ارتودنسی و بارداری

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی: مهمترین مسئله‌ای که در بارداری حین ارتودنسی مطرح است بهداشت حین درمان می باشد در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی که در بیمار روی می‌دهد، می‌تواند باعث تورم لثه شود که بهداشت را سخت‌تر می‌کند همچنین تغییرات خلق و خو و افسردگی که ممکن است در حین بارداری و پس از آن رخ بدهد، می‌تواند از طریق کاهش بهداشت دهان و دندان در روند درمان توسط دکتر ارتودنسی مشکل ایجاد کند.

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی:

مهمترین مسئله‌ای که در بارداری حین ارتودنسی مطرح است بهداشت حین درمان می باشد در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی که در بیمار روی می‌دهد، می‌تواند باعث تورم لثه شود که بهداشت را سخت‌تر می‌کند همچنین تغییرات خلق و خو و افسردگی که ممکن است در حین بارداری و پس از آن رخ بدهد، می‌تواند از طریق کاهش بهداشت دهان و دندان در روند درمان توسط دکتر ارتودنسی مشکل ایجاد کند. زنان باردار معمولاً مواد قندی بیشتری مصرف می‌کنند که می‌تواند باعث افزایش پوسیدگی دندان و مشکلات دندان در حین درمان ارتودنسی شود. همچنین به این موارد عدم امکان تهیه عکس رادیوگرافی دندان در سه ماهه اول بارداری و عدم امکان کشیدن دندان در سه ماهه اول و آخر بارداری را اضافه کنید.

ارتودنسی و سزارین

سزارین و زایمان منعی برای ارتودنسی نمی‌باشد اما توصیه ما به شما این است که با رعایت عالی بهداشت دهان و دندان در حین ارتودنسی هیچ مشکلی در صورت بارداری حین درمان برای شما رخ نمی‌دهد اگر مشغول ارتودنسی هستید و باردار می شوید بهداشت بی نقص و عالی بهترین ضامن انجام درمان ارتودنسی خوب و بدون مشکل برای شما خواهد بود از متخصص ارتودنسی و پرسنل مطب بخواهید مجددا آموزش‌های بهداشت حین درمان ارتودنسی را به شما بدهند و همه را به دقت اجرا کنید.

تاثیر ارتودنسی بر فرم لب‌ها

تاثیر ارتودنسی بر فرم لب ثابت شده می باشد به عبارتی دکتر ارتودنسی می‌تواند با کشیدن دندان از برجستگی لب ها بکاهد و یا بدون کشیدن دندان ها و با طرح درمان مناسب کمی به برجستگی لب‌ها بیافزاید.

ارتودنسی نامرئی (لینگوال)

برخلاف ارتودنسی ثــابـت بـه  روش  معمولـی که در آن وسایـل ارتودنـسی به سـطح خـارجی دندان‌ها متصل می‌شود. در ارتودنسی لینــگوال وسایـل به سطح داخلی دندانـ‌ها (سمت زبانی) متصل شـده و کاملاً پنـهان و غیر قابل رویـت می‌باشد. این تکنیـک  فوق‌العاده پیشرفتـه برای افـراد بزرگسالی که تمایل به بهبود وضعیت دندان‌های خود را دارند اما نـگران مشاهده شدن وسایـل ارتودنسی هستند راه حل مناسبی است. زیرا وسایـل ارتودنسی در ایـن روش غـیر قابـل مشاهده است. ایـن روش را نـباید بـا درمان‌ها  ارتودنـسی ثابتی که از وسایل رنگ دندان استفاده می نمایند اشتباهی گرفت. در روش لینـگوال به علت متصل شدن وسایـل به سطوح  داخلی دندانـ‌ها، وسایـل ارتودنـسی کاملا پنهان می‌باشد.

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی:

دکتر فرهاد صدرالدینی دارای درجه بورد تخصصی ارتودنسی ازدانشگاه شهید بهشتی تهران و درجه دکترای دندانپزشکی عمومی ازدانشگاه شهید بهشتی است. ایشان عضو تأیید شده انجمن ارتودنتیست های ایران و انجمن ارتودنتیست های آمریکا و عضو فدراسیون بین المللی ارتودنتیست ها است. 

سوابق علمی، آموزشی دکتر صدرالدینی:

ورود به دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در سال۱۳۷۳ ، دارای رتبه ممتاز در مقطع دکترای تخصصی ارتودنسی ، عضو انجمن ارتودنتیست های ایران، دارای سابقه آموزش تخصصی ارتودنسی در دانشگاههای کشور، توصیه ما این است که در بهره برداری از مطالب اینترنتی از هویت و مدارک تخصصی ادعا شده توسط افراد اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از مدارک ادعا شده می توانید از سایت نظام پزشکی، بخش جستجوی پزشک استفاده نمایید.

آدرس و شماره های تماس:

آدرس شمال تهران: فرمانیه،  بلوار اندرزگو، میدان ندا ، ساختمان بانک شهر ، طبقه سوم ، واحد 9  

 تلفن: 22841095

آدرس غرب تهران: فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، نرسیده به پمپ بنزین، جنب خیابان نجف زاده فروتن، پلاک 13 ، ساختمان بوستان

  تلفن: 44017254

آدرس شرق تهران: نارمک، چهارراه تلفنخانه، خیابان ثانی(46متری غربی)، اول خیابان سمنگان، پلاک 120

 تلفن: 77812663

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ