یک ترکیب فوق‌العاده برای درمان یبوست

mousavi
یک کارشناس طب سنتی گفت: روغن زیتون همراه آب گرم، ملین و مسهل خوبی است, افرادی که دچار سوءهاضمه، یبوست ناشی از سردی مزاج و دارای مزاج بدنی یا معده سرد هستند, باید در مصرف ماست اعتدال را رعایت کنند.

به گزارش بهداشت نیوز: سید جواد علوی درباره یبوست و دلایل ایجاد آن اظهار کرد: لیموترش به رفع یبوست در افراد خشک ‌مزاج کمک می‌کند اما مصرف زیاد آن و اصولاً هر خوردنی دیگری که طعم ترش دارد به سردمزاجان و افرادی که اعصاب ضعیفی دارند، توصیه نمی‌شود.

وی افزود: افرادی که دچار سوءهاضمه، یبوست ناشی از سردی مزاج و دارای مزاج بدنی یا معده سرد هستند, باید در مصرف ماست اعتدال را رعایت کرده و علی‌الخصوص ماست ترش رقیق به‌هیچ‌ وجه نخورند و اگر ماست همراه با غذا خورده شود بیشتر یبوست ایجاد می‌کند.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: روغن زیتون همراه آب گرم، ملین و مسهل خوبی است و می‌توان در موارد یبوست شدید یک قاشق مربا خوری از آن را در یک فنجان آب جوش ولرم‌شده ریخت و ناشتا میل و هر 8 ساعت تکرار کرد.

علوی خاطرنشان کرد: بادام اگر به ‌همراه گلاب و شکر مصرف شود, موجب لینت مزاج شده و باعث تسهیل دفع می‌شود, در ضمن سطح داخلی روده‌ها را نیز صیقل می‌دهد؛ از این رو افرادی که یبوست دارند، از مصرف آن نفع می‌برند.

وی یادآور شد: شیر گوسفند، چرب‌تر از شیر گاو است و باعث لینت مزاج هم می‌شود بنابراین یکی از درمان‌‌های یبوست افراد با مزاج‌های خشک، شیر است, بهتر است شیر با شکر مخلوط شود.

این متخصص طب ایرانی یادآور شد: افرادی که دچار یبوست هستند, می‌توانند بعد از مصرف هر وعده غذایی یک عدد میوه تمبرهندی تازه را از غلاف آن بیرون آورده و بخورند.

منبع: تسنیم

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ