پاک کردن تتو با لیزر پیکووی

faateme1366
از تاتوی خود خسته شده اید و می خواهید از شر آن خلاص شوید؟ بهتر است جدیدترین روش را امتحان کنید. لیزر پیکووی جدیدترین روش لیزردرمانی است که اگر می خواهید راجع به آن بدانید این مطلب برای شماست.

پیکووی چه مزیتی دارد؟

موثرترین روش پاک کردن تتو و برطرف کننده لک با لیزر پیکووی picoway انجام می شود. به جای استفاده از امواج حرارتی-نوری در لیزرهای قدیمی، لیزر پیکووی دارای امواج کوتاهی بوده و در کسری از ثانیه می‌تواند رنگدانه‌های ملانین را تجزیه کرده و به ذرات کوچکتر تبدیل کند.

 

استفاده از لیزر چه مزایایی دارد؟

پاک کردن تاتو با لیزر دارای مزایای متعدد و قابل‌توجهی می‌باشد، که بخش عمده آن ماهیت غیر جراحی این درمان را شامل می‌شود. این مزایا عبارت‌اند از:

عدم ایجاد اسکار (جای زخم):

نور لیزر به‌گونه‌ای طراحی‌شده که به سلول‌های پوستی هیچ‌گونه آسیبی وارد نمی‌کند. این بدان معناست که پتانسیل ایجاد اسکار بسیار پایین می‌باشد. این مزیت با روش‌های رفع تتو که بر “سایش”‌پوست تکیه دارند، در تضاد می‌باشد.

محو شدن مؤثر و پاک کردن تاتو:

پاک کردن تاتو با لیزر می‌تواند به‌طور مؤثر موجب محو شدن آثار تاتو بدون ایجاد اثرات ماندگار و نامطلوب روش‌های دیگر پاک کردن تتو شود.

دوره بهبودی حداقل:

پس از دریافت درمان پاک کردن تاتو با لیزر، شما باید به مدت چند روز از پوست خود در مقابل اشعه ماوراءبنفش محافظت کنید. مقدار کمی از قرمزی و حساسیت به لمس ممکن است باقی بماند، اما این اثرات باید در عرض چند روز از شروع درمان فروکش کنند.

پاک کردن تتو از ناحیه‌ای خاص یا به‌طور کامل:

پاک کردن تاتو با لیزر می‌تواند موجب پاک کردن تاتو از نقطه‌ای خاص یا کل بدن گردد.

ایمنی:

پاک کردن تاتو با لیزر یکی از ایمن‌ترین روش‌های از بین بردن تاتو می‌باشد. خطر ابتلا به عفونت جزئی بوده، و عوارض جانبی نامطلوب اندکی پس از درمان ایجادشده و بیمار در کل فرآیند درمان احساس راحتی بالایی دارد.

 

چه کسانی باید حواسشان باشد؟

چه افرادی تاتوی آنان را باید با احتیاط توسط لیزر درمان کرد

 

1-       اگر فرد تحت درمان با قرص راکوتان باشد

 

2-       کسانی که خود را برنزه کرده باشند .

 

3-       افراد دارای تیپ پوستی پنج و شش (خیلی تیره و سیاه پوست )

 

4-       افراد دارای رنگدانه های مشکوک مانند وجود خال های مشکوک سرطان در بدن

 

5-       افراد دچار بیماری لوپوس اریتماتو

 

6-       افراد دچار بیماری روحی ، روانی ( سایکوز )

 

7-       افرادیکه نسبت به فلزات همچون آهن حساسیت داشته قبل از درمان توسط لیزر باید تست حساسیت از آنان به عمل آید .

لازم به ذکر است این موارد بطور قطعی مانع انجام لیزر نیستند و فقط جنبه احتیاط میبایست رعایت گردد .

 

آیا لیزر درد دارد؟

استفاده از لیزر برای پاک‌کردن تاتو بدون عارضه نیست. درد هنگام انجام لیزر، سوزش و سرخی ناحیه تا چند هفته بعد از انجام عمل و مشکلات نادرتری مانند باقی‌ماندن جای زخم، روشن یا تیره شدن پوست و… نیز ممکن است بروز کند.برای پاک کردن تاتو هر جلسه معمولا چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد اما قبل از آن فرد باید آماده شود. بی‌حسی موضعی ناحیه، استفاده از عینک محافظ مخصوص هنگام عمل و استفاده از ضدآفتاب بعد از لیزر از جمله نکاتی است که باید رعایت شود. بعد از 7 تا 12 جلسه لیزر می‌توان مطمئن بود تاتو تاحد زیادی محو می‌شود. بین هر جلسه نیز باید بین 4 تا 8 هفته فاصله گذاشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ