زبان گربه ها را بیاموزید

faateme1366
اگر بخواهید با یک گربه ارتباط دوستی برقرار کنید باید بتوانید زبان او و زبان بدن او را بشناسید. در این مطلب به شما کمک می کنیم این زبان را آموخته و در ارتباط با گربه تان به کار بگیرید.

گربه ها چه می گویند؟

شما هم می توانید پیام گربه ها را دریافت کنید. هرچه بیشتر با گربه ها صحبت کنید , آنها هم بیشتر با شما صحبت می کنند.
شما از معنی صداها و میومیوهای گربه تان آگاه می شوید. متوجه می شوید که چه زمانی گربه ی شما نیاز به محبت دارد ویا از چیزی ترسیده است و چه زمانی درد دارد. گربه ی شما لزوما مطلب مهمی برای گفتن به شما ندارد , رد شدن او از جلوی شما و گفتن یک میو ممکن است یک سلام ساده باشد.
با نگاه کردن به چشمان گربه ها و توجه کردن به عکس العمل های آنها می توان چیزهای زیادی در مورد احساسات و خواسته های گربه ها دریافت.
آیا در هنگام صحبت شما گوش های گربه تان مثل ماهواره به سمت شما می چرخد؟ این نشانه ی این است که هرچه شما می گویید او در حال جذب و دریافت است.
آیا زمانی که گربه تان را نوازش می کنید , او پشتش را بلند می کند تا به دست شما برسد؟ این یعنی او از این نوع ارتباط با شما لذت می برد.
آیا گاهی اوقات تا می خواهید به او دست بزنید پشتش را پایین می برد؟ این یعنی گربه ی شما نمی خواهد در آن لحظه او را بلند کنید حتی اگر شخص مورد علاقه ی او باشید.
اگر گربه ی شما خیلی خودش را به سطح زمین نزدیک می کند ( خود را خم می کند) نشانه ی این است که او احساس راحتی ندارد. اگر روی پنجه هایش ایستاده است یعنی از شما می خواهد که بلندش کنید. اگر موهای پشت بدنش سیخ شده و دمش پف کرده است این یک علامت بین المللی به مفهوم عصبانیت و حالت تدافعی است. اگر دمش می لرزد نشانه ی حسادت و عصبانیت او نسبت به توجه و محبت شما به گربه ی دیگری است. تکان خوردن دم گربه به این طرف و آن طرف با حالتی خشن نشان دهنده ی نگرانی و ناراحتی اوست.
اغلب بچه گربه ها مشتاقند که بدانند چه چیزی شما را خوشحال می کند. شما به راحتی می توانید رفتار یک گربه ی جوان را اصلاح کنید. البته با صدایی محبت آمیز اما محکم و نشان دادن رفتار درست و جایگزین. مثلا وقتی محل دستشویی گربه را به او نشان می دهید او را تشویق کنید. یک موکت کهنه , چوب و یا هر جنس دیگری را برای گربه ی خود در نظر بگیرید تا هروقت می خواهد ناخن هایش را روی آن بکشد و خراش دهد و دیگر به وسایل منزل صدمه نزند.

 

این نکات مهم ارتباط با گربه

زمانی که انسان ها توجهی به گربه ها نداشته باشند سعی می کنند هم از نگاه کردن به آنها اجتناب کنند و همزمان نگاهشان نیز به آنها باشد. آنها می خواهند مطمئن شوند که گربه ها به سویشان نمی آیند.اما در دنیای گربه ها همه تهاجم ها با خیره شدن آغاز می شود. گربه های مودب محتاطانه عمل می کنند. افرادی که گربه ها را دوست ندارند سعی نمی کنند آنها را نوازش نمایند. اگر گربه ایی جلو بیاید، ممکن است فرد به صورت غیرارادی یکبار آن را نوازش کند، سپس دستش را عقب بکشد و امیدوار باشد که گربه از او دور شود. البته بازی کردن با گربه یکی از بهترین روش های ایجاد دوستی است. باید اجازه دهید که او با نزدیک شدن و بو کردن شما، با شما آشنا شود.بعد از آن اگر پیشی احساس کند که شما ارزش دوست داشتن را دارید، می توانید به مرحله بعد بروید: نوازش بدون وقفه. بدین منظور از سر تا دم پیشی را نوازش کنید. وقتی به انتهای دمش رسیدید دستتان را به دور آن حلقه کرده و بکشید به طوریکه به اندازه ۳ یا ۴ اینچ کش بیاید. این کار را فقط یکبار انجام دهید.مرحله بعدی نگاه طولانی است. در این مرحله صبر کنید تا گربه به شما نزدیک شود. با چشمانی مهربان به او نگاه کنید تا او هم به شما نگاه کند. اگر گربه شما را به عنوان یک دوست بپذیرد مطمئناً با نگاهی طولانی به شما می نگرد. شما می توانید چندین بار این کار را تکرار کنید.از نقطه نظر پیشی ها شما به او می گویید: «من به شما آنقدر اطمینان دارم که در حضور شما هم چشمانم را ببندم.» و این به معنای عبارت «دوستت دارم» است.

 

دم گربه صحبت می کند

به دم گربه توجه کنید. گربه ها مانند سگها با موقعیت و حرکت دم خود ارتباط برقرار میکنند.  علامت های دریافتی از وضعت دم به همراه صداهایی که آنها از خود در می آورند به شما کمک میکند نیازها و خواسته گربه خود را بهتر درک کنید. برخی از این سمت از دم هستند به عنوان مثال:

  • دم راست بالا، و سر آن حلقه شده: نشان دهنده “شاد” بودن او است.
  •  دم گربه کشیده شده : گربه هیجان زده یا با اضطراب است.
  • موهای پشت یا دم گربه سیخ سیخ شده: گربه شما ناراحت است و یا احساس تهدید می کند
  • گربه دمش را تکان می دهد: گربه شما بسیار هیجان زده و خوشحال است از اینکه شما را می بیند.
  • دم به مستقیم و رو به بالا است و سر آن به شکل  Nاست: این یک نشانه حمله از طرف چیزی یا کسی است و به عنوان مثال، در طول یک مبارزه و یا در دفاع از خود نمایش داده شود.
  • دم کشیده به سمت بالا اما سر آن به سمت پایین است: گربه احساس خشم، و یا ترس دارد
  • گربه دم را پایین ولی زیر شکمش جمع کرده: گربه حالت ترس دارد.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ