پرایمر چیست و چگونه باید استفاده شود؟

پرایمر یک زیر کار آرایشی است برای شما که می خواهید مانند یک آرایشگر حرفه ای آرایش کنید.

پرایمر چیست؟

پرایمر یک پوشاننده قوی و زیر ساز آرایشی محسوب می شود.در واقع اگر بخواهید مانند آرایشگران حرفه ای پوست خود را آماده کنید پرایمر یکی از اصلی ترین مواد آرایشی محسوب می شود که بسیار در آرایش صورت تاثیرگذار است.در ادامه مطلب به صورت تخصصی تر در مورد پرایمر برای شما صحبت کرده ایم.ادامه مطلب را از دست ندهید.

پرایمر

کسانی که از انواع زیر سازِ آرایش  صورت استفاده می کنند  باور دارند که ورود پرایمرها به بازار لوازم آرایشی و بهداشتی مانند انقلاب بوده است . آن قدر نتیجه و ماندگاری آرایش با و بدون زیر ساز تغییر می کند که تنها با یک بار استفاده ، مشتری همیشگی آن می شوید .
چند مدل داریم ؟

 آرایش چشم ، آرایش بدن و لب ها هر کدام  مواد زیر ساز مخصوص به خود را دارند وعملکرد همه آنها  داشتن آرایشی یکدست و ماندگارو البته جذاب است . زیر سازهای موجود در بازار لوازم آرایش به صورت کرمی و مایع و برای انواع دسته بندی پوست ها ( خشک ، چرب و نرمال ) قابل خریداری است.  توصیه کارشناسان زیبایی بر استفاده از انواع مختلف زیر ساز مات کننده خصوصا برای افرادی است که پوست چرب دارند ، چون با حذف چربی  پوست ، ماندگاری آرایش طولانی تر را گارانتی و از برق زدن پوست به دلیل ترشح غده های چربی جلوگیری می کند  .

دسته ای از زیر سازهای  رنگی نیز در بین این محصولات وجود دارد که می توان از رنگ سبز آن  برای محو جای  انواع لک و جای جوش  و رنگ نارنجی برای لکه های قهوه ای پوست و تیرگی های زیر چشم استفاده کرد  .

اگرجزو طرفداران آرایش سبک  هستید ،  فقط  با استفاده از زیر سازهایی که spf  مناسبی دارند و با استفاده از کانسیلر ، ریمل  و یک  رژگونه ساده آرایشتان را تکمیل کنید .

امروزه  انواع مختلف پرایمر یا زیر ساز آرایش در  فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشتی قابل تهیه است

12.jpg
روش استفاده

عملکرد زیرسازهای آرایش ،خصوصا آن هایی که برای میکاپ صورت به کار می روند ، از بین بردن خط و خطوط ،  لک های سطحی ، بستن منافذ باز و کنترل چربی پوست است.

برای صورت :

•    صورتتان را با شوینده مناسب بشوئید و به آرامی خشک کنید .
•    اگر پوست خیلی خشکی دارید با استفاده از یک مرطوب  کننده  سبک ، صورت را مرطوب کنید .
•    مقدار کمی از پرایمر را روی صورت بزنید و با استفاده از دست یا اسفنج های آرایشی  به کامل به خورد پوست بدهید. بهتر است  یک قشر نازک از زیر ساز به صورت کامل روی چهره شما را بپوشاند . دقت کنید دور چشم و پلک ها نروید  و برای این نواحی از زیر ساز مخصوص استفاده کنید .
•    بعد از یک دقیقه مکث ، از کانسیلر و سپس از کرم پودر استفاده و سپس سایر مراحل آرایش را تکمیل کنید.

برای چشم و سایه :

•    دور چشم را کاملا تمیز کنید .
•    با استفاده از برس های مخصوص آرایش چشم یا با انگشت و به صورت ضربه ای ، زیر ساز را دور چشم و یا برای استفاده از سایه چشم ، خط و ریمل ، بالای پلک بزنید .
•    یک دقیقه صبر کنید و سپس از ریمل یا از انواع خط چشم ها استفاده کنید. استفاده کردن از زیر ساز خصوصا برای سایه چشم ماندگاری آن را تضمین و از ترک خوردن و پخش شدن بالای پلک ها جلوگیری می کند .
انواع مختلفی از پرایمر  وجود دارد  و می توانید آن ها را از فروشگاه اینترنتی مثل لوازم آرایشی بهداشتی در فروشگاه خانومی تهیه کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ