد.

بارداری در همه فصل ها سخت است، اما بارداری در تابستان به خاطر گرما، به مراقبت بیش تری نیاز دارد. کم آب شدن بدن در دوران بارداری می تواند عوارض جدی از جمله نقص لوله عصبی، کاهش مایع آمنیوتیک، زایمان زودرس، تولید ضعیف شیر مادر، نقایص هنگام تولد و … شود. بدن شما هنگام کم آبی سعی می کند عملکرد طبیعی اش را حفظ کند و اگر جبران مایعات نشود، با عوارض بسیار جدی همراه خواهد بود. اسهال و استفراغ، تب، تعریق مفرط، و ورزش شدید بخصوص در آب و هوای گرم می تواند منجر به کم آب شدن بدن گردد.

با این حال کم آبی خفیف تا متوسط در زنان باردار می تواند منجر به علائمی از قبیل خشکی دهان، خواب آلودگی، اجساس تشنگی، نیاز کم به ادرار کردن، سردرد، یبوست، سرگیجه و … شود.

 

اگر خیلی گرمتان شد

آب همانند یک ماما بهترین دوست شما محسوب می شود. بنابراین بدن خود را خیس کنید و از رفتن به استخر خجالت نکشید. شنا و آب تنی علاوه بر آنکه به پایین آمدن درجه حرارت بدن کمک می کند، باعث کاهش استرس در اندامهای فشرده شده شما می شود و یکی از بهترین نرمشهای دوران بارداری به حساب می آید. علاوه بر این، فرصتی برای شما مهیا می شود تا شکم خود را به دوستان خود نشان دهید. اگر به استخر دسترسی ندارید، می توانید از استخرهای بادی در حیاط منزل استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشد چنانچه قصد دارید در فضای رو باز آب تنی کنید، از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و از کلاه های پلاستیکی استفاده نکنید. کلاه های پلاستیکی ممکن است باعث گرمازدگی در شما شود.

 

مشکل پوستی بارداری در تابستان

لک های پوستی:

به این دلیل که میزان هورمون ها در بدن در حال تغییر است، بروز لک های پوستی محتمل است. برای اینکه این لک ها بیشتر نشود یا حتی از ایجاد آنها جلوگیری کنید پوست را هرچه می توانید، از معرض نور خورشید دور نگه دارید. تاکید بر این توصیه، به ویژه در بارداری های تابستانه کاملا بجاست. سعی کنید قبل از خروج از خانه، ضدآفتاب بزنید و اگر از خانه، بیرون می روید از کلاه برای پوشاندن صورت و گردنتان استفاده کنید.

 

خشکی و خارش:

پوست به دلیل اضافه وزن دچار کشیدگی می شود، گرمای تابستان هم باعث می شود خشک شود و احساس خارش شدید کنید. برای پیشگیری از بروز این مشکل سعی کنید بعد از حمام از مرطوب کننده های مناسب برای بدنتان استفاده کنید و البته هرگز از نوع معطر آن استفاده نکنید. در ضمن، می توانید از کرم ضدخارش با تجویز پزشک استفاده کنید. متخصصان طب سنتی معتقدند که جوی دوسر نیز برای بهبود خارش مفید است. می توانید دوش آب گرم با جوی دوسر بگیرید.

 

چرا تابستان نه؟

اثرات فصلی بر افزایش یا کاهش قدرت باروری زوجین اثرگذار است. فصول تابستان خطرناکترین زمان برای اقدام به باروری است، زیرا بدن مادر به ویژه در ماه‌های اول بارداری به شدت آسیب پذیر است و به دلیل تجمع گروه گیاهان و وجود انواع آفت کش‌ها در هوا احتمال سقط جنین و یا بروز مشکلات حین بارداری بیشتر از ماه‌های سرد سال خواهد بود.

 

10هشدار به خانم هایی که در تابستان باردار می شوند

لباس نخی، خنک و گشاد بپوشید

در سایه راه بروید

عینک‌ آفتابی بزنید

وعده‌ها را مختصر اما متعدد کنید

بیشتر آب بنوشید

بیشتر میوه و سبزی بخورید

مراقب سرماخوردگی باشید

کمتر سوار اتومبیل شوید

از گرما دور بمانید

ضدآفتاب بزنید

 

 

 

 

رژیم غذایی‌ همیشه حرف اول را می زند

توکسوپلاسموز از بیماری‌هایی است که می‌تواند بر سلامت جنین اثر منفی بگذارد پس بهتر است مراقب آنچه خام می‌خورید، باشید. میوه و سبزی‌ها باید خوب شسته و ضدعفونی شوند. اگر به رستوران می‌روید، سالاد و سبزی‌های خام مصرف نکنید. از مصرف شیر، ماست و پنیر محلی پرهیز و انواع پاستوریزه لبنیات را مصرف کنید.

 

 

این پاهای پر دردسر

گرما از دلایل سنگین شدن پاها و بروز مشکلات جریان خون و بروز واریس و همورویید به‌خصوص اواخر بارداری است. برای پیشگیری از بروز این مشکلات، در ساعت‌های گرم روز بیشتر استراحت کنید، بخوابید و پاها را کمی بالاتر از بدنتان نگه‌دارید. کفش‌های باز و راحت بپوشید، هرازگاهی دوش آب خنک بگیرید و پاهایتان را زیر دوش دورانی ماساژ دهید. پیاده‌روی در ساعت‌های خنک روز نیز بهترین راه پیشگیری از سنگینی پاها و واریس است

 

امان از حشرات

تابستان باعث افزایش تعداد حشره ها می شود بنابراین معمولا حشره کش ها به کار می روند اما حشره کش ها حاوی موادی سمی هستند که می توانند بر سلامت شما و جنینتان اثر منفی بگذارند. اگر پشه ها و سایر حشرات آزارتان می دهند، از پزشک یا داروساز بخواهید انواع مناسب حشره کش را به شما معرفی کنند. ترجیحا لباس های بلند بپوشید و از پشه بند استفاده کنید تا نیازی به حشره کش نباشد.

 

ساده ترین راهکارها برای خنک و شاداب ماندن در طول دوران بارداری در تابستان

 

افرادی که در انتظار مادر شدن هستند بیشتر از مساله گرمای بیش از حد یا هایپرترمی رنج می‌برند. این شرایط می‌تواند دمای بدن شما را افزایش دهد. این موضوع می‌تواند منجر به از دست رفتن آب و منجر به کاهش رسیدن خون به جنین در حال رشد شود.

 

برای خنک و شاداب ماندن در طول دوران بارداری در تابستان نکات زیر را مطالعه نمایید:

 

۱مقدار زیادی آب و مایعات شامل آب یا آبمیوه ها را بنوشید. شما باید ۶۴ اونس (۱۶۰۰ میلی‌لیتر) آب در هر روز بنوشید.

 

۲اگر شما در حال بیرون رفتن برای قدم زدن یا تمرین کردن هستید، فعالیت‌های خارج از منزل را در زمان‌های صبح انتخاب نمایید. در طول روز سعی کنید از منزل خارج نشوید.

 

۳اگر حرارت غیر‌قابل تحمل شد چندین نوبت در روز دوش بگیرید.

 

۴- مقادیر کمتری گوشت بخورید و زمان کافی برای هضم آن در نظر بگیرید. مقادیر کمتر گوشت می تواند متابولیسم شما را تنظیم نماید و دمای بدن شما را حفظ نماید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ