چند نسخه درمان خشکی لب

schegini
با شروع فصل سرما و البته خشکی هوا یکی از معضلات بسیاری از افراد خشک و ترک‌دار شدن لب‌هاست. اتفاقی به ظاهر کوچک و کم‌اهمیت که در واقع بسیار ناراحت‌کننده و دردآور است اگر همراه با سوزش همیشگی و البته خونریزی‌های دایم و دردناک باشد. این مورد فقط مخصوص افراد بزرگسال نیست و کودکان را هم درگیر می‌کند. این مطلب دلایل بروز خشکی لب‌ها را توضیح داده و راه‌های ساده و خانگی درمان آن در هر مکان و با کمترین امکانات را به شما می‌آموزد. قبل از درگیر شدن با این مشکل، از راه‌های مقابله با آن مطلع شوید.

خیار درمانی کنید
خیار یک خوراکی بسیار موثر در درمان کم‌آبی و خنک‌کننده بدن است. برای این کار یک خیار را به ورقه‌های نازک تقسیم کنید و به مدت پنج دقیقه روی لب‌ها بگذارید. 

مرهم آب‌ لیموی عسل بزنید
آب‌لیمو برای تغذیه پوست لب و جلوگیری از پیری آن موثر است. برای این کار چند قطره آب‌لیموی تازه را با عسل مخلوط کنید و روی لب‌ها بمالید‌. 5 دقیقه زمان بدهید سپس به آرامی بشویید. مراقب باشید اگرزخم باز روی لب‌ها دارید آن را امتحان نکنید.

از  چای کیسه‌ای کمک بگیرید
این درمان یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین شیوه‌های درمان خشکی لب است. یک چای سبز کیسه‌ای استفاده شده را برای 4 دقیقه روی لب‌های خود فشار دهید. تاثیرات چای سبز بر آبرسانی و نرمی لب‌ها بی‌نظیر است. سعی کنید این کار را هر روز تکرار کنید.

درمان خشکی لب ها در خانه + طرز تهیه پمادها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ