قهوه بنوشید و لاغر شوید

faateme1366
نوشیدن قهوه لذت خاصی دارد خصوصا اگر بدانید با نوشیدن فنجان های قهوه، چند قدم به هدف لاغریتان نزدیک می شوید. استفاده از قهوه سبز برای لاغری این روزها نقل جلساتی است که روش های لاغرشدن را می آموزند. ما هم در این مطلب درباره قهوه سبز و رژیم قهوه سبز برایتان نوشته ایم.

از نتایج تحقیقات بدانید

به‌تازگی یک مطالعه تحقیقاتی نشان داد آنتی‌آکسیدان‌هایی که در قهوه وجود دارد به تنظیم گلوکز‌ها کمک می‌کند تا فرایند تولید سلول‌های «جدید» چربی در خون کند شود. محققان اعلام کرده‌اند که «عصاره‌ دانه‌ قهوه‌ی سبز بو داده نشده‌ی بدون کافئین» بر پایین آوردن چربی بدن اثر می‌گذارد و این به مرور منجر به کاهش وزن می‌شود. دقت کنید، مصرف عصاره‌ی قهوه‌ی سبز بو داده نشده و نه قهوه‌های رایجی که روزانه می‌نوشیم.

 

ایا قهوه سبز لاغر می کند؟

آنچه حقیقت دارد این است که قهوه سبز اگر به طور معقول مصرف شود، می تواند منافعی داشته باشد. یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می شود. مهم تر از آن، چیزی که درباره قهوه سبز گفته می شود این است که قهوه به دلیل دارا بودن کافئین، می تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد. همین افزایش متابولیسم، چربی سوزی را افزایش می دهد، بنابراین واقعیت این است که قهوه سبز روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به طور منطقی مصرف شود. به علاوه این تاثیرات به شکل اعجاب انگیز نیست و نمی تواند کاهش وزن چند کیلو در ماه ایجاد کند.

 

چقدر قهوه سبز بنوشیم تا لاغر شویم؟

در روز نباید بیش از دو فنجان قهوه مصرف کرد، در این صورت می توان از فواید آن بهره گرفت. اما این یک موضوع کلی است؛ مهم این است که در همان دو فنجان قهوه چقدر کافئین وجود دارد. ممکن است یک قهوه کافئین کمی داشته باشد و بتوان بیش از دو فنجان در روز نوشید. اما قهوه دیگری میزان کافئین بالایی داشته باشد و بیش از یک فنجان در روز نتوان مصرف کرد. این است که میزان کافئین مصرفی بسیار مهم تر از تعداد فنجان های قهوه در روز است

 

عصاره قهوه برای لاغری

بسیاری از محصولاتی که به عنوان مکمل قهوه سبز خالص و به صورت قرص به فروش می‌رسند، از مواد دیگری تشکیل یافته‌اند و علاوه بر عصاره قهوه سبز، از افزودنی‌ها و پرکننده‌ها تشکیل یافته‌اند که هر یک از آن‌ها اثرات جانبی فراوانی را به همراه خواهند داشت و نیز مقداری کافئین هم به منظور افزایش اثربخشی به آن افزوده‌اند. پس اگر به دنبال لاغری با یک گیاه کم خطر و طبیعی می‌باشید نمی‌توانید به این مکمل‌ها اعتماد کنیدهمان طور که گفته شد قهوه سبز خالص دارای مواد چربی سوز فوق‌العاده نمی‌باشد و شرکت‌های تولیدکننده این مکمل‌ها با افزودن کافئین به آن‌ها، چربی‌سوزی آن‌ها را تضمین می‌کنند و ادعا می‌کنند که مصرف 80- 200 میلی‌گرم از عصاره قهوه سبز که در این قرص‌ها وجود دارد؛ در طی 12 هفته، آن هم در صورت رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی وزن افراد کاهش می‌یابد.

 

از این رژیم پیروی کنید

۱۵ دقیقه قبل از صبحانه و ۱۵ دقیقه قبل از نهار یک قاشق چایخوری پودر قهوه سبز فراوری شده (با عسل و مقداری زعفران به عنوان مصلح) را داخل یک فنجان آب جوش حل کرده و پس از ۵ دقیقه با تمامی محتویات میل نمایید. توجه داشته باشید زمان و نحوه مصرف اصولی قهوه سبز به صورتی است که در بالا اشاره شد و حتما ۱۵ دقیقه قبل از صرف صبحانه و نهار مورد استفاده قرار گیرد.همچنین بهتر است سعی گردد از مصرف غیر اصولی و به صورت دفعات زیاد در طول روز خودداری گردد چرا که مصرف بیش از ۳ بار در روز قهوه سبز هیچگونه تاثیری در تسریع پروسه لاغری نخواهد داشت. ضمنا میتوانید پودر قهوه سبز فراوری شده را مانند قهوه های عادی جوشانده و یا از دستگاه های قهوه ساز برای آمده سازی قهوه سبز استفاده نمایید اما بهتر است که از روش اصولی میل کردن قهوه که در بالا توضیح داده شد استفاده کردد تا حداکثر بازدهی این محصول بی نظیر را مشاهده فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ