روش‌های درمان آرتروز زانو چیست؟

دکتر جعفر پورقاسمیان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی: هدف ما از درمان آرتروز زانو در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر پورقاسمیان کاهش درد و برگشت کارایی و فعالیت به زانو است. شما زمانی بهترین و بیشترین نتیجه را از برنامه‌ی درمانی خود خواهید گرفت که مشکل آرتروز زانوی شما در مراحل اولیه، تشخیص داده شده و برنامه‌ی درمانی شما آغاز شود.

دکتر جعفر پورقاسمیان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی:

هدف ما از درمان آرتروز زانو  در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر پورقاسمیان کاهش درد و برگشت کارایی و فعالیت به زانو است. شما زمانی بهترین و بیشترین نتیجه را از برنامه‌ی درمانی خود خواهید گرفت که مشکل آرتروز زانوی شما در مراحل اولیه، تشخیص داده شده و برنامه‌ی درمانی شما آغاز شود. در صورت اقدام به موقع در مراحل اولیه‌ی آرتروز زانو، اغلب بیماران می‌توانند آرتروز خفیف یا متوسط خود را به طور موفقیت آمیزی کنترل کنند.

همانطور که گفته شد، آرتروز زانو به طور کامل و قطعی درمان نمی‌شود، اما راه‌های مختلفی برای کنترل آن و درمان علائم ناشی از آن وجود دارد:

دارو درمانی:  در مراحل اولیه داروهای تجویزی شامل مواردی مانند استامینوفن می‌شود که به کنترل درد بسیار کمک می‌کند. البته در برخی افراد، داروهای NSAID (داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی) یا Celebrex (مهارکننده‌های انتخابی COX 2) در تسکین درد موثرتر هستند. برای بیمارانی که درد شدیدتری دارند، داروهای مسکن قوی‌تری تجویز می‌شوند داروهای مسکن موضعی (پمادها) هم در تسکین درد موثرند.

تزریق: تزریق استروئید یا ژل در داخل مفصل

مگنت‌تراپی: مگنت‌تراپی یکی از روش‌های درمانی جایگزین و بسیار پرکاربرد برای آرتروز زانو است، که کارایی درمانی بسیار بالایی دارد. در هنگام استفاده از این روش درمانی، شدت میدان مغناطیسی اعمال شده با توجه به ارگانی که تحت درمان است، تنظیم می‌شود. امواج مغناطیسی با فرکانس پایین موجب مغناطیسی شدن بافت‌های بدن، تنظیم جریان خون و افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر می‌شوند.این تاثیرات بدین دلیل ایجاد می‌شود که گلبول‌های قرمز خون، درواقع یک ترکیب شیمیایی تشکیل شده از اتم‌های آهن هستند و این اتم‌ها تحت تاثیر امواج مغناطیسی قرارگرفته و در هنگام اعمال میدان مغناطیسی در جهت خطوط میدان حرکت می‌کنند.

دکتر جعفر پورقاسمیان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی:

در کنکور سال ۱۳۷۳در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شدم. پس از فارغ التحصیلی دوران طرح پزشکی عمومی را در استان چهار محال وبختیاری سپری کردم ومدتی بعد از اتمام دوران طرح، درچند روستای محروم آن استان به عنوان پزشک خانواده توفیق خدمت به هموطنان عزیزم را داشتم. همزمان با ارائه خدمات پزشک خانواده در مناطق محروم استان چهارمحال وبختیاری جهت قبولی درآزمون دستیاری تلاش نمودم و در سال ١٣٨٩در آن آزمون موفق به قبولی در رشته مورد علاقه ام(طب فیزیکی وتوانبخشی) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گردیدم. پس از طی دوران رزیدنتی واخذ درجه دکترای تخصصی طب فیزیکی وتوانبخشی ، به مدت ٢سال طرح تخصص را در شهر زادگاهم، نجف آباد، سپری کردم.

آدرس: اصفهان، شمس آبادی، چارراه قصر، رو به روی بانک ملت، کوی 126 (دهش) 

تلفن:

03132372301

09134248200

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ