چگونه صورتمان را لاغر کنیم؟

faateme1366
صورت چاق یا صورت لاغر؟ مساله این است! در این روزها می گویند اگر صورت زاویه دار و لاغر تر باشد شیک تر است تا گرد و پر! در نتیجه اگر صورت چاقی دارید و دوست دارید آن را لاغر کنید حتما این مطلب را دنبال کنید.

شاید شما از پر بودن صورت خودتان راضی نیستید و فکر می‌کنید صورتتان بیش از حد چاق و گوشتالو است.  در درجه‌ی اول شما باید ظاهری که با آن به دنیا آمده‌اید را بپذیرید، چرا که داشتن اعتماد به‌ نفس مهمترین عامل در جذابیت و زیبایی شماست. اما در هر حال، راه‌ های لاغر کردن صورت بطور طبیعی نیز وجود دارد. البته برخی از افراد نیز از لاغری بیش از اندازه صورت خود ناراضی هستند و به دنبال راههای چاق شدن صورت می باشند. روش لاغر کردن صورت و یا چاق کردن آن با رژیم غذایی بحث های است که در ادامه به ان پرداخته ایم.

به رژیم غذایی تان مرتبط است

بسیاری از متخصصین تغذیه بر این باورند که افزایش وزن در صورت، بدلیل حبس شدن آب بجای چربی در این ناحیه است. وجود شکر و نمک در برنامه‌ی غذایی شما می‌تواند باعث احتباس آب و در نتیجه چاق شدن صورت شما شود.

پس برای اینکه صورتتان لاغرتر شود، نمک و شکر را از رژیم غذایی خود قطع کنید. یک برنامه‌ی غذایی کم نمک و کم چربی، سرشار از گوشت کم چرب، میوه، و سبزیجات در کنار غلات سبوس‌دار داشته باشید.

 

از گیاهان قابض کمک بگیرید

بیشتر گیاهان قابض (جمع‌کننده اندام) برای لاغر کردن صورت مفید هستند چون خاصیت جمع‌کنندگی پوست را هم دارند.

مثل پوست انار، پوست درخت بلوط، برگ خشک سماق، گلنار و….

می‌توانید از این گیاهان برای بخور دادن استفاده کنید؛ یعنی مقداری از این گیاهان را در آب بریزید و بجوشانید

و بخور دهید.

 

اگر اضافه وزن دارید

اگر اضافه وزن دارید، باید یک رژیم غذایی را شروع کنید. خبر خوب این است که با گرفتن یک رژیم غذایی اصولی اولین ناحیه ای که در بدن لاغر می شود صورت است. برای شروع یک رزیم غذایی به نکات زیر توجه کنید:

 

قطع چربی های ناسالم (اشباع شده و ترانس) و قند تصفیه شده را در رژیم خود جای دهید.

مقدار زیادی از سبزیجات دارای برگ سبز و فیبر دار بخورید.

هوس خود را کنترل کنید.

خوردن برخی از مواد موثر در لاغری مثل انواع توت ها، چای سبز و پروبیوتیک ها که از کاهش وزنتان حمایت می کند را فراموش نکنید.

 

اگر نیاز به جراحی دارید

عمل حذف چربی باکال یا تخلیه چربی دهانی با نام عمل جراحی کوچک کردن گونه‌ها نیز شناخته می‌شود. این عمل برای درمان چاقی صورت و ایجاد یک صورت باریک‌تر و چهره‌ای مخروطی شکل و لاغری صورت طراحی شده است. زیاد بودن چربی باکال معمولاً یک عارضه‌ی ارثی است که به کاهش وزن بدن واکنشی نشان نمی‌دهد و از بین نمی‌رود.

چربی باکال در قسمت تحتانی صورت واقع شده است و هنگامی که بزرگ باشد می‌تواند ظاهری چاق و فربه به گونه‌های فرد بدهد. در طول عمل جراحی حذف چربی باکال برای لاغر کردن صورت ، چربی‌های ناحیه گونه برداشته می‌شوند تا چهره‌ای زیبا، باریک و خوش‌فرم به فرد بدهند. بعد از عمل چنین به نظر می‌رسد که انگار بیمار لاغرتر شده و همچنین چهره‌اش سمباده خورده و استخوان‌های گونه‌اش برجسته‌تر شده است. پس از آن دیگر گونه‌های بیمار چاق نیستند و ظریف، زیبا و باریک به نظر می‌آیند. لازم به ذکر است که مزایای لاغر کردن لپ آن‌قدر شدید نیستند که چهره فرد غیرطبیعی به نظر آید. این روش به خودی خود غیرتهاجمی، بدون جای زخم و سریع است و در صورتی که توسط افراد باتجربه انجام شود، بسیار سریع بهبود می‌یابد.

 

بدون هزینه ترین درمان!

شما می توانید با انجام ساده ترین کار، عضلات صورت و گونه هایتان را به کار بگیرید و چربی های بیشتری را در این نواحی بسوزانید.

ساده ترین کار، لبخند زدن است. توصیه می کنیم روزانه به طور مرتب لبخند به لب باشید. این کار ساده نه تنها برای بهبود روحیه تان خوب است، بلکه باعث می شود تمام عضلات گونه ها به کار بیافتند.

 

تمرین شماره یک

هر روز جلوی آینه بایستید و لبخندهای پت و پهن بزنید. هدف از این کار تلاش برای نزدیک کردن گوشه ی راست لب به گوش راست و گوشه ی چپ لب به گوش چپ است.

این حالت را به مدت پنج ثانیه حفظ کرده و سپس رها کنید. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید.

 

تمرین شماره دو

تمرین دیگر این است که با قدرت، فک تان را ( مثل زمانی که آدامس می جوید) باز و بسته کنید.

زمانی که دهان را باز می کنید، به مدت 5 ثانیه صبر کرده و سپس به حالت اول برگردید. این تمرین را 10 مرتبه انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ