چطور تا عید لاغر شویم؟

faateme1366
تقریبا همه می دانیم که قرص های لاغری ماهواره ای و رژیم های عجیب و غریب برای لاغر شدن نه تنها فایده ای ندارد بلکه می تواند مضر باشد و کل سیستم بدنتان را بهم بریزد. بارها در برنامه های پزشکی راجع به این برنامه های لاغری پرضرر شنیده ایم؛ پس بهتر است برای لاغر شدن به فکر راههای دیگر باشیم. البته همه از فواید ورزش کردن در لاغری می دانیم اما ما در این مطلب می خواهیم راه های دیگری غیر از ورزش را هم به شما پیشنهاد کنیم که در لاغر شدنتان تاثیر دارد.

بیش از حد مجاز کالری می گیرید؟

 اگر شما روزانه ۵۰۰ کیلوکالری بیشتر از کالری موادغذایی که می‌خورید، بسوزانید،‌ شما باید حدود یک کیلوگرم وزن کم نمایید. اگر می‌خواهید سریعتر لاغر شوید، می‌بایست کم تر غذا خورده و بیشتر ورزش نمایید.برای مثال اگر شما روزانه ۱۰۵۰ تا ۱۲۰۰ کالری مصرف می‌کنید، و روزانه ۱ ساعت ورزش می‌نمایید و وزن شما حدود ۱۱۰ کیلوگرم است، شما باید حدود ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن در هفته اول از دست دهید. دقت کنید که کم کردن کالری بیشتر از این حد مجاز نیست و می‌تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد.درضمن بیاد داشته باشید زمانیکه شما نمک و یا نشاسته را از رژیم غذایی‌تان حذف می‌کنید، فقط آب بدن شما کاهش می‌یابد و تاثیر بر چربی درون بدن گذاشته نمی‌شود.

 

بر این غذاها تمرکز کنید

چندتا از پیشنهادهای مفید برای کاهش وزن کم کردن مصرف نشاسته، قند و چربی حیوانی موجود در گوشت و لبنیات می‌باشد. برای لاغری سریع میبایست تمرکز شما بر مصرف میوه، سبزیجات، سفیده تخم مرغ، سویا و محصولات آن، سینه مرغ بدون پوست، ماهی، لبنیات بدون چربی و گوشت بدون چربی باشد

 

آب درمانی برای لاغری

آب به طرق مختلف کمک می‌کند وزنتان را پایبن بیاورید. احتمالاً این تنها و مهمترین تغییری است که می‌توانید در زندگیتان ایجاد کنید که هم به کنترل وزنتان کمک کند و سلامتتان را ارتقاء دهد. اول اینکه آب بعنوان نوعی سرکوب‌گر اشتها عمل می‌کند. شما باید فقط وقتی واقعاً گرسنه‌تان است غذا بخورید و نوشیدن آب کمک می‌کند این زمان‌های گرسنه بودن را کمتر کنید                 . یکی دیگر از فواید نوشیدن آب خنک این است که بدنتان باید با گرم کردن خود و رساندن آن به دمای طبیعی انرژی مصرف کند. پس می‌توانید خیلی راحت با نوشیدن آب خنک کالری بسوزانید.              
و آخر اینکه، نوشیدن آب به کلیه‌هایتان کمک می‌کند مواد زائد و چربی‌های اضافه را از بدنتان بیرون کند. اگر به‌ اندازه کافی آب ننوشید، کبدتان در متابولیسم چربی تنبل‌تر می‌شود.          

 

یک تفریح لاغر کننده

جویدن آدامس را آغاز کنید تا کمتر میل به غذا داشته باشید. جویدن آدامس های بدون شکر با طعم هایی مانند نعنا باعث می شود تا حالت گرسنگی از انسان گرفته شده و نیازی به خوردن غذا در خود نبیند. معمولا افرادی که تلویزیون تماشا می کنند یا در حال چرخ زدن در نت هستند بدون توجه به میزان غذای ورودی هرچه که می توانند در شکم خود میریزند این درحالی است که این افراد می توانند به جای خوردن غذا آدامس بجوند.

 

خوشمزگی به چه قیمت

نمک یکی از جدی‌ترین دشمنان کسانی است که می‌خواهند وزنشان را پایین بیاورند چون بدن را مجبور می‌کند آبی را نگه‌ دارد که به طور طبیعی دفع می‌گردد. درنتیجه این حفظ آب، بدن دیگر آنطور که باید مایعات را فیلتر نکرده و موجب می‌شود که آب کمتری بنوشیم و مشکلاتی که در نکته اول ذکر کردیم اتفاق بیفتد. وجود نمک اضافی در بدن، سیستم تصفیه داخلی بدن را مختل می‌کند که درنتیجه آن متابولیسم پایین می‌آید.                برای کاهش مصرف نمک به طور جدی، فقط نپاشیدن آن بر روی غذا کافی نیست. باید برچسب موادغذایی که خرید می‌کنید را هم مطالعه کنید تا از میزان سدیم، چربی و قند آن آگاه شوید. سعی کنید تا می‌توانید موادغذایی خریداری کنید که کمتر از این سه مواد در خود داشته باشند.          

 

این وعده غذا را فراموش نکنید

هیچگاه صبحانه را فراموش نکنید زیرا اولین اشتباهی که افراد چاق انجام می دهند رد کردن وعده صبحانه است. رد کردن صبحانه باعث می شود تا در طول روز میزان غذای بیشتری را وارد بدن کنید که این خود راهی برای افزودن وزن است. همچنین خوردن صبحانه باعث می شود تا ویتامین ها زودتر به بدن برسند و سالم تر باشید

 

خوش خواب باشید

کمی زمان خواب خود را افزایش دهید تا وزن بیشتری کم کنید. افزودن زمان خواب به معنای دیرتر رفتن به سرکار نیست بلکه می توانید زودتر بخوابید تا هم خوابی بیشتری داشته باشید و هم صبح سرحال باشید. پزشکان به این نتیجه رسیده اند که افزایش زمان خواب حتی به میزان بسیار کم می تواند باعث کاهش بیشتر وزن به میزان 5 کیلوگرم باشد. معمولا افرادی که مشکلاتی در خواب دارند بیشتر گرسنه می شوند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ