درمان خشکی موی سر

اگر از خشکی موی سر رنج می برید، این مقاله را بخوانید. ما در این مقاله راه های درمان خشکی موی سر را نوشته ایم.

درمان خشکی موی سر

اگر از خشکی سرموی رنج می برید و راه های مختلفی را برای درمان خشکی موی سر خود امتحان کرده اید اما جواب نگرفته اید این مقاله را بخوانید. شاید درمان خشکی موی سر شما یکی از روش های زیر باشد و شما امتحان نکرده باشید. ما در این مقاله راه های درمان خشکی موی سر را نوشته ایم.

با احتیاط شامپو بزنید

شامپو تنها چرک و کثیفی را از میان بر نمی دارد بلکه چربی مو – که کار آن مراقبت از مو است را نیز از بین می برد. اگر علت خشکی موهایتان به شامپو زدن زیاد مربوط است پس مدتی به موها استراحت دهید – سعی کنید کم تر آن ها را بشویید و تنها از شامپو های ملایم با برچسب “مخصوص مو های خشک یا آسیب دیده” استفاده کنید. از شامپوی ملایم استفاده کنید. این موضوع کمک شایانی به جلوگیری از خشکی موی سر می کند. زیرا در این شامپوها کمتر از موادی که باعث خشک شدن موهای می شوند استفاده شده است. برای درمان خشکی موی سر کمتر موهای خود را بشویید.شستن موها هفته ای یک یا دو بار بهتر از شستن هرروز آن است. ده درصد از مو را آب تشکیل می‌دهد. اگر از میزان رطوبت مو کاسته شود، مو به‌طور طبیعی شروع به جذب آب می‌کند. داروهای مرطوب‌کننده به تنهایی نمی‌توانند آب ازدست‌رفته را به موها بازگردانند. راه‌حل مناسب، استفاده از اسیدهای چرب طبیعی است.

از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید که بدون الکل باشد.
بهترین چیز شامپو های نرم کننده و مرطوب کننده هستند. این نوع شامپوها. به نگه داشتن چربی پوست کمک می کنند.
پوست سرتان را با روغن جوجوبا یا روغن نارگیل ماساز دهید این کار به دوباره مرطوب شدن پوست کمک می کنند. البته محبوب ترین روغن در کشورهای مدیترانه ای روغن زیتون می باشد. اما هنگامی که موهای سرتان خیس است از روغن استفاده نکنید زیرا روغن و آب انحلال ناپذیر هستند و آب مانع رسیدن زوغن به موی سر می شوند.

یک یا چند نوع روغن مقوی را با هم ترکیب کنید و سپس به شیوه زیر استفاده نمایید.

روغن، روی موهای خشک و تازه شانه شده اثر بهتری دارد تا زمانی که مو‌ها به تازگی شسته و نرم کننده به آن زده شده است. موهای خود را به طور کامل شانه کنید و شانه خود را با یک حوله بپوشانید تا از چکیدن قطرات روغن جلوگیری کند.

روغن را جداگانه به هر یک از دسته‌های مو که جدا کرده‌اید، بمالید. این کار را از نوک مو‌ها شروع کنید. سپس آن را بر تمام سطوح پخش نمایید تا مو‌ها از روغن اشباء شود. توجه کنید که ۲ سانتی متر از ریشه مو را خشک باقی بگذارید. در نقاط آسیب دیده که روغن بیشتری جذب می‌کنند، بیشتر از آن بزنید.

برای اینکه مو‌ها بیشتر روغن را به خود جذب کنند، روی موهای خود سشوار بگیرید. حرارت هوای گرم را به وسیله سر سشوار بر ساقه مو هدایت کنید، ولی حرارت را مستقیماً به ریشه مو نرسانید. میزان روغن مورد نیاز با حرارت جذب مو خواهد شد و هر چه اضافه ماند را می‌توان با یک حوله پاک نمود.

اگر مو‌هایتان خشک معمولی است، روغن را به مدت ۲۰-۴۵ دقیقه باقی بگذارید. در صورتی که مو‌های‎تان رنگ کرده و آسیب دیده‌اند، ۴۵ دقیقه الی ۲ ساعت به آن‌ها استراحت دهید. و برای تغذیه کامل ساقه مو، بهتر است روغن را برای تمام مدت شب روی مو نگه داشت (فقط لازم است بالش خود را با یک حوله بپوشانید.)

شامپو را بر موهای خشک بمالید و ماساژدهید تا کف کند. اگر شامپو خوب کف نکرد، مقدار خیلی کمی آب به مو‌هایتان بزنید. سپس آن را با آب گرم بشوئید.

پس از شستشوی کامل، مقداری نرم کننده به مو‌هایتان بزنید تا نرم‌تر و لطیف‌تر شود.

یکی از بهترین و غنی‌ترین گیاهان دارای اسیدهای چرب که می‌تواند رطوبت کافی را به موهای خشک بازگرداند زعفران است. پوست سر به‌طور طبیعی اسید چرب تولید می‌کند. شما نیز می‌توانید با چند اقدام ساده اسیدهای چرب طبیعی ازدست‌رفته را به مو بازگردانید.
چند قطره روغن زعفران را در کف دست بریزید و هر دو دست را به هم بمالید.
کف دست‌ها را به آرامی روی موهای خشک بمالید. در ابتدا نوک موهای خود را به این روغن آغشته کنید. مقدار چربی‌ای که در موهای شما نفوذ خواهد کرد. نامحسوس است، ولی تداوم این کار باعث بازگشت رطوبت ازدست‌رفته به موهای شما خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ