برای درمان جوش و پاکسازی صورت ماسک‌های زیر را امتحان کنید

mahdie.mohtashami
داشتن پوستی سالم و بدون جوش آرزوی همه می‌باشد. داشتن پوستی زیبا و صاف به زن یا مرد بودن ارتباطی ندارد. همه از داشتن پوستی زیبا لذت می‌برند و باعث افزایش اعتماد به نفس در همه‌ی افراد می‌شود. در این مقاله شماره را با چند ماسک خانگی آشنا میکنیم.

برای درمان جوش و پاکسازی صورت ماسک‌های زیر را امتحان کنید

داشتن پوستی سالم و بدون جوش آرزوی همه می‌باشد. داشتن پوستی زیبا و صاف به زن یا مرد بودن ارتباطی ندارد. همه از داشتن پوستی زیبا لذت می‌برند و باعث افزایش اعتماد به نفس در همه‌ی افراد می‌شود. در این مقاله شماره را با چند ماسک خانگی آشنا میکنیم.

بخور بابونه
اولین و مهم‌ترین مرحله در پاکسازی پوست استفاده از بخور آب داغ است. با این روش منافذ پوست باز شده و چربی‌های اضافی به‌راحتی از آن خارج می‌شوند. برای این منظور باید 2 لیوان آب جوش را داخل یک کاسه متوسط بریزید و یک حوله روی سر خود قرار دهید. سپس سرتان را با فاصله مناسب بالای ظرف آب جوش بگیرید طوری که حوله روی سرتان دور تا دور ظرف را بگیرد. مراقب باشید صورت‌تان را بیش از حد به کاسه نزدیک نکنید تا دچار سوختگی نشوید. بهتر است 10دقیقه در این حالت باقی بمانید.

اگر هم از آکنه و جوش‌های سرسیاه رنج می‌برید می‌توانید 2 تا 3 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده به آب جوش اضافه کنید. بعد از اتمام بخور حوله را از روی سر خود برداشته و گل‌های بابونه را از داخل آب بیرون بیاورید و برای 5 دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. برای نتیجه‌گیری بهتر باید این راهکار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

ماسک جوش شیرین و عسل
۱. در ابتدا صورت خود را بشویید. قبل‌از اینکه از این ماسک عسل و جوش شیرین استفاده کنید باید صورت‌تان تمیز و بدون هر نوع چربی یا کثیفی باشد. با استفاده از آب گرم و شوینده‌های مناسب صورت خود را بشویید و سپس با استفاده از حوله‌ای مناسب صورت‌تان را خشک کنید.
۲. دستمالی را در آب گرم خیس کنید و آن را بچلانید تا آب اضافی خارج شود. لازم است که پارچه مرطوب باشد اما نباید از آن آبی بچکد.
۳. نصف قاشق غذاخوری عسل را در گوشه‌ای از پارچه بریزید. عسل به‌تنهایی نمی‌تواند جوش و باکتری‌های ایجادکننده‌ی جوشِ سرسیاه را ازبین ببرد، اما در آبرسانی به پوست مؤثر است.
۴. نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین به عسل اضافه کنید. جوش شیرین به‌عنوان یک پاک‌کننده‌ی ملایم عمل می‌کند و سبب لایه برداری پوست شما می‌شود.
۵. جوش شیرین و عسل را باهم ترکیب کنید تا خمیر شود. می‌توانید این کار را با انگشت یا با استفاده از خودِ پارچه انجام دهید.
۶. صورت‌تان را مرطوب کنید و به‌آرامی با پارچه ماساژ دهید. مطمئن شوید که ترکیب به همه‌ی پوست‌تان برسد، اما آن را دور چشم یا دهان نمالید. زیاد به پوست‌تان ضربه نزنید، زیرا ممکن است صورت‌تان ملتهب شود.
۷. صورت خود را با آب گرم بشویید و آن‌را ماساژ دهید تا ترکیبات پاک شود.
۸. یک محلول پاک‌کننده بسازید. برای این کار به یک چهارم فنجان آب و ۳ قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب نیاز دارید. هر دو ماده را در یک بطری تمیز بریزید و خوب به هم بزنید تا مخلوط شود. جوش شیرین ممکن است pH پوست‌تان را برهم بزند و سرکه سیب کمک می‌کند تا این مقدار دوباره به تعادل برسد.
این تونر در دمای محیط فاسد می‌شود. بنابراین پس از استفاده، آن را درون یخچال نگهداری کنید.
۵ قطره روغن رزماری را به تونر اضافه کنید. روغن رزماری هر دو ویژگی حفاظتی و ضدباکتریایی را دارد.
۹. مقداری پنبه را به تونر آغشته کنید و روی صورت خود بمالید. روی پیشانی، گونه و بینی خود تمرکز کنید. از مالیدن این تونر به نواحی حساس دور چشم و دهان خودداری کنید.

ماسک عسل
عسل نیز برای جلوگیری از مسدود‌شدن منافذ پوست بسیار مفید است. این ماده همچنین می‌تواند در کاهش ترشح بیش از اندازه‌ی چربی روی پوست و تنگ‌تر‌کردن منافذ آن مؤثر باشد. به‌علاوه، عسل به هیدارته نگهداشتن پوست کمک می‌کند.
عسل را روی منطقه‌ی آسیب‌دیده‌ی پوست بمالید. آن را ماساژ داده و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار دو یا سه بار در هفته انجام دهید تا از مسدود‌شدن منافذ پوست جلوگیری شود.
همچنین می‌توانید از ترکیب سه قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق چای‌خوری پودر دارچین، نوعی ماسک صورت تهیه کنید. این مخلوط را روی پوست صورت بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشورید. این روش درمان خانگی را یک یا دو بار در هفته، به‌منظور از بین‌بردن چربی و آلودگی‌های منافذ پوست انجام دهید.
همچنین می‌توانید ماسکی دیگر تهیه کنید: دو قاشق غذاخوری ماست ساده، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون را باهم مخلوط کنید و روی صورت خود بگذارید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک صورت را یکبار در هفته استفاده کنید تا آلودگی‌های منافذ از بین‌ برود و پوست‌تان تغذیه شود.

ماسک جودوسر
جودوسر یکی از موادی است که می‌تواند در جلوگیری از مسدود‌شدن منافذ پوست مؤثر باشد. این ماده می‌تواند منافذ پوست شما را تمیز کرده و چربی اضافی آن را جذب کند. به‌علاوه، جودوسر می‌تواند به شیوه‌ای ملایم، از پوست شما لایه‌برداری کند.
نصف فنجان جودوسر را پخته را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با دستمال مرطوب پاک کنید و صورت خود را با آب خنک یا کاملا سرد بشویید. از این ماسک می‌توانید یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک جوش شیرین ساده
۱. ابتدا صورت خود را تمیز کنید. قبل از استفاده از ماسک جوش شیرین باید مطمئن شوید که صورت‌تان چرب و کثیف نیست. صورت خود را با آب گرم و شوینده‌های معمولی بشویید.
۲. با جوش شیرین خمیر درست کنید. برای این کار به ۳ قاشق چای‌خوری جوش شیرین و ۱ قاشق چای‌خوری آب نیاز دارید. آنها را باهم ترکیب کنید تا خمیر ایجاد شود. خاصیت ضدقارچی و ضدعفونی‌کنندگی جوش شیرین نیز برای درمان جوش های عادی و نیز درمان جوش سرسیاه مناسب است.
حواس‌تان باشد که بکینگ‌پودر یا پودر شست‌و‌شو را با جوش شیرین اشتباه نگیرید.
۳. ترکیب ایجادشده را با انگشت روی صورت‌تان پخش کنید. به‌جای آن می‌توانید با استفاده از گوشه‌ی دستمال مرطوب، خمیر را روی صورت خود بمالید. از مالیدن خمیر به نقاط حساس مانند نواحی دور چشم و دهان خودداری کنید. بهتر است روی مناطقی مانند بینی که جوشِ سرسیاه زیادی دارد، بیشتر تمرکز کنید. به‌آرامی و به مدت ۵ دقیقه صورت خود را ماساژ دهید، اما مراقب باشید که زیاد به آن فشار وارد نکنید.
۴. با استفاده از آب گرم صورت خود را بشویید. مطمئن شوید که تمام ماسک از صورت‌تان پاک شده است. بعضی مواقع ممکن است دانه‌های ریز جوش شیرین درون ابروها باقی بماند.
۵. یک حوله‌ی نرم و تمیز بردارید. به‌آرامی و بدون هیچ فشاری صورت‌تان را خشک کنید.
۶. در انتها از مرطوب‌کننده و تونر (محلول پاک‌کننده) استفاده کنید. مرطوب‌کننده کمک می‌کند تا پوست‌ نرم‌تری داشته باشید، درحالی‌که تونر به بازگرداندن تعادل pH پوست‌تان کمک می‌کند و سبب تنگ شدن منافذ پوست‌ می‌شود.
۷. ماسک جوش شیرین را به‌عنوان بخشی از راهکارهای مراقبت از پوست صورت درنظر بگیرید. استفاده از لایه‌بردارهای مناسب، در طول زمان برای پوست‌تان مفید است، اما از استفاده‌ی هر روزه‌ی این ماسک خودداری کنید و بیشتر از سه بار در هفته از این ماسک استفاده نکنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ