همه چیز درباره لمینت دندان و زیبایی لبخند بدون ارتودنسی

دکتر میترا حلمی، جراح دندانپزشک و دندانساز: لمینت دندان از جمله روش های درمانی - زیبایی جدید جهت بهبود ظاهر دندان است که بکار بردن آن در بین افراد مشهور که وقت کافی برای انجام درمان های مدت دار مانند ارتودنسی را ندارند معمول است.

دکتر میترا حلمی، جراح دندانپزشک و دندانساز:

لمینت دندان از جمله روش های درمانی – زیبایی جدید جهت بهبود ظاهر دندان است که بکار بردن آن در بین افراد مشهور که وقت کافی برای انجام درمان های مدت دار مانند ارتودنسی را ندارند معمول است. لامینت یا ونیزهایی که تک به تک روی دندان قرار می گیرند و لبخند شما را تغییر می دهند در پروسه تکمیل و مرحله های انجام نکات ویژه ای  را باید انجام دهند تا شما یک فرم لبخند ویژه و زیبا داشته باشید. در این مقاله به همه ابعاد انجام لمینت دندان یا تکنیک زیبایی دندان های هالیوودی ها می پردازیم.

لمینت دندان چیست؟
لامینت ها از جنس سرامیکی یا چینی هستند که ونیر دندان نامیده می شوند، لسطحی از مواد همرنگ دندان می باشدد یا پوسته های شفافی از جنس سرامیک می باشند که به سطح پیشین دند ان ها وصل می شوند. ونیر ها هم از جنس کامپوزیت ساخته شده اند و هم به صورت مستقیم و درون مطب تولید می شود و یا از جنس سرامیکی باشند و در لابراتور تولید می شوند که به آن ها ونیر سرامیکی می گویند. ضخامت این پوسته ها غالبا پنج تا شش  میلیمتر است، در واقع  دو برابر لایه پوست تخم مرغ. برخی از انواع لامینت ها، مثل مارک تجاریِ لومینیرز ، هم نازک تر از این می باشند.

 فرق  اصلی لمینت دندان یا لامینت سرامیکی و کامپوزیتی در چه مواردی است؟

لامینت های سرامیکی توانایی زیادی در برابر کامپوزیتی ها دارد. ثابت ماندن رنگ در لامینت های سرامیکی زیادتر است وغالبا ظاهر بهتری دارند.لامینت های کامپوزیتی قابلیت رنگ کمتری دارند و ویژگی اصلی آن ها در مقایسه با لامینت های سرامیکی، هزینه کمتر و تراش کمتر دندان دارد.

لمینت دندان و روکش دندان در چه مواردی فرق دارند؟
یکی از فرق های مهم بین ونیرها و روکش های دندان، بخشی از دندان است که هر یک را می پوشاند.

لمینت دندان

بررسی لمینت دندان خوب و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است.
ونیرها فقط سطح پیشین دندان را می پوشانند آن ها خیلی نازک هستند و غالبا ضخامتی در حدود یک میلی متر یا کمتر دارند.

روکش ها غالبا همه دندان را دربر می گیرند (یک روکش کلی سطح دندان را پوشش می دهد و در حین نصب آن، در برابر با نصب ونیر، بخش زیادتری از دندان تراش داده می شود). غالبا ضخامت روکش های دندان دو میلی متر یا بیشتر می باشد.

لامینت ها در وهله اول به منظور جایگزینی برای دستگاه های ارتودنسی برای افراد بزرگسال ایجاد می شوند که دندان های صافی ندارند و همینطور نمی خواستند درمان زیادتری به وسیله بریس ها داشته باشند. نصب لامینت دندان کاری است که با یک بی حسی ظریف یا حتی بدون آن صورت میگیرد و گزینه خوبی برای ترمیم سریع نمای دندان های پیشین است.

لامینت جهت «اصلاح مشکلات جزئی تا معمولی دندان های قدامی» استفاده دارد. بسیارحائز اهمیت  است که دندان دچار عارضه های گسترده نباشد عیوب ظاهری در حد مینای دندان برطرف شود.

نحوه کار دندانپزشکان زیبایی در زمینه لمینت دندان
دندانپزشک قادر است به چند روش ونیرهای (لامینت های) سرامیکی را برای بیمار ایجاد کند.از جمله این روش ها، تکنیک بدون تزریق بی حس کننده و بدون دریل کردن دندان ها می باشد که فقط با استفاده از محصولات بسیار نازکی مثل لومینیرز میسر است. علت این امر این است که ونیرهای سرامیکی بسیار نازکبه قدری نازک می باشند که قادر هستید آن ها را بدون تراش دادن دندان، به صورت مستقیم بر سطح دندان بچسبانید، و به خاطر این که در این روش  دریل کاربردی ندارد احتیاجی به بی حسی نیست.در صورتی که دندان ها نمای مناسبی نداشته باشند با پرداخت مبلغی اضافی، یک ونیر موقت روی آن ها قرار دهید.

وقتی که ونیرهای سرامیکی حاضر شدند، دندانپزشک یک به یک آن ها را روی دندان ها جای می دهد تا پس از کسب اطمینان از درست بودن اندازه آن ها رنگ یا درجه رنگ آن ها را هم بررسی کند.

هنگامی که ونیرهای روی دندان هایتان هستند  نتیجه کار را مشاهده کنید و به خوبی به رنگ آن ها دقت کنید. در این وهله هم هنوز می توانید رنگ ونیرها را با درجه رنگ سیمان  (به جایی چسب) تغییر داد. بعد از چسباندن ونیرها به دندان ها با کمک سیمان دیگر نمی توانید رنگ را عوض کنید برای نصب ونیر، دندان با مواد شیمیایی خاصی از بین می رود تا ونیر با کیفیت بهتر به آن بچسبد. بعد از آنکه سیمان ویژه روی دندان جای گرفت و ونیر هم روی آن قرار داده شد، با کمک یک نوع پرتو نوری سیمان محکم می شود.

دکتر میترا حلمی، جراح دندانپزشک و دندانساز:

خدمات شامل: ترمیمی و زیبایی، درمان لثه، درمان ریشه، پروتز ثابت و متحرک، دندانپزشکی اطفال، ارتودنسی، ایمپلنت

شماره تماس: 02122379237

آدرس: سعادت آباد، یادگار امام شمال، ایثارگران شمال، ساختمان سیمرغ، پلاک 16، واحد 4 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ