درمان معجزه آسای دیابت با گیاه نسترن

اگر شما یا نزدیکانتان از بیماری دیابت رنج می برند با خواندن این مقاله با درمان معجزه آسای دیابت با گیاه نسترن آشنا شوید.

درمان معجزه آسای دیابت با گیاه نسترن

دیابت از بیماری های شایع در بین افراد در سراسر جهان است. برای درمان دیابت راه های مختلفی وجود دارد. یکی از راه های سالم و بسیار کاربردیبرای درمان دیابت، گیاه نسترن می باشد. اگر شما یا نزدیکانتان از بیماری دیابت رنج می برند با خواندن این مقاله با درمان معجزه آسای دیابت با گیاه نسترن آشنا شوید.

دیابت شیرین یک مریضی با اهمیت متابولیکی هست که با افزایش قند خون متاثر از نقص در ترشح انسولین مشخص می‌شود و به‌عنوان یکی از پنج دلیل عمده مرگ‌ومیر در سراسر دنیا به‌حساب می‌آید. کبد ازجمله اندام‌هایی هست که کارکرد آن در دیابت از جنبه‌های مختلف، تحت اثرگذاری قرار می‌گیرد. دیابت می‌تواند موجب بروز تحولات تخریبی در سلول‌های کبدی گردد. علاوه بر این در طی این مریضی، میزان آنزیم‌هایی که در بررسی اختلالات کبدی مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزایش می‌یابد.

امروزه در پی آگاهی روزافزونی که متخصص ها و علاوه بر این آحاد مردم از اثرها جانبی و مضر دوا های شیمیایی حاصل می‌کنند، گرایش به سمت استفاده از دوا های طبیعی مثل مواد استخراج‌شده از گیاهان رو به افزایش هست. در این راستا، گروهی از محققان کشورمان از دانشگاه تبریز از عصاره گیاه دارویی نسترن به‌منظور بهبودی وضع کبد در جانوران مدل مبتلابه دیابت استفاده کرده‌اند.

گیاه نسترن که گلی بسیار زیبا دارد و اسم علمی آن «روزا کانینا» هست، به‌عنوان گیاهی ضد دیابت در اروپا، قاره آسیا و آمریکا شناخته می‌شود و در ایران نیز در بخش‌هایی گسترده به‌ویژه در منطقه های شمال غرب یافت می‌شود. میوه‌ این گیاه در بر دارنده ترکیبات بیولوژیکی فعال هست که موجب خواص درمانی آن می‌شود.

برای انجام این تحقیق، پژوهشگران، موش‌های صحرایی را از مرکز تکثیر و حفظ حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تهیه کرده و گروهی از آن‌ها را با تزریق داخل صفاقی ماده‌ای به اسم استرپتوزوتوسین، دیابتی کردند. پس از آن به این موش‌ها، به روش دهانی، روزانه به نسبت‌های پایلوت مختلف، عصاره میوه نسترن داده و این کار را برای یک دوره چهارهفته‌ای دنبال کردند. در انتهاء دوره معالجه، خون‌گیری از سینوس‌های چشمی و قلب حیوانات تا حداکثر مقدار محتمل انجام گردید و آزمایش‌های لازم نیز جهت سنجش آنزیم‌ها انجام گرفت. از بافت کبد جانوران فوق نیز جهت انجام آزمایش‌های ذی ربط نمونه‌برداری انجام گردید.

یافته‌های جالب این مطالعه نشان‌دهنده اثرگذاری مثبت عصاره گیاه دارویی نسترن بر کاهش سطح آنزیم‌های کبدی و علاوه بر این بهبود بافت کبد در حیوانات دیابتی هست.به گفته این محققان، «نتایج این مطالعه نمایش داد که معالجه همه روزه با عصاره گیاه نسترن به‌طور قابل‌توجهی وضع بیوشیمیایی و بافت کبد را در موش‌های دیابتی شده خوب تر می‌کند».

محققان فوق اعتقاد دارند خصوصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی میوه نسترن در بهبود لطمه کبدی با اهمیت هست، چراکه این میوه در بر دارنده سطوح بالای مواد آنتی‌اکسیدان هست که حجم آنتی‌اکسیدانی و محتوی ویتامین C خون را بهبود می‌بخشد و به همین دلیل استفاده این گیاه اثرها حفاظتی بر بافت‌های بدن اعمال کرده و در جهت کاهش استرس اکسیداتیو عمل می‌کند.

بنا به این یافته‌ها که مجله دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به انتشار آن‌ها پرداخته، استفاده از گیاه دارویی نسترن می‌تواند به‌صورت کمکی در کنار دوا های کاهش‌دهنده قند خون مورد استفاده قرار گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ