خطرات آرایش کردن در ماه های اول بارداری

در دوران بارداری، برای مراقبت از جنین باید عوامل متعددی را رعایت کرد، یکی ازاین عوامل آرایش کردن است. اگر از خطرات آرایش کردن در ماه های اول بارداری آشنا نیستید، برای اطلاع از جزئیات خطرات آرایش کردن در ماه های اول بارداری این مقاله را مطالعه کنید.

خطرات آرایش کردن در ماه های اول بارداری

در دوران بارداری، برای مراقبت از جنین باید عوامل متعددی را رعایت کرد، یکی ازاین عوامل آرایش کردن است. از آنجایی که بانوان در تمام مراحل زندگی به فکر زیبایی هستند و برای این کار دست به آرایش می زنند باید حواسشان باشد که آرایش کردن در ماه های اول بارداری خطراتی را برای جنین دارد .اگر از خطرات آرایش کردن در ماه های اول بارداری آشنا نیستید، برای اطلاع از جزئیات خطرات آرایش کردن در ماه های اول بارداری این مقاله را مطالعه کنید.

 طبق تحقیق محققان دانشگاه یورک کانادا، مادران باردار باید از لوازم آرایشی بخصوص، شوینده‌ها و دارو در سه ماه اول بارداری اجتناب نمایند تا از مغز جنین درحال رشد دربرابر مواد شیمیایی که برانگیزاننده اوتیسم است، محافظت کنند. محصولاتی که به‌طور روزمره از آنها استفاده می‌کنیم مانند کرم‌ها و مواد آرایشی، حاوی مواد شیمیایی خاصی هستند که به‌طور بالقوه می‌تواند روی جنین در حال رشد در دوران بارداری تاثیر بگذارد.

 به گفته پژوهشگران، علاوه بر مواد آرایشی و لوسیون‌ها، لیست محصولاتی که مادران باردار باید از آنها در سه ماه اول حاملگی اجتناب کنند از این قرار است؛ محلول‌های پاک‌کننده، آفت‌کش‌ها، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند استیل سالیسیلیک اسید، میزوپروستول(دارویی که برای کمک به وضع‌حمل استفاده می‌شود)، بیفنیلهای چندکلردار که در روان‌کننده‌های صنعتی کاربرد دارد، اترهای دیفنیل پلی برومینیت، موجود در چوب و منسوجات، فتالات‌های موجود در کفپوش‌های پی وی سی، و اسباب‌بازی‌های کودکان.

بارداری و رنگ مو

خانم‌های باردار برای دوری از خطرات آرایش کردن در ماه های اول بارداری، باید هنگام قرار گرفتن در معرض هر ماده‌شیمیایی (رنگ مو و مواد آرایشی مو) احتیاط به خرج دهند و این 6 توصیه را جدی بگیرند:

1سعی کنید از فرآورده‌هایی که موها را صاف، بی‌رنگ، رنگ یا فر می‌کنند، تا سه ماهه دوم بارداری اجتناب کنید.

2 ترتیبی دهید که استفاده از این مواد در جایی با تهویه خوب انجام شود.

3 مواد شیمیایی را بیش از زمان لازم روی موها باقی نگذارید.

4 اطمینان حاصل کنید که موها و پوست سرتان پس از استفاده از این مواد کاملا شسته شده‌اند.

5 همیشه هنگام مصرف این مواد شیمیایی از دست‌کش استفاده کنید و دستورات سازنده را دقیقا رعایت کنید.

6 برای اینکه مطئن شوید که به این مواد‌‌ آلرژی ندارید، ابتدا آنها را روی دسته کوچکی از موهای‌تان آزمایش کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ