چرا فولیکولیت ها ایجاد می شوند؟

schegini
کجاها درگیر می شوند؟ فولیکولیت در همه نواحی بدن غیر از کف دست‌ها و پاها، لب‌ها و غشای داخلی دهان و به‌طور خلاصه در هر نقطه‌ای از بدن که مو رشد می‌کند، دیده می‌شود و دقیقا در همان نواحی هم ایجاد ناراحتی و مشکل می‌کند.

 فولیکولیت باکتریایی 
این نوع معمولی از فولیکولیت با زخم‌های خفیف، همراه با جوش‌های ریز سرسفید همراه است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فولیکول‌های مو با باکتری استافیلوکوک اورئوس آلوده می‌شوند. باکتری‌های استاف در تمام طول زندگی روی پوست زندگی می‌کنند. اما زمانی که بدن دچار جراحت شود، این باکتری فعال می شود.

فولیکولیت وان داغ
 این نوع فولیکولیت، ممکن است یک تا دو روز پس از قرار گرفتن درمعرض باکتری‌هایی که باعث آن می‌شود خود را نشان ‌دهد. فولیکولیت داغ به‌وسیله باکتری‌های پوسیدوموناس ایجاد می‌شود که در محیط‌های داغ و گرم ازجمله حمام‌های داغ و استخرهای گرم که در آن کلر و pH به خوبی تنظیم نمی‌شوند، وجود دارند.

 فولیکولیت آرایشگاهی
این نوع از فولیکولیت بیشتر مردانه و برای آنهایی است که اصرار دارند موهای ضخیم و کلفت اطراف گلو و گردن به وسیله تیغ تراشیده شود، به‌خصوص افرادی که پس از این کار از روغن‌های غلیظ و سنگین استفاده می‌کنند. تماس تیغ با ریشه مو عامل ایجاد این نوع فولیکولیت یا التهاب ریشه‌ای مو است.

فولیکولیت سینه
فولیکولیت پیتیوسپوروم همراه با سرفه‌های خلط‌دار مزمن، قرمزی و خارش پوست پشت و قفسه سینه و گاهی اوقات گردن، شانه‌ها، سینه‌ها و صورت همراه است. این نوع از عفونت به‌دلیل وجود قارچ‌های پوستی ایجاد می‌شود.

درمان فولیکولیت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ