5 روش خانگی جهت تمیز کردن فر (قسمت دوم)

این روش یکی از جالب ترین روش های پاک کردن فر و احتمالا بهترین روش برای پاک کردن روغن فر (دوم فقط برای آمونیاک) است. آب و سدیم بیکربنات را به مقدار مساوی در یک ظرف با هم مخلوط کنید و شروع به ساییدن چرک و کثافت چسبیده به فر کنید.

1. سدیم بیکربنات:

این روش یکی از جالب ترین روش های پاک کردن فر و احتمالا بهترین روش برای پاک کردن روغن فر (دوم فقط برای آمونیاک) است. آب و سدیم بیکربنات را به مقدار مساوی در یک ظرف با هم مخلوط کنید و شروع به ساییدن چرک و کثافت چسبیده به فر کنید. برای اثر بخشی بهتر می توانید مقداری سرکه به آن اضافه کرده و فر را گرم کنید. مخلوط را در اطراف فر قرار دهید و یادتان باشد که در ظرف مسطح باشد. یک بخار 30 دقیقه ای به فر بدهید و سپس هنگامی که فر همچنان گرم است ساییدن آن را با استفاده از ظرفی که مخلوط را در آن ریخته اید، شروع کنید. فر نو به نظر می رسد.

2. نمک:

نمک بهترین پاک کننده برای فر است. این روش، تنها روش مناسب جهت از بین بردن لکه های نقاط خاص فر نسبت به کل آن است. ابتدا مطمئن شوید که این پاک کننده جهت از بین بردن لکه های فر است. یقین پیدا کنید که لکه ها خیس خورده باشند. نمک را روی لکه ها ریخته و آن را به مدت 10 دقیقه یا بیشتر رها کنید. نمک مقدار زیادی از چربی لکه ها را از بین برده و ساختار آن را بی ثبات می کند، به طوری که به راحتی شکسته شود. برای کسب بهترین نتیجه نگذارید مواد غذایی به محض ریختن بپزند. نمک را وقتی لکه هنوز روی فر است به آن بمالید، نمک پخته شدن غذا را متوقف می کند. پاک کردن لکه ها هم اکنون که تصمیم به تمیز کردن گرفته اید، بسیار ساده تر خواهد بود.

3. روزنامه:

مجدداً این روش خانگی خیلی فر را تمیز نمی کند اما راهنمایی آشکاری است که باید مورد استفاده قرار بگیرد. ممکن است فر مقدار زیادی از مواد غذایی سوخته را در خود انباشته کرده باشد. همه ی ما هم اکنون می دانیم پاک کردن چربی های به جا مانده از پخت و پز بسیار سخت است. زمانی که فر را تمیز می کنید، تعجب می کنید که این همه زباله از کجا آمده اند درست مانند زمانی که خانه را تمیز می کنید. بنابراین زمانی که فر را تمیز می کنید پس از اینکه پاک کننده را استفاده نمودید از روزنامه جهت تمیز کردن استفاده کنید. ارزان است، یک بار مصرف است و مقدار زیادی از آن موجود می باشد. فقط در رویکرد نهایی می توانید از پارچه های خود استفاده کنید.

4. الکل:

استعمال الکل تاثیر قابل توجهی در از بین بردن چربی ها دارد. اگر نوشابه یا آمونیاک در دسترس ندارید می توانید از الکل به عنوان روش خانگی استفاده کنید. در صورتی که فر هنوز داغ باشد و چربی های نرم باشند، بهترین کار است. در فری که همچنان داغ است، الکل را اسپری کرده و با روزنامه داخل آن را پاک کنید. سعی کنید فر را با روش پاک کردن با آب و یکی از روش هایی که در دسترس دارید، آماده کنید.

توجه: سعی کنید تا جایی که می توانید در دود تنفس نکنید.

5. کف صابون:

صادقانه بگویم کف صابون بهترین روش جهت تمیز کردن فر نیست و شاید اولین روشی باشد که برای فرار از سختی ها افراد از آن استفاده می کنند. اما اثر آن ده برابر بهتر از دستور العمل های دیگر است. آن را می توانید با سدیم بیکربنات، سرکه و دیگر مواد شیمیایی ترکیب کنید.

کارهایی که باید انجام دهید:

لکه ها را تا زمانی که تازه هستند از بین ببرید. به این ترتیب از اتلاف وقت خود جلوگیری می کنید. مراقب الکل و آمونیک باشید. درصورتی که گرمای زیادی به آنان بدهید، سبب انفجار می شوند. روش های خانگی را در صورت تمایل با هم مخلوط کنید. مواد شیمیایی جالب هستند.

سر شعله های اجاق گاز را در ماشین ظرفشوئی تمیز کنید. بسیار سریع و بی سر و صدا است.

کارهایی که نباید انجام دهید:

با پاک کننده های ساینده تمیز کاری را انجام ندهید. با این کار لعاب فر را از بین می برید. هنگام تمیز کاری الکل و آمونیاک را استنشاق نکنید. آنها سمی اند.

برگردان: عرب زاده

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ