با خواص شگفت انگیز گیاه جوانی آشنا شوید

یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد "جینسینگ" می باشد که بهتر است آن را "گیاه جوانی" یا "نوش دارو" بنامیم.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد “جینسینگ” می باشد که بهتر است آن را “گیاه جوانی” یا “نوش دارو” بنامیم.

جینسینگ گیاهی که برای تقویت حافظه مفید است و دارای هفت خاصیت درمانی است؛ این گیاه روی فعالیت سلول‌های مغزی تأثیر می‌گذارد و حافظه را تقویت می‌کند مصرف روزانه ۳۰۰ میلی گرم جینسینگ به صورت ناشتا تا ۴۵ روز قدرت درک را بالا و حافظه را تقویت می‌کند.

جینسینگ خواصی دارد که با تحلیل قوای جنسی مقابله می‌کند. حتی نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این گیاه می‌تواند ناتوانی جنسی را نیز درمان کند.

پوست‌های خشک بیشتر قربانی چین و چروک، لک و پیری زودرس می‌شوند. به عقیده‌ی متخصصان طب گیاهی، جینسینگ تأثیر خوبی در رفع خشکی پوست دارد.

سیاری از تحقیقات اخیر اثرات مثبت جینسینگ در کاهش سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 را به اثبات رسانده‌اند.از زمان‌های دور در طب سنتی برای مقابله با ضعف بدن و خستگی از گیاه جینسینگ استفاده کرده‌اند. این گیاه انرژی را بالا می‌برد و قدرت فیزیکی بدن را افزایش می‌دهد.

جینسینگ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. بر اساس نتایج یک پژوهش ایتالیایی این گیاه همچنین می‌تواند باعث افزایش تأثیر واکسن آنفلوانزا شود.

جینسینگ با کمبودها و نتایج آن مقابله می‌کند. ریزش مو نتیجه‌ی کمبودهایی در بدن است. برای همین این گیاه با ریزش مو نیز مقابله می‌کند.

جینسینگ گیاه قدرتمندی برای پیشگیری و کنترل سرطان و عوارض جدی آن است. جینسنوزید‌ها ترکیبات شیمیایی هستند که خواص درمانی آنها در پیشگیری از سرطان اثبات شده است.

گیاه جینسینگ به بدن کمک می‌کند تا با اثرات استرس فیزیولوژیکی یا روحی مقابله کند. در واقع این گیاه می‌تواند باعث آرامش سیستم عصبی شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ