4فازرژیم اتکینز برای لاغری شما

faateme1366
همه مردم دنیا همواره به دنبال تناسب اندام با راه های خارق العاده می گردند. یکی با دمنوش و یکی با رژیم و در این بین افرادی که دنبال رژیم غذایی مناسب و ورزش متناوب هستند از همه موفق ترند. به هر حال در این مطلب برای شما از رژیم اتکینز صحبت کردیم.

رژیم اتکینز چیست؟

رژیم اتکینز یک رژیم کم‌کربوهیدرات و پرپروتئین است که به منظور کاهش وزن سریع و مخصوصاً توسط خانم‌ها استفاده می‌شود. در این رژیم کم‌کربوهیدرات و پُر پروتئین مواد غذایی کربوهیدراتی که دارای «نمایه گلایسمی بالایی» هستند حذف می‌شوند

درصد موفقیت این رژیم چقدر است؟

این رژیم بسیار موفقیت آمیز بود، به طوری که وی چندین کتاب در این مورد منتشر کرد و امروزه این رژیم به “رژیم انقلابی” معروف است. به گفته ی دکتر اتکینز، این رژیم، سیستم متابولیسم بدن را به نحوی تغییر می دهد که بدن، به جای کربوهیدرات، چربی بسوزاند. بدین ترتیب، بدن چربی خود را از دست می دهد و باعث افزایش سلامتی قلب نیز می شود. رژیم اتکینز، رژیمی نسبتاً راحت است و موثر، اما به شرطی که واقعاً به آن عمل کرد و طبق برنامه پیش رفت. این رژیم را داشته باشید تا به وزن ایده آل خود برسید.

در این رژیم چه چیزی می‌توانید و چه چیزی نمی‌توانید بخورید؟

اولین قسمت این برنامه فاز القا نام دارد که شامل قوانین زیر است:

روزانه بیشتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات مصرف نکنید. بیشتر کربوهیدرات مصرفی شما باید از سبزیجات مشخصی باشد.

منابع پروتئینی و چربی شما باید از ماهی، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، کره، روغن‌های گیاهی و ماکیان باشد.

ماکارونی، نان، غلات، میوه و سبزیجات نشاسته دار یا محصولات لبنی به غیر از کره، پنیر و خامه را مصرف نکنید.

دانه‌ها، مغزها یا بنشن‌هایی مانند لوبیا را مصرف نکنید.

کافئین مصرف نکنید.

الکل مصرف نکنید.

2. فاز دوم: کاهش وزن مداوم 

فاز دوم که به آن فاز «کاهش وزن مداوم» هم گفته می‌شود همچنان بر مصرف غذاهای پُر پروتئین، گوشت‌ها و همان غذاهای فاز اول تمرکز دارد اما میزان کربوهیدرات آن 25 گرم در روز می‌شود و این میزان به مرور افزایش پیدا می‌کند.

3. فاز سوم: پیش نگهداری

فاز سوم کاهش وزن که به آن «پیش نگهداری» هم می‌گویند فازی است که افزایش مصرف کربوهیدرات‌ها به میزان 10 گرم در هفته را اجازه می‌دهد. افرادی که این رژیم را شروع کرده و به خوبی پیش رفته‌اند با کاهش وزنی حدود 2.3 تا 4.5 کیلوگرم وارد این فاز می‌شوند. این افراد برای مدت زمان طولانی در این فاز می‌مانند تا کاهش وزن مورد نظر و هدفشان را به دست آورند.

4. فاز چهارم: نگهداری و کنترل وزن

فاز چهارم فاز آخر است و به آن «نگهداری و کنترل وزن» نیز می‌گویند. رژیم توصیه‌شده در این فاز یک رژیم متعادل از جهت کربوهیدرات است که دیگر محدودیت شدید کربوهیدرات در آن وجود ندارد و به فرد کمک می‌کند تا وزن به دست آمده را در همان حد نگه دارد.

محدودیت های این رژیم چیست؟

محدودیت‌ها: در حقیقت قطع مصرف گروه‌های غذایی به ویژه غلات سبوس‌دار و لبنیات، چیزهایی را که می‌توانید بخورید را محدود می‌کند. این کار به منزله‌ی این است که رژیم شما حاوی مقادیر پایینی از مواد مغذی مشخص شامل فیبر، کلسیم، پتاسیم و منیزیوم است.

به درد گیاه خواران هم می خورد؟

وب‌سایت اتکینز می‌گوید این رژیم برای گیاه‌خواران کاملاً امکان‌پذیر است و برای کسانی که از محصولات حیوانی استفاده نمی‌کنند چالش‌برانگیز است اما امکان‌پذیر نیست. اگر شما از غذاهای حیوانی اجتناب می‌کنید، این سایت گزینه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کند. لوبیا و سویا مجاز هستند. گیاه‌خواران در فاز در حال پیشرفت و مداوم کاهش وزن شروع می‌کنند (پرش از اولین فاز کربوهیدرات بسیار کم). این وب‌سایت بر روی خوردن حبوبات و غذاهای حاوی سویا برای افرادی که از غذاهای حیوانی اجتناب می‌کنند و سویا و مقدار کمی حبوبات را برای گیاه‌خواران تأکید می‌کنند.

نکات و هشدارهای مهم در رژیم اتکینز

خریدن سری کتاب های دکتر رابرت اتکینز نه تنها به شما در عادات غذایی کمک می کند، بلکه شما را از لحاظ سلامتی کلی بدن نیز راهنمایی می کند.

در این رژیم شما کالری های روزانه تان را نخواهید شمرد و درواقع حتی ممکن است کالری بیشتری نسبت به قبل از رژیم خود مصرف نمایید. بعد ها شما مجاز به مصرفمقادیر بیشتری کربوهیدرات خواهید بود ولی به صورت کربوهیدرات های غنی از فیبر. ولی شما همچنان مجاز به استفاده از شکر ، آرد سفید ، سیب زمینی سفید ، برنج سفید و نان سفید و یا فرآورده هایی نظیر پاستا که با آرد سفید تهیه می شوند نخواهید بود ، و این ممنوعیت غذایی تا مدت ها با شما همراه خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ