رژیم خواب یکی از عجایب لاغری!

faateme1366
برای لاغر شدن هر فردی ترفندهای مخصوص خودش را دارد. یکی از عجیب ترین ترفندهای لاغری خوابیدن است! در این مطلب برای شما از رژیم خواب گفته ایم.

رژیم خواب چیست؟

اسم دیگرش را گذاشته اند شکنجه در زندان گوانتانامو! فکر کنید در این رژیم هر موقع که احساس کردید گرسنه تان شده باید بخوابید تا فراموشش کنید! مبنای این رژیم همین است. پس برای رسیدن به تناسب مورد نظر تا جایی که می توانید در طول روز بخوابید تا کمتر بخورید.

این رژیم مخالفان زیادی در همه دنیا دارد. در ایران هم در وبلاگ های مختلف به خاطر شکنجه آور بودنش تقبیح شده اما ظاهرا هنوز هستند گوش هایی که به این هشدارها بسته است و خیلی ها خیلی جدی می خوابند تا لاغر شوند.

همانطور که از اسمش مشخص است، این رژیم شامل خوابیدن به مقدار فراوان است. قاعده کلی که پشت این رژیم است این است که اگر شما بیدار نباشید، بنابراین چیزی هم نمی خورید. بنابراین روزها زیاد بخوابید تا وزنتان کم شود. بدیهی است که رژیم اثر می کند اما این یک رژیم ناسالم است که امتحان کردن آن دیوانگی محض است. اگرچه بعضی از محققان دلایل خاص خودشان را برای به کار گرفتن این رژیم دارند. براساس نظریه آنها، نه تنها کیفیت و کمیت خواب ما بر سطح کورتیزول ما تاثیر می گذارد بلکه حتی بر هورمونهایی مثل لپتین و گرلین که اشتهای ما را تحریک می کند تاثیرگذار هستند. هر دو هورمون لپتین و گرلین بر اشتهای ما تاثیر می گذارند و تولید این هورمون ها هم بر مقدار خواب ما اثر می گذارند.

 

کاهش وزن در خواب چگونه ممکن است

 تصور اینکه بتوان با خوابیدن لاغر شد و وزن کم کرد شاید در ابتدا موضوعی غیر قابل باور باشد اما گفتنی است که نتیجه ی تحقیقات علمی بر روی صدها فردبه منظور حذف اضافه وزن و چاقی روش کاهش وزن در خواب را با نتایجی قابل قبول ثابت کرده است.

 

قبل از خواب چه بخوریم تا لاغر شویم؟

ماست یونانی :

ماست یونانی حاوی پروتئین بسیار زیاد و قند بسیار کمی می باشد هرشب خوردن این ماست معده شما را کاملاً پر می کند و احساس گرسنگی نخواهید کرد.

و از فواید مهم ماست یونانی این است که با خوردن آن در هنگامی که شما در حال خواب هستید به چربی سوزی و ساختن عضلات کمک می کند.

 

گیلاس :

گیلاس منبع طبیعی ملاتونین می باشد. ملاتونین هورمونی است که به خواب نظم می دهد و در تنظیم آن نقش بسیار مهمی دارد. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش وزن کمک به سزایی می کند از گیلاس ها اکثرا به عنوان بهترین میوه قبل از خواب یاد می شود و در طب نیز توصیه شده است که قبل از خواب از آن مصرف کنید.

 

شیک پروتئین :

با خوردن شیک پروتئین بعد از پایان وقت کاریتان به باز سازی بدنتان کمک بسیار زیادی کرده اید و از جمله به ساخت عضلات کمک کرده اید و بدنتان انرژی بسیار زیادی خواهد گرفت.

 

پنیر :

پنیر حاوی و سرشار از پروتئین کازئین می باشد که در بدن به آرامی منتشر می شود ، پنیر به شما احساس سیری می دهد و هنگامی که شما در خواب هستید به ساخت عضلات می پردازد

 

موز :

موز حاوی آمینو اسید است که شما با خوردن آن سریعتر می خوابید و فیبری که موز دارد باعث می شود که احساس سیری کنید

 

شیر کاکائو :

نوشیدنی ایده آل برای کاهش وزن می باشد کلسیم آن باعث سوزاندن چربی های شکم میشود بدون شک شیر کاکائویی یکی از بهترین کاهش دهنده های وزن می باشد.

 

بادام:

خوردن بادام باعث می شود احساس سیری کنید و به ساخت عضلات در طول شب کمک می کند . بادما خارق العاده ترین چربی سوز شناخته شده است.

 

کارشناسان چه می گویند

خوابیدن به هنگام گرسنگی فقط مبارزه بی ثمر با گرسنگی است. با خوابیدن چیزی درست نمی شود. فرد که نمی تواند برای چند هفته یا حتی چند روز فقط بخوابد! اگر هم وزنی در این روش کم شود، سریعا برمی گردد.

از طرفی خوابیدن در تاریکی و دور بودن از صفحه‌های نمایش، ساعت بدن را بر روی مسیر مشخص تنظیم و اضافه‌وزن را محدود می‌کند. نورهای مصنوعی روی ملاتونین اثر می‌گذارد که خود می‌تواند منجر به اضافه شدن وزن شود. در تاریکی بخوابید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ