ساده ترین راه های سم زدایی کبد

faateme1366
بدن ما از اندام زیادی تشکیل شده که هرکدام باید به نوعی به آنها رسیدگی شود. برخی اندام با ورزش و برخی با خوراکی مناسب و با این اوصاف برخی هم به پاکسازی نیاز دارند. مانند کبد که خودش وظیفه پاکسازی بدن را به عهده دارد.

اهمیت سم زدایی کبد

کبد در سلامت کلی بدن اهمیت زیادی دارد مثل چربی سوزی ،سم زدایی و از بین بردن مواد زائد برای همین مسئولیت مهم و درگیر بودن با سموم بدن به راحتی در معرض چرب شدن و بیماری قرار میگیرد پس باید در برنامه غذایی و مراقبت های مهم سلامت بدن عضو مهم کبد را نباید نادیده گرفت. .سلامت کبد در اثر سبک زندگی نادرست غذاهای ناسالم به خطر می افتد در چنین مواقعی می توانید با مصرف غذاهای مفید و طبیعی سلامت خود را بهبود بخشید.

 

پاکسازی کبد و تقویت سیستم ایمنی بدنبا نوشیدنی جعفری

این نوشیدنی که ماده اصلی ان جعفری است برای سم زدایی بدن وکبد موثر بوده و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد ، در واقع این نسخه با جلوگیری از عفونت تورم گوارش راکمک و میزان کلسترول و گلوکز را کنترل می کند و معجونی برای پاکسازی داخلی پوست است.

 

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی جعفری

دو عدد لیمو

200میلی لیتر آب

یک عدد خیار

یک مشت جعفری

 

روش آمادگینوشیدنی جعفری

همه این مواد را خوب ترکیب کنید تا مخلوط همگنی به دست بیاید

این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز به مدت یک ماه بنوشید

دوماه مصرف نوشیدنی را متوقف و دوباره شروع به مصرف کنید

 

سم زدایی کبد با گریپ فروت

یکی دیگر از منابع گلوتاتیون است. این میوه همچنین غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها است که تمیزکننده های قدرتمند کبد محسوب می شوند. علاوه بر این، گریپ فروت شامل ترکیباتی است که در ساخت آنزیم های موثر در سم زدایی کبد کمک کننده هستند.

 

سم زدایی کبد با سیر و پیاز

سیر و پیاز هرچه تندتر و تیزتر باشد، خاصیت آن بیشتر است. سیر و پیاز تمام باکتری‌های مضر را می‌کشد و همچنین انگل‌های روده، ویروس‌ها، قارچ‌های داخلی بدن و… از بین می‌برد. یک کارایی مهم دیگر سم‌زدایی کبد است. امروزه پزشکان از سیر برای پایین آوردن فشار و تنظیم قند خون استفاده می‌کنند و سیر داروی ضدسرطانی است. همچنین برای پاکسازی مجرای تنفسی، ریه و سینوس بسیار مفید است.

 

چغندر و پاکسازی کبد

این گیاه قرمز رنگ حاوی مواد فتوشیمیایی (موادی که برای گیاهان نقش دفاعی در برابر حشره‌ها و موجودات دیگر دارند) و مواد معدنی است که یک تصفیه کنندهٔ عالی برای خون و پاکسازی کنندهٔ کبد است.

این مادهٔ خوراکی یکی از بهترین خوراک‌ها برای ورزشکاران است تا اجرای با قدرت‌تری داشته باشند، شناخته شده‌است. کمک می‌کند تا ورزشکاران قادر باشند تا میزان طولانی‌تر و با شدت بیشتری تمرینات اینتروال سرعتی با شدت بالا را انجام دهند. این گیاه را برای گیاه‌خواران با فلفل تند سیاه همراه با برگر سبزیجات گریل‌شده سرو کنید و یا آب آن را بنوشید یا قطراتی از آب آن را بر روی غذای‌تان بریزید.

 

کلروفیل برای پاکسازی کبد مفید است

کلروفیل را از داروخانه ها یا عطاری ها تهیه کنید. این ماده ی طبیعی برای مراقبت از کبد و سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

 

بروکلی شاهکار خلقتمفید برای کبد

بروکلی یکی از سبزیجات مفید برای مراقبت از کبد است. حواستان باشد که بروکلی هایی را انتخاب کنید که حاوی کمترین میزان آلودگی به آفت کش ها باشد.

 

لیمو و سم زدایی از کبد

یکی از میوه هایی که برای پاکسازی کبد ضروری است لیمو است. لیمو سرشار از ویتامین C آنتی اکسیدان طبیعی است که به بدن کمک می کند سموم را تبدیل به سموم محلول در آب کند. به علاوه لیمو سرشار از فسفر، فیبر، منیزیم، آهن، مس، فلاونوئید و بسیاری مواد مغذی دیگر است که تمام آن ها برای بدن مفید هستند.

 

سم زدایی کبد با کشمش

یکی از بهترین راه‌ها برای پاکسازی و سم زدایی کبد مصرف کشمش است. در حقیقت، خیس کردن کشمش در آب قبل از مصرف، به سرعت کبد را متعادل خواهد کرد و سلامت کلی را بهبود خواهد داد. کشمش‌های تیره و ارگانیک با ظاهری چروک و کدر را انتخاب کنید. در حالت ایده‌آل کشمشی که دم دارد، بهترین نوع است.

 

۲/۱ فنجان کشمش را به مدت ۱۵ دقیقه در آب خیس کنید. سپس آن را با آب گرم بشویید. بعد، کشمش‌ها را داخل یک فنجان بریزید و روی‌شان را با آب جوشیده پر کنید. روی فنجان را حداقل به مدت ۸ ساعت بپوشانید. آب کشمش را با معده‌ای خالی سر بکشید و سپس کشمش‌ها را بخورید. به مدت حداقل یک ساعت دراز بکشید و یک بطری آب گرم یا کمپرس آب گرم روی سمت راست شکم‌تان بگذارید تا عضلات شکم شل شوند. هفته‌ای یک بار به مدت چهار ماه و بعد هر شش ماه یک بار این روش را تکرار کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ