6 غذای تقویت کننده برای زیبایی پوست و موی شما

براساس یک نظرسنجی اخیر، اگر شما یک زن هستید، در طول زندگی خود، مبالغ زیادی را هر ساله صرف محصولات زیبایی مانند مراقبت از مو، آرایش، لوسیون ها و کرم ها خواهید کرد.

براساس یک نظرسنجی اخیر، اگر شما یک زن هستید، در طول زندگی خود، مبالغ زیادی را هر ساله صرف محصولات زیبایی مانند مراقبت از مو، آرایش، لوسیون ها و کرم ها خواهید کرد.

تحقیقات نشان می دهد که زیبایی پوست و مو بیشتر به دلیل آن چیزی است که شما در درون بدن خود قرار داده اید نه بر روی بدن خود. بنابراین یک روش ارزانتر و موثرتر برای داشتن مو و پوست زیبا و درخشان، با داشتن خواب مناسب، محافظت ازپوست دربرابر خورشید به طور روزانه و یک رژیم سالم و متعادل امکان پذیر است.

در اینجا شش غذای زیبایی وجود دارد که ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات دیگر را برای کمک به حفظ سلامت موها و درخشندگی پوست شما برای یک عمر فراهم می کند.

1 برای پوست:

ماهی سالمون: علاوه بر مزایای سلامتی قلب در این نوع ماهی ها، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا برای سلامت پوست شما مهم هستند. یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داده است که افراد سالمندی که از مصرف ماهی های بیشتری در طول زندگی شان لذت برده بودند، در مقایسه با افرادی که بیشتر گوشت خورده بودند، دارای چین و چروک های کمتری بودند.

در تحقیقات دیگری، محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی غنی از روغن ماهی و سایر چربی های امگا 3 داشتند خطر ابتلا به سرطان پوست سلولی فلسی را به میزان 29 درصد کمتر از افرادی که چربی های امگا 3 بسیار کم مصرف می کردند، داشتند. برای یک وعده غذای زیبایی، سعی کنید یکی از غذاهای خود را از ماهی قزل آلا انتخاب کنید: ماهی سالمون آلاسکا به همراه پوششی از تخم مرغ زده شده به سبک آسیایی.

کلم: به عنوان یکی از غنی ترین محصولات برداشتی، تعجب آور نیست که کلم نیز می تواند به پوست شما کمک کند تا بهتربه نظر بیایید. کلم با آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین های  A، C و کاروتنوئید ها به منظور مبارزه با استرس ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و سایر آلودگی های محیطی که می توانند باعث چین و چروک پوست شوند، بارور می شود. مطالعات نشان می دهد که سطوح پایین ویتامین A ممکن است منجر به چین و چروک های برجسته تر شود.

به عنوان یک پاداش زیبایی، کلم نیز غنی از آهن و ویتامین B6 است، که می تواند باعث شود تا موها به نظر پرپشت تر و درخشان تر به نظر بیاید. فقط 1 فنجان کلم 180٪ از ویتامین A و 200٪  از ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. تمام آن فقط 36 کالری دارد!

چای: چای حاوی ترکیبات شناخته شده به عنوان پلی فنول ها می باشد که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. بر اساس برخی مطالعات، پلی فنول ها ممکن است به پیشگیری از سرطانهای پوستی مرتبط با آفتاب کمک کنند. به علاوه، چای سبز به ویژه غنی از ترکیباتی است که به نام EGCG شناخته می شود که ممکن است پوست را جوان تر به نظر برساند. مزایای زیبایی بالقوه چای به کنار، چای شیرین نشده همیشه یک انتخاب خوب هیدراتاسیون بدون کالری است.

2 برای مو:

تخم مرغ: تخم مرغ برای مو بسیار مهم است، زیرا آنها از بیوتین، یک ویتامین B ضروری برای رشد مو و سلامت پوست سر مملو هستند. از آنجا که مکمل های حاوی بیوتین زیادی وجود دارند، کمبود آن نادر است، بنابراین به دنبال مواد غذایی باشید تا به نیازهایتان برسید. علاوه بر تخم مرغ، می توانید این مواد مغذی را در آجیل و کره دانه ها، سبوس گندم، ماهی قزل آلای وحشی و آووکادو نیز پیدا کنید. تخم مرغ را بخشی از روال طبیعی برای زیبایی خود بسازید، می توانید آن را با بروکلی و پنیر چدار خوشمزه کنید.

سیب زمینی های شیرین: سیب زمینی شیرین با بتا کاروتن مملو می شود. بتا کاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که برای رشد همه سلولها، از جمله موها ضروری است.

ویتامین A می تواند موهای شما را از ناخوشایند و بی روح به نظر رسیدن، محافظت کند و پوست سر شما را از پوسته پوسته شدن حفظ کند. سیب زمینی شیرین را می توان به عنوان یکی از محصولات فوق العاده طبیعت در نظر گرفت. یک فنجان سیب زمینی شیرین پخته شده دارای 4 گرم فیبر و حاوی بیش از 3 برابر مقدار بتاکاروتن موردنیاز روزانه شما می باشد. با توجه به فیبر و کربوهیدراتهای پیچیده در سیب زمینی، سیب زمینی شیرین دارای شاخص گلیسمی پایین تر از سیب زمینی سفید معمولی است.

فلفل دلمه ای: فلفل دلمه ای حاوی ویتامین C است که برای سلامتی مو ضروری است. ویتامین C جزء مهمی از کلاژن است که باعث می شود مو (و پوست) قوی بماند. کمبود ویتامین C می تواند منجر به شکستگی مو شود. طرفدار بزرگ فلفل ها نیستید؟ شما همچنین می توانید ویتامین C را در بسیاری از میوه ها و سبزیجات، از جمله توت فرنگی، انبه، آناناس، پرتقال، کلم بروکسل و بروکلی پیدا کنید.

برگردان: سیما آزاد فلاح

پوستتان را با این مواد غذایی قوی و درخشان کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ