1+3 عادتی که باید اصلاح شود

schegini
خیلی مواقع شیوه غلط زندگی ماست که باعث می‌شود دچار مشکلات جسمی شویم. خشکی پوست هم مستثنا نیست. تغذیه غلط، آداب غلط حمام کردن و استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد همه می‌توانند سلامت پوست را به خطر بیندازند. با برخی از این عادت‌های غلط آشنا شوید.

دمای آب چقدر باشد
هرگز از آب داغ استفاده نکنید به‌ویژه اگر بیماری‌های آلرژیک و زمینه‌ای دارید. شاید در وهله اول آب گرم خارش‌ها را کمتر کند اما این کار باعث می‌شود  پوست‌تان خشک‌تر و حساس‌تر شود و سیکل معیوبی را ایجاد کند که منجر به شدت یافتن اگزمای پوستی‌تان شود. 

حتما لوسیون بزنید 
لوسیون‌ها و مرطوب‌کننده‌های طبیعی بدن واقعا از ضروریاتی هستند که باید بعد از حمام کردن استفاده کنید. هر بار حمام کردن رطوبت بسیاری از پوست شما می‌برد و حتی روی چربی‌های پوست‌تان نیز تاثیر می‌گذارد. پس برای کنترل خشکی پوست و بروز چین و چروک‌های احتمالی حتما لوسیون بزنید. حتی شما آقای عزیز! 

با ضدآفتاب قهر نکنید
این اشتباه شایعی است که خیلی‌ها فکر می‌کنند چون در فصل پاییز و زمستان نور آفتاب مستقیم وجود ندارد، اشعه فرابنفش هم وجود نخواهد داشت در صورتی که چنین تفکری باعث می‌شود تا شایع‌ترین فصل‌هایی که خانم‌ها با آنها مشکل پیدا می‌کنند، پاییز و زمستان باشد. باید بدانید آفتاب فصل سرما هم مانند آفتاب تابستان برای پوست‌تان زیا‌ن‌بار است. 

 لاک نزنید 
یکی از عواملی که باعث بروز ناراحتی‌هایی در ناخن می‌شود، استفاده از لاک ناخن و به‌دنبال آن مصرف استون یا هر نوع پاک‌کننده دیگر است که منجر به خشکی بیش از حد پوست اطراف ناخن و شکنندگی آن می‌شود. بهتر است در این فصل تا می‌توانید استفاده از لاک را محدود کنید.

طرز تهیه ی لوسیون مرطوب کننده ی خانگی و طبیعی

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ