چرا باید در زمستان ضدآفتاب بزنید؟

schegini
تابستان تمام شده اما شما هنوز هم به کرم های ضدآفتاب نیاز دارید. تابستان به طور رسمی به پایان رسیده و شما احتمالاً کرم های ضدآفتاب خودتان را کنار گذاشته اید! در حالی که زمستان همیشه اشباع از اشعه های UV بوده و شکایت های زیادی از آفتاب سوختگی در زمستان گزارش می شود و تنها راه مقابله با آسیب های ناشی از اشعه های مضر آفتاب در زمستان استفاده از کرم های ضدآفتاب است.

  بر خلاف افکار عمومی زمین در زمستان به خورشید نزدیکتر است و در تابستان دورتر می باشد و این یعنی شدت و اثرات نورخورشید در زمستان بیشتر از تابستان است.
 لایه ازن در زمستان نازک تر است. همانطور که می دانید لایه ازن یک عنصر مهم و ضروری است، به این علت که لایه ازن مانند سپر زمین را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. بنابراین با نازک شدن لایه ازن در زمستان اشعه های مضر بیشتری از لایه ازن عبور کرده و به سطح زمین می رسد.
 برف و یخ تا 80 درصد اشعه های UV  را بازتاب می کنند و این در حالی است که شن و ماسه حدود 22 درصد اشعه های فرابنفش را بازتاب می کنند.پوست شما در اثر وزش باد نیز دچار سوختگی می شود. در زمستان در اثر وزش باد سرد، پوست بسیار تحریک پذیر شده و بیشتر مستعد آسیب دیدن در اثر اشعه های مضر خورشید می گردد.

هر چه قدر در ارتفاع بالاتری از سطح زمین قرار بگیرید اثرات اشعه های مضر آفتاب روی پوست شما بیشتر می شود و این موضوع باید مورد توجه علاقه مندان به ورزش های زمستانی قرار گیرد.
 کرم های ضد آفتاب با SPF 50+  حداکثر حفاظت از اشعه های مضر خورشید شامل UVB ، UVA نور مرئی و مادون قرمز را داشته و استفاده تمام اعضاء خانواده در تمام فصول سال از این کرم های ضدآفتاب بهترین پوشش را برای پوست شما و عزیزان تان فراهم می آورد.

ضرورت مرطوب‌کننده و ضدآفتاب در زمستان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ