اشتباهاتی که سرعت پیری را بالا می برد

toranj
پیری امری است طبیعی اما می توان ان را به تاخیر انداخت.

با کنترل کردن رژیم غذایی می توان سرعت پیری را کاهش داد. مصرف سبزیجات و کاهش مصرف گوشت قرمز می تواند از جمله فواید و مضرات در جهت کاهش سرعت پیری باشد که بهتر است در رژیم غذایی روزانه تان به ان توجه کنید.

گوشت قرمز کمتر مصرف کنید تا سرعت پیری کاهش یابد.

خوردن گوشت می تواند بخشی سالم از یک رژیم متعادل و ضد پیری باشد. اگر رژیم غذایی شما شامل مقدار زیادی گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده مثل گوشت دود داده شده یا نمک سود شده، هات داگ، و پپرونی است کار مثبتی در جهت کاهش روند پیری خود انجام نمی دهید. چربی اشباع شده و نیترات موجود در گوشت فرآوری شده، سطح التهاب بدن شما که نقش مهمی در بدتر شدن همه چیز از بیماری های مزمن گرفته تا سلامت پوست دارد را افزایش می دهد. اما متهم اصلی به نظر می ‌رسد ترکیب “هم– آهن” باشد. “هم” جزء اصلی هموگلوبین است و هموگلوبین هم جزء اصلی ساختار گلبول قرمز خون است. به عقیده ی پژوهشگران، ترکیب هم – آهن که در گوشت قرمز دو برابر مرغ و ماهی است، به سلول‌های پوششی روده ی بزرگ آسیب می‌ رساند و باعث رشد غیر طبیعی و سرطانی شدن آنها می ‌شود.
مواد اسیدی را کمتر استفاده کنید.
رژیم غذایی حاوی خوراکی هایی که PH بدن شما را به سمت اسیدی شدن می برد، لزوما ناسالم نیست- خوراکی های سالم مانند انواع توت ها، پنیر، انواع آجیل و کدو ها همه حاوی اسید هستند. با این حال، نوعی از رژیم غذایی که به اندازه کافی قلیایی نیست، منابع کلسیم و پتاسیم بدن شما را نابود می کند. کاهش این مواد معدنی می تواند قدرت استخوان و دندان ها را از بین ببرد و در نهایت منجر به پوکی استخوان می شود.

چربی را از مواد روزانه حذف نکنید.

اگر چربی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، در معرض ابتلا به شکنندگی ناخن، خشکی پوست و ریزش مو – که با ظاهر سرزنده و جوان در تضاد هستند قرار می گیرید!
اگر مصرف چربی شما کم است، سطح هیدراتاسیون (حفظ آب بدن) پایینی خواهید داشت، حتی اگر مقدار کافی آب مصرف کنید.

با رژیم های کوتاه مدت وزن خود را کاهش دهید تا سرعت پیری کاهش یابد.

در مورد بسیاری از افراد، حتی کاهش چند کیلو گرم از وزن اضافی می تواند کمک کند که جوانتر به نظر برسند و احساس سلامت بیشتری بکنند. با این حال، اگر شما بر روی رژیم های کوتاه که به سختی قابل دوام هستند تکیه کرده اید و باعث کم و زیاد شدن مداوم وزن خود می شوید، ممکن است روند پیری را در پوست خود افزایش دهید. به علاوه این کار با داشتن تأثیر منفی بر روی سوخت و ساز بدن، کاهش وزن در طولانی مدت را سخت می کند. تغییر وزن مداوم ناشی از رژیم غذایی باعث می شود که پوست شما، الاستیسیته (قابلیت ارتجاعی) خود را از دست بدهد، سرزندگی آن از بین برود و چین و چروک، علائم کشیدگی، و مناطق گود افتاده در آن به وجود بیایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ