زنجبیل و رزماری به دلیل حفظ سطح کلسترول سالم به قلب کمک می کنند

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله طب سنتی، مکمل و داروهای جایگزین، زنجبیل و رزماری می توانند به سلامت قلب و شریان ها کمک کنند. مقاله تحت عنوان اثر احتمالی هیپوکلسترولمیک زنجبیل و روغن زماری در موش صحرایی، نشان داد که زنجبیل و رزماری اثر کاهش کلسترول را بعد از آزمایشات in vivo در موش هایی که با رژیم غذایی با چربی بالا تغذیه می کنند، دارند.

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله طب سنتی، مکمل و داروهای جایگزین، زنجبیل و رزماری می توانند به سلامت قلب و شریان ها کمک کنند. مقاله تحت عنوان اثر احتمالی هیپوکلسترولمیک زنجبیل و روغن زماری در موش صحرایی، نشان داد که زنجبیل و رزماری اثر کاهش کلسترول را بعد از آزمایشات in vivo در موش هایی که با رژیم غذایی با چربی بالا تغذیه می کنند، دارند.

هیپر کلسترولمیا شرایطی است که در آن مقدار زیادی کلسترول در بدن وجود دارد. این، به نوبه خود، می تواند منجر به تغییراتی در حمل و نقل لیپوپروتئین و متابولیسم شود. علاوه بر این، داشتن مقدار بالایی از کلسترول، یک عامل خطر برای آترواسکلروز است که باعث ساخته شدن پلاک در شریان ها می شود. کلسترول، با تجمع در داخل پوشش دیواره عروقی، به ساختار و عملکرد عروقی بدن اجازه می دهد تا باعث اختلال در عملکرد اندوتلیال، ایجاد ضایعات و انسداد شود.

خطر ابتلا به هیپوکلسترولمی نیز با سن و جنس متفاوت است. ژنتیک نیز دراین میان نقشی دارد. بیماران مبتلا به هیپرکلسترولمی خانوادگی جهش آللایی را در ژن تعیین کننده گیرنده لیپوپروتئین با چگالی کم روی سطح سلول به ارث برده اند. هیپرکلسترولمی خانوادگی خطر ابتلا به اختلالات قلب ایسکمیک را افزایش می دهد.

زنجبیل یک شاخه (Zingiber officinale) از خانواده Zingiberaceae ، یک افزودنی برای تعدادی از غذاها و نوشیدنی های تجاری است. این زنجبیل در آسیای جنوب شرقی یافت می شود و در سراسر جهان به عنوان یک منبع غنی از ترکیبات شناخته شده است.

زنجبیل به عنوان یک ضد آرتریت، ضد التهاب، هیپولیپیدمی، ضد تهوع و خواص ضد میکروبی شناخته شده است. مطالعه ای برای اندازه گیری اثر بالقوه روغن زنجبیل به تنهایی و یا همراه با روغن رزماری به عنوان یک عامل هیپوکلسترولمیک در موش هایی که رژیم غذایی دارای چربی زیاد بود، انجام شد.

محققان دریافتند که روغن رزماری و زنجبیل به طور موثری موشهای مبتلا به هیپوکلسترولمی را تحت تاثیر قرار می دهد و ساخت روغن برای مبارزه با بیماری های قلبی و عروقی امیدوارانه است.

1- قلب و سایر ادویه جاتی که می تواند به سلامت آن کمک کند.

بیماریهای قلبی عروقی یکی از شایعترین علل مرگ در جهان است. برطبق داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بیش از 611000 نفر هر ساله بر اثر بیماری های قلبی از بین می روند. انواع مختلفی از بیماری های قلبی وجود دارد که عوامل خطر آنها عبارت است از: شیوه زندگی بی تحرک، سابقه خانوادگی، دیابت، کلسترول بالا، سیگار کشیدن، فشار خون بالا، چاقی و مصرف بیش از حد الکل.

در میان گیاهان، ادویه جات و غذاهایی که می توانند به سلامت قلب کمک کنند، گروههای زیر وجود دارد که شامل:

هل: هل، فشار خون را پایین می آورد و از آنتی اکسیدان های غنی است که می تواند به ریشه کنی رادیکال های آزاد که باعث آسیب به قلب و سایر بافت های بدن می شود کمک کند.

آویشن: آویشن دارای خواص ضد میکروبی است و به بدن برای اطمینان از این که بدن نسبت به باکتری ها و قارچ های مضر ایمن است، کمک می کند.

سیر: در مطالعه ای در سال 2006، انجمن آمریکایی تغذیه اعلام کرد که مصرف سیر برای قلب مفید است زیرا می تواند باعث کاهش کلسترول بد و سطوح پرفشاری خون و افزایش تجمع پلاکت ها شود. برای بهترین نتایج، یک یا دو حبه سیر خرد شده را هر روز بخورید، یا از پزشک خود برای دوز مناسب مکمل سیر به تناسب شرایط خود بپرسید.

دانه شنبلیله: دانه های شنبلیله با توجه به مقدار بالای آنتی اکسیدان خود، مزایای قلبی عروقی را به ارمغان می آورند. دانه های شنبلیله همچنین در گرفتگی عروق، تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول و جلوگیری از حملات قلبی کمک می کند. آنها همچنین با کاهش سطح قند خون، از چاقی جلوگیری می کنند. برای بهترین نتایج، دانه های شنبلیله را هر روز با معده خالی بخورید.

رزماری: رزماری برای سیستم ایمنی و مغز مفید است. به این ترتیب، قلب تقویت می شود، زیرا پاسخ سیستم ایمنی برای مبارزه با تهدیدات کوتاه مدت مانند آنفولانزا یا سرما خوردگی و تهدیدات درازمدت سلامتی مانند حمله قلبی است. رزماری همچنین برای سیستم گردش خون نیز مناسب است.

چای سبز: با توجه به یک مطالعه که در مجله اروپایی پیشگیری و توانبخشی قلب و عروق در اروپا منتشر شده است، چای سبز با آنتی اکسیدان های سالم و فلاونوئیدها پربار می شود که می تواند سلامت قلب را به وسیله بهبود سلامت جدار قلب و عروق خونی، کاهش تری گلیسرید و سطوح کلسترول، تقویت کند. این مطالعه افزود که با مصرف پنج فنجان چای سبز به طور روزانه، می توان خطر مرگ از طریق حمله قلبی یا سکته را به 26 درصد کاهش داد.

برگردان: سیما آزاد فلاح

6 راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ