کدام اکسیدان، کدام رنگ؟

schegini
یک بخش مهم و حیاتی در داشتن رنگ مویی جذاب و دلخواه و البته بدون آسیب رسیدن به موها، انتخاب رنگ موی مناسب و البته مهم‌تر از آن انتخاب اکسیدان صحیح است. همین انتخاب صحیح یا غلط باعث می‌شود نتیجه کار دلخواه یا غیرمطلوب شود. این مطلب همه فوت‌های کوزه‌گری برای خرید اکسیدان مناسب را دراختیار شما می‌گذارد.

اکسیدان چه کاربردی دارد؟ 
تقریبا همه خانم‌ها چه آرایشگر باشند و چه به‌صورت تجربی کار رنگ کردن مو را در منزل انجام دهند، اکسیدان‌ها را می‌شناسند، اما در کاربرد آنها دچار مشکل هستند. 
درواقع اکسیدان‌ها فعال‌کنندگان رنگ هستند که با درجه‌بندی و عددهای متداولی دسته‌بندی می‌شوند. 
هرچه درصد یا عدد روی این محصولات بیشتر باشد میزان روشن‌کنندگی آنها بیشتر می‌شود و هرچه درصد آنها پایین‌تر باشد، میزان روشن‌کنندگی آنها کمتر می‌شود.

 از چه  اکسیدانی استفاده کنیم؟ 
 از اکسیدان 3 درصد یا شماره 5/0 در موارد مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال در رنگ‌آمیزی موهایی با ترکیب رنگ‌های تیره (مثل مشکی و قهوه‌ای تیره) که نمی‌خواهند رنگ آنها عوض شود یا بعد از مدتی روشن شود. همچنین برای ترکیب با رنگ روی موهای دکلره شده که می‌خواهیم دوام بیشتری داشته باشد. از طرفی برای رنگ‌ساژ مش‌هایی که می‌خواهیم دوام بیشتری داشته باشد و در عین حال باعث تغییر رنگ زمینه موی مشتری نشود، می‌توانیم از اکسیدان 3درصد استفاده کنیم. این اکسیدان ضعیف‌ترین نوع اکسیدان است و برای موهای حساس یا آسیب‌دیده هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌طور کلی این را به خاطر داشته باشید رنگ حاصل از این اکسیدان از بقیه انواع آن تیره‌تر خواهد بود.

اکسیدان مناسب موهای سفید
  از اکسیدان 6 درصد یا اکسیدان یک برای پوشش تارهای سفید مو در زمانی که مشتری می‌خواهد از رنگ‌های متوسط استفاده کند و در عین حال موهای سفید نیز پوشش خوبی داشته باشند، استفاده می‌کنیم. همچنین برای دکلره کردن موهای ضعیف و موهایی که قبلا در پایه‌های 6 یا 7 دکلره و  رنگ شده‌اند را می‌توان با استفاده از این محصول روی آنها مش یا هایلایت انجام داد.
و اما اکسیدان 9درصد یا اکسیدان 2 
 برای روشن کردن مو با رنگ یا دکلره مناسب است. 

 کدام اکسیدان خطرناک است؟ 
برخی آرایشگران معمولا به‌دلیل سرعت انجام کار از اکسیدان 12درصد استفاده می‌کنند و همین موضوع سبب آسیب‌دیدگی و خشکی موهای دکلره شده می‌شود، چون بر اثر استفاده از این محصول قوی رطوبت مو کاملا از بین رفته و اگر همان زمان  موها خرد نشود با چند بار شست‌وشو آرام‌آرام خرد می‌شود و می‌ریزد و عواقب بدتر آن این است که مشتری خود را ازدست می‌دهند. ممکن است به‌دلیل استفاده از اکسیدان 9 برای مش، زمان طولانی نیاز باشد اما نتیجه کار بسیار رضایتبخش و بدون آسیب‌  خواهد بود.

چه اکسیدانی برای رنگ کردن موی شما مناسب است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ