انواع ارتودنسی

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی: از فک بالا و پایین بیمار قالب گرفته شده و پلاک ارتودنسی بالا و پایین ساخته می شود. این روش مزیت های خاص خود را دارد، از جمله بیمار می تواند هنگام غذا خوردن آن را از دهانش بیرون آورده و بعد ازاستفاده از مسواک و نخ دندان دوباره در دهانش بگذارد.

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی:

پلاک متحرک

از فک بالا و پایین بیمار قالب گرفته شده و پلاک ارتودنسی بالا و پایین ساخته می شود. این روش مزیت های خاص خود را دارد، از جمله بیمار می تواند هنگام غذا خوردن آن را از دهانش بیرون آورده و بعد ازاستفاده از مسواک و نخ دندان دوباره در دهانش بگذارد. این روش برای افرادی که سن کم تری دارند بهتر است زیرا علاوه بر مشکلات دندانی می تواند ناهنجاری های استخوانی فک ها را نیز رفع کندام در انجام حرکات دندانی محدودیت ایجاد می کند.

ارتودنسی نامرئی (لینگوال)

برخلاف ارتودنسی ثــابـت بـه روش معمولـی که در آن وسایـل ارتودنـسی به سـطح خـارجی دندان‌ها متصل می‌شود. در ارتودنسی لینــگوال وسایـل به سطح داخلی دندانـ‌ها (سمت زبانی) متصل شـده و کاملاً پنـهان و غیر قابل رویـت می‌باشد. این تکنیـک  فوق‌العاده پیشرفتـه برای افـراد بزرگسالی که تمایل به بهبود وضعیت دندان‌های خود را دارند اما نـگران مشاهده شدن وسایـل ارتودنسی هستند راه حل مناسبی است. زیرا وسایـل ارتودنسی در ایـن روش غـیر قابـل مشاهده است. ایـن روش را نـباید بـا درمان‌ها  ارتودنـسی ثابتی که از وسایل رنگ دندان استفاده می نمایند اشتباهی گرفت. در روش لینـگوال به علت متصل شدن وسایـل به سطوح  داخلی دندانـ‌ها، وسایـل ارتودنـسی کاملا پنهان می‌باشد.

ارتودنسی به روش دیمون

سیستم دیمون(Damon system)  یکی از سیستم های رایج اصلاح مشکلات دندانی است. این روش درمان از روش هایی است که نیاز به کش برای اتصال سیم به  براکت دندانی ندارد.این روش می تواند در کاهش اصطکاک موثر بوده و باعث تسهیل حرکت دندان شود. با حذف کش ها امکان جذب غذایی نیز کمتر شده و بهداشت دهانی آسان تر می شود. از نظر عده ای عدم اتصال کامل سیم به براکت باعث می شود تا امکان رفع کامل نامرتبی دندان قراهم نشود. در این روش درمان ارتودنسی با نیروی بسیار کم آغاز می شود. ترکیب جنس سیم های مورد استفاده در این روش از مس، نیکل، تیتانیوم است. فرم این سیم ها از فرم قوس دندانی بزرگتر است.  بنابراین امکان گسترش قوس دندانی را فراهم می کند. نیروی کم این سیم ها باعث واکنش بهتر الیاف نگهدارنده دندان ها می شود و سازگاری بافتی بهتری فراهم می کند.

اینویزیلاین

در این روش از سیم و براکت استفاده نمی شود و بجای آن از یکسری قالب های دندانی استفاده می شود، این قالب ها توسط کامپیوتر با توجه به حرکت دندانی لازم ساخته می شوند. مزیت اصلی این روش نامریی بودن آن می باشد. معایب عمده آن وابستگی روش به همکاری بیمار، قیمت بالا، امکان گم کردن دستگاه، ناتوانی در انجام بسیاری از حرکات ارتودنسی می باشد.

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی:

دکتر فرهاد صدرالدینی دارای درجه بورد تخصصی ارتودنسی ازدانشگاه شهید بهشتی تهران و درجه دکترای دندانپزشکی عمومی ازدانشگاه شهید بهشتی است. ایشان عضو تأیید شده انجمن ارتودنتیست های ایران و انجمن ارتودنتیست های آمریکا و عضو فدراسیون بین المللی ارتودنتیست ها است.

سوابق علمی، آموزشی دکتر صدرالدینی:

ورود به دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در سال۱۳۷۳ ، دارای رتبه ممتاز در مقطع دکترای تخصصی ارتودنسی ، عضو انجمن ارتودنتیست های ایران، دارای سابقه آموزش تخصصی ارتودنسی در دانشگاههای کشور، توصیه ما این است که در بهره برداری از مطالب اینترنتی از هویت و مدارک تخصصی ادعا شده توسط افراد اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از مدارک ادعا شده می توانید از سایت نظام پزشکی، بخش جستجوی پزشک استفاده نمایید.

آدرس و شماره های تماس:

آدرس شمال تهران: فرمانیه،  بلوار اندرزگو، میدان ندا ، ساختمان بانک شهر ، طبقه سوم ، واحد 9  

 تلفن: 22841095

آدرس غرب تهران: فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، نرسیده به پمپ بنزین، جنب خیابان نجف زاده فروتن، پلاک 13 ، ساختمان بوستان

  تلفن: 44017254

آدرس شرق تهران: نارمک، چهارراه تلفنخانه، خیابان ثانی(46متری غربی)، اول خیابان سمنگان، پلاک 120

 تلفن: 77812663

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ