درمان های طبیعی جای جوش

sahar.d
از بین بردن جای جوش و اسکار دغدغه ی همیشگی خانم هاست. اگر شما هم بدنبال روش طبیعی و موثر برای ازبین بردن جای جوش هستید این مطلب را از دست ندهید!

همه ما خواستار زیبایی هستیم و به دنبال راه هایی هستیم که زیبایی ما را بیشتر کنند. در این بین جای جوش یکی از آزاردهنده ترین مشکلات پوستی است که به راحتی از بین نمی رود. خود جوش معمولا زود از بین می رود اما جای آن تا مدت ها باقی می ماند. روش های بسیاری برای از بین بردن جای جوش وجود دارد که ما به شما روش های طبیعی را توصیه می کنیم. زیرا به پوست شما آسیبی نمی رسانند و همچنین مواد مغذی را به پوست رسانده و سبب شادابی بیش از پیش پوست می شوند. 

استفاده از درمانهای طبیعی یا گیاهی برای اثر بر جای جوش ها می تواند کمک کننده باشد اما تنها راه حل نیست. به خاطر داشته باشید یک مراقبت دیگر از پوست هم درون بدن و هم ظاهر ما را با هم خوب می کند.مطمئن شوید رژیم غذایی سالم و متعادلی دارید و میزان کافی از ویتامین ها و مواد معدنی دریافت می کنید، به ویژه آنهایی که معلوم شده سلامت پوست را افزایش می دهند مانند ویتامین A و غذاهای غنی از آنتی اکسیدان که آسیبهای رسیده به پوست را کاهش می دهند. میوه ها و سبزی ها در رژیم غذایی روزانه تان جای جوش را کاهش می دهند علاوه بر این سالم و خوشمزه هستند و بطور معمول پوستی خوب و سالم را برای ما می سازند.

آبلیمو یکی از بهترین روشن کننده های پوست

آبلیمو یک روشن‌کننده طبیعی برای پوست است. این محصول رنگ پوست شما را روشن کرده و جوش‌ها را نیز برطرف می‌کند. آبلیمو را روی جای جوش‌ها قرار داده و بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. با این وجود، اسیدسیتریک موجود در آبلیمو می‌تواند موجب خشکی پوست شود پس بهتر است بعد از شستن آبلیمو، پوست خود را با کرم مرطوب نگه دارید. همچنین می‌توانید بجای آبلیمو از لیموترش استفاده کنید. لیموترش نیز حاوی مقادیر بالایی اسیدسیتریک است. هنگامی که از این درمان استفاده می‌کنید باید احتیاط کنید.

به دلیل خاصیت اسیدی بودن آبلیمو بهتر است پس از استفاده از آن در معرض نور خورشید قرار نگیرید. همچنین می توانید با استفاده از کرم ضدآفتاب از پوست خود محافظت کنید.

معجزه ی خیار

بدون شک خیار معروفترین ترکیب برای درمان مشکلات پوستی است. خیار حاوی عنصرهایی مثل ویتامین A، ویتامین C و منیزیوم است. این محصول ارزان قیمت همه جا در دسترس بوده و ترکیبی دینامیک و پویا به شمار می‌رود. خیار را برش دهید و آن را بعنوان ماسک صورت چندین بار در هفته روی پوست خود قرار دهید. خیار پوست شما را نرم نگه داشته و زخم‌ها و جای جوش‌ها را ازبین می‌برد.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا موثرترین درمان سوزش‌ها و زخم‌های پوستی است. بااین وجود، افراد معدودی از تاثیر آلوئه ورا در درمان جوش و جای جوش مطلع هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ژل آلوئه ورا را روی پوست خود قرار داده و اجازه دهید تمام شب را روی پوستتان باقی بماند. صبح روز بعد آن را با آب گرم یا صابون نرم بشویید. می‌توانید چند قطره روغن درخت چای را به ژل آلوئه ورا اضافه کنید تا نتیجه بهتری به‌دست آورید.

سرکه سیب

سرکه سیب درمانی دیگر برای رفع جوش و جای جوش است. دو قاشق سوپخوری سرکه سیب را با چهار قاشق سوپخوری آب ترکیب کنید و این ترکیب ملایم را روی جوش و جای جوش‌ها قرار دهید. منتظر بمانید تا محلول خشک شود سپس صورت را با آب گرم بشویید.

سفیده تخم مرغ یک روشن کننده طبیعی

درمان دیگری برای رفع جای جوش استفاده از سفیده تخم‌مرغ است. روشن کردن جای جوش و رفع زخم‌ها یکی از تاثیرات اصلی آن است. تخم‌مرغی تازه را شکسته، سفیده و زرده را از هم جدا کنید. سفیده تخم‌مرغ را روی جای جوش قرار دهید و بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه پوست را با آب سرد بشویید.

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

بهترین و موثرترین ماسک برای از بین بردن جای جوش، زرده تخم مرغ به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و همین میزان عسل است. این ماسک را به مدت 20 دققیه، یک روز در میان و برای حداقل 2 ماه استفاده کنید. و آن را با آب ولرم بشویید. 

جوش شیرین

اغلب از جوش شیرین بعنوان درمانی موثر برای جای جوش استفاده می‌شود. تنها لازم است که چند قطره آب به جوش شیرین اضافه کنید و خمیر به‌دست آمده را روی جای جوش قرار دهید و پس از گذشت ۱۵-۱۰ دقیقه صورت را با آب شست وشو دهید. جوش شیرین ترکیبی مناسب برای انجام لایه برداری سطحی( میکرودرم ابریژن) روی پوست شناخته شده است. توجه داشته باشید در صورت حساسیت پوستی نسبت به جوش شیرین، باید استفاده از آن را متوقف کنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دربردارنده مقدار بسیار زیادی ویتامین A است. همانطور که می‌دانیم ویتامین A می‌تواند پوست مرده را تغذیه کرده، آن را بهبود بخشد و با برطرف کردن زخم ها، امکان رشد سریع پوست را فراهم کند. این درمانی کاملا ساده و آسان است. تنها لازم است که گوجه فرنگی را برش داده، آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را با آب بشویید. بعلاوه، می‌توانید آوکادو یا خیار را به گوجه اضافه کنید و خمیری بعنوان ماسک صورت تهیه کنید. این درمان را روزانه ۲ مرتبه بکار ببرید تا نتیجه‌ای مطلوب به‌دست آورید.

ماسک لیمو و گلیسیرین

همه ما می‌دانیم که لیمو با داشتن مقادیر فراوانی ویتامین C می‌تواند زیبایی پوست را تحریک کند. برای تهیه ماسک صورت لیمو فقط به لیمو و گلیسیرین نیاز دارید. آبلیمو را با مقداری گلیسیرین ترکیب کرده و خمیر حاصل را روی پوست خود قرار دهید.

ماسک شیر و عسل

ترکیبات اصلی برای تهیه ماسک شیر و عسل عبارتند از: عسل، زردچوبه، شیر و گلاب. تهیه این ماسک و استفاده از آن بسیار آسان است. ۲ قاشق سوپخوری عسل، شیر و نصف قاشق سوپخوری زردچوبه را مخلوط کرده تا ترکیبی به‌دست بیاید. سپس چند قطره گلاب به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. 

ماسک چوب صندل و گلاب 

یکی از درمان‌های بسیار موثر برای رفع سریع جای جوش تهیه ماسک چوب صندل است. ماسک چوب صندل دارای خاصیت شفابخشی و درمان کنندگی برای پوست بوده و براحتی می‌توان آن را در خانه تهیه کرد. ترکیبات این ماسک عبارتند از پودر چوب صندل و گلاب. ۳ قاشق سوپخوری پودر چوب صندل را با گلاب ترکیب کرده تا ماده‌ای خمیری به‌دست بیاید. آن را روی پوست قرار داده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. درصورت تکرار این درمان، پوست شما نرم شده و جای جوش‌ها از بین خواهد رفت.

اسکراب شکر

این درمانی کاملا ساده و طبیعی برای از بین بردن جای جوش و داشتن پوستی سالم و شفاف است. شکر ماده‌ای لایه بردار بوده، لایه مرده روی پوست را پاک کرده و رنگ پوست شما را شفاف میکند. ۳ قاشق سوپخوری شکر، ۱ قاشق سوپخوری پودر شیر و ۱ قاشق سوپخوری عسل را مخلوط کنید. خمیر به‌دست آمده را مثل اسکراب روی پوست خود بمالید، چند دقیقه صبر کنید سپس پوست خود را با آب بشویید.

زردچوبه

زردچوبه برای از بین بردن جای جوش و لکه‌های پوستی بسیار مؤثر است. حتی می‌توانید کاربرد آن را گسترش بدهید و کک‌ومک‌ها و خال‌ها را هم با این روش محو کنید. برای استفاده از این روش شگفت‌انگیز، از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

پودر زردچوبه، شیر و آب‌لیمو را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به‌دست آید. آن را بر روی قسمت‌هایی از پوست که دارای جای جوش یا لکه هستند بمالید. اجازه بدهید کاملا خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

به‌صورت روزانه از این درمان خانگی برای از بین بردن تیرگی‌های ناشی از جای جوش استفاده کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید. دستورالعمل دیگری به غیر از روش بالا، مخلوط کردن پودر زردچوبه با روغن زیتون است. این روش‌ هم برای از بین بردن جای جوش‌ها بسیار مؤثر است.

روغن زیتون

روغن زیتون نه تنها برای پوست خوب است بلکه در درمان زخم‌های ساده نیز موثر خواهد بود. برای گرفتن بهترین نتیجه می توانید از این روغن بطور مداوم به شکل موضعی استفاده کنید. روغن زیتون به عنوان یکی از موثرترین ترکیبات برای از بین بردن سریع جای جوش شناخته شده است.

سیب زمینی 

سیب زمینی خام رنده شده گزینه دیگری برای درمان جای جوش است. بعلاوه این محصول درمان مناسبی برای حلقه‌های سیاه دورچشم به شمار می‌رود. برش هایی از سیب زمینی را روی صورت و جای جوش قرار دهید. بعد از ۳۰ دقیقه صورت را با آب بشویید.

 ماسک برگ کلم

برگ گل کلم را بهمراه برگ ترب خرد کرده و روی پوست تان قرار دهید. و بعد از نیم ساعت آن را بشویید.

ماسک جوانه گندم

مقداری جوانه گندم را داخل مخلوط کن بریزید سپس آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را برای 20 دقیقه روی پوست تان بگذارید.

آب بنوشید

بهترین ماده ی طبیعی قابل دسترس برای درمان جای جوش است. شما باید آب فراوان بنوشید چون به خارج کردن سموم از بدنتان کمک کرده و مجددا بدن را احیا و بازسازی می کند. آب همچنین به افتادن سلول های مرده و تشکیل پوست سالم کمک می کند. خوردن آب ولرم در صبح به ویژه به دفع سموم کمک می کند.

چگونه می توان جای جوش هایمان را از بین برد؟

پایانی بر داستان جوش‌ها و جای جوش‌؟!+ پاسخ دکتر داوود مقامی

«درمان اسکار آکنه (‌جای جوش)» از اغراق تا واقعیت!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ