چگونه در خانه موها را رنگ کنیم

faateme1366
همیشه به یاد داشته باشید که برای رنگ کردن مو بهتر آن است که به آرایشگاه مراجعه کنید و با کارشناس رنگ و دکلره در مورد موهایتان مشورت کنید. اگر در شرایطی قرار گرفتید که دسترسی شما به آرایشگاه سخت بود، می توانید خودتان موهایتان را رنگ کنید.

از کجا رنگ موی خوب را بشناسید

در انتخاب رنگ مو قبل از همه توجه کنید که محصولاتی را بخرید که دارای استاندارد وزارت بهداشت هستند. رنگ هایی که به صورت کیلویی و بدون بسته بندی در بعضی از مراکز یا مغازه ها به فروش می رسند قابل اعتماد نیستند بنابراین توصیه می شود از مصرف آنها خودداری کنید.

همچنین ممکن است فرد نسبت به رنگ مو حساسیت داشته باشد که در این صورت باید به متخصص پوست مراجعه کند. بنابراین بهتر است پیش از استفاده از رنگ مو از لحاظ نداشتن آلرژی آن را آزمایش کنید. به دستورات بروشور محصول برای انجام این آزمایش توجه کنید. مقدار اندکی از رنگ مو را پشت گوشتان آزمایش کنید، اگر پس از ۲روز نشانه های آلرژی مانند خارش، سوزش و قرمزی ظاهر نشد، تا حدی می توانید مطمئن باشید که به رنگ مو حساسیت ندارید.

 

تفاوت رنگ موی معمولی با موقت

رنگ های موقت معمولا با 6 تا 12 بار شستشوی با شامپو و رنگ نیمه دائم بعد از 20 تا 26 بار شستشو از روی موها پاک می شوند. رنگ های دائم معمولا به مدت 6 تا 8 هفته یا گاهی اوقات بیشتر روی موها باقی می مانند.

 

مقدار مناسب رنگ و اکسیدان

در ابتدا حجم و نوع موی مشتری را در نظر می گیریم که به چه میزان مواد بریزیم و چه مقدار اکسیدان و چه نوع اکسیدان باید ترکیب کنیم .

مثلا هر تیوب ایگورا ۶۰ میلی گرم است به هم اندازه ی تیوپ رنگ اکسیدان قاطی می کنیم . یعنی هم اندازه ی رنگ اکسیدان مصرف می کنیم . ولی این قانون در مورد رنگها ی کارخانه های مختلف متفاوت است و معمولا بر روی تیوپ ذکر می گردد. این نکته مهم است زیرا اگر اکسیدان به اندازه ی مناسب مصرف نشد مو می سوزد یا قرمزی بد رنگی ایجاد می کند و تناژ خوب نمی دهد.

رنگ را ابتدا قشنگ با فرچه هم بزنید و بعد اکسیدان را اضافه کنید.

*اگر بر روی بروشور رنگ به این عبارت برخورد کردید ۱:۲ یعنی یک تیوپ رنگ با دو برار اکسیدان مخلوط می شود . یا ۱:۱ یعنی یک تیوپ رنگ با حجم مساوی اکسیدان مخلوط می شود.

 

چگونه موها را رنگ کنیم

رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر بار اول است که می خواهید موی خود را رنگ کنید، از رنگی استفاده کنید که مقدار کمی از موی طبیعی تان روشن تر یا تیره تر باشد. فراموش نکنید که از رنگ موقت یا نیمه دائم استفاده کنید که اگر از آن خوشتان نیامد مجبور نباشید که برای مدت طولانی موهای خود را با آن رنگ تحمل کنید.

اطراف خود را با روزنامه یا پارچه ای که لازم ندارید بپوشانید تا رنگ به روی فرش تان نریزد. همچنین لباسی بپوشید که دیگر به آن نیازی ندارید و یا می خواهید آن را دور بیندازید. چون اگر رنگ روی لباس و یا فرش بریزد به سرعت رنگ می گیرد. حوله ای هم روی شانه هایتان انداخته و آن را از جلو با گیره سفت کنید.

 

دکلره کردن مو در خانه

در حقیقت سفید کردن مو سخت ترین مرحله است چرا که هم موها ممکن است صدمه ببیند هم باید به رنگ پایه مناسبی برسد. بنابراین باید این مرحله را با دقت انجام دهید. پس مواد سفید کردن رنگ مو ( دکلره یا بلیچ ) را تهیه کرده و با توجه به دستوری که روی بسته بندی آن نوشته شده، اعمال کنید. محلول رنگ بر مو را بیش از حد مجاز روی موهایتان نگه ندارید چرا که باعث سوختگی مو می شود.

برخورد مواد دکلره با پوست ممکن است سوزش ایجاد کند پس سعی کنید این مواد را طوری روی موهایتان بزنید که به صورتتان برخورد نکند. پس از این مرحله ، موهایتان را با یک پلاستیک بپوشانید تا مواد دکلره کار خودشان را انجام دهند. پس از مدت زمان تعیین شده، آن را بشویید. اما شامپو و نرم کننده نزنید.

توجه داشته باشید که برای رنگ موهای فانتزی باید روشن ترین پایه مو را داشته باشید، بنابراین ممکن است نیاز باشد دوباره این مرحله را طی کنید. مثلا اگر موهای شما تیره باشد ابتدا به رنگ نارنجی و سپس زرد تبدیل می شود و در مرحله آخر می توانید رنگ موی سفید داشته باشید. از آنجایی که نباید در هفته بیش از یکبار موهایتان را دکلره کنید پس یا باید با رنگ موی نارنجی یک هفته را سپری کنید یا کمی رنگ قهوه ای روشن بگیرید و روی موهایتان اعمال کنید تا از حالت نارنجی خارج شود و سپس در هفته بعد دوباره موهایتان را دکلره کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ