چگونه قلب مردان را تسخیر کنیم!؟

sahar.d
همه ی ما به دنبال عشق حقیقی می گردیم و زمانی که آن را پیدا کنیم در تلاشیم تا قلب او را کاملا تسخیر کنیم. ما در این مطلب شما را در این را همرهی می کنیم.

عشق جادوی زندگی و آرامش جان است. هر فردی به دنبال عشق واقعی خود می گردد و در صدد بدست آورن این گوهر گران بها است. اما حفظ عشق بیشتر از بدست آوردن آن اهمیت دارد. خانم های عزیز این مطلب برای شما ست تا بتوانید قلب عشقتان را تسخیر کنید.

مهربان باشید

مهربان باشید، شاید فکر کنید مردی با ظاهر خشن و زبانی تند و تیز که بلد نیست کلام محبت‌آمیزی بگوید دوست ندارد کلام مهربانانه بشنود و مهربانی ببیند اما اشتباه نکنید، تمام مردها نیازمند جنبه مهربانانه زنان زندگی خود هستند. شاید شما حتی بیشتر از او با مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه برخورد داشته باشید اما یادتان باشد که مردان معمولا بیشتر از شما در گذر زندگی و در برخورد با مشکلات فرسوده می‌شوند و برای همین حتی ذره‌ای کوچک از مهربانی می‌تواند حال‌شان را خوب کند. باور کنید که اگر در مهربانی کردن پیشقدم شوید شما هم سود خواهید کرد و زمان‌هایی که به مهربانی نیاز دارید مهربانی خواهید دید.

به ظاهر خود اهمیت دهید

با خودتان صادق باشید و از هیچ تلاشی برای عاشقانه‌تر شدن زندگیتان کوتاهی نکنید. عاشق شدن زمانی اتفاق می‌افتد که ترشح هورمون عشق (اکسی توسین) در افراد زیاد می‌شود. زمانی که همسرتان با شما احساس راحتی و آرامش کند، از دیدن شما لذت ببرد و شما را همواره مرتب و آراسته ببیند به قلمروی عاشقی نزدیک شده‌اید و ترشح هورمون اکسی توسین در شما و شوهرتان به میزان حداکثری خود خواهد رسید.

دوست داشتنتان را بیان کنید

اعتماد به نفس او را با تایید تصورات مثبت او نسبت به خودش، تقویت کنید. اگر روزی یک بار به شوهرتان بگویید که «دوستش دارید» باعث می‌شود احساس خوبی در او ایجاد شود. با اطمینان خاطر به اینکه، او می‌تواند به درستی بسیاری از کار‌ها را انجام دهد، کار‌ها را به او بسپارید.

مقایسه نکنید

در مقایسه های بین مردها، مسائلی به خصوص مثل جربزه، عرضه داشتن و لیاقت داشتن را نباید دستکاری کرد. فرض کنید خانمی بعد از یک مهمانی، به همسرش می گوید:«ما و فلانی، هر دو همزمان ازدواج کردیم؛ اما ببین وضع زندگی آنها چطور است و زندگی ما چطور!» نباید فراموش کنیم که توانمندی، هوش و امکانات آدم ها با هم متفاوت است و همین تفاوت هاست که باعث ایجاد فاصله های اجتماعی، اقتصادی و طبقاتی می شود. اگر همیشه قرار باشد یک خانم همسرش را سرزنش کند، این حرف ها نه تنها کمکی به رشد همسرش نمی کند، که اعتماد به نفس او را کاهش داده، از توانایی هایی که هم که دارد کم می کند و به شدت احساس خشم و کینه نسبت به فردی که با او مقایسه شده از خود نشان می دهد و این رفتار را در قالب بی احترامی، پرخاشگری و… نسبت به کسی که با او مقایسه شده، بروز می دهد.

در ضمن، وقتی آقایی ببیند که مدام با دیگران مقایسه می شود، اول از همه از همسرش منزجر می شود چون فکر می کند خانم برایش ارزش قائل نیست و داشته هایش- مهربانی و… – را نادیده می گیرد و فقط امکانات مادی زندگی دیگران را به رخش می کشد، سایه اش بر روابط عاطفی بین فرد و همسرش می افتد:محبتش کم می شود، واژه های سردی در روابط با همسرش به کار می برد و به تدریج شکاف عاطفی بین فرد و همسرش و همچنین بین فرد و کسانی که با آنها مقایسه می شود، شکل می گیرد. افرادی که این کار را انجام می دهند و همسرشان را با دیگران مقایسه می کنند، فکر می کنند با این کار به غیرت فرد برمی خورد و برای رسیدن به هدف دلخواه شان تلاش بیشتری می کند اما فرد دچار آسیب های روانی می شود.

به او احترام بگذارید

به همسر خود احترام بگذارید و با او به گونه‌ای رفتار کنید و سخن بگویید که احساس کند برایش ارزش زیادی قائل هستید. در این صورت او هم ترغیب می‌شود که به صورت متقابل بیشتر به شما نزدیک شود و با شما احساس همدلی بیشتری خواهد کرد.

غرور او را نشکنید

«به غرورش اهمیت بدهید» شاید این جمله را بارها شنیده باشید اما آیا واقعا به آن عمل می‌کنید؟ شرایط زندگی جامعه مدرن به گونه‌ای است که در آن بسیاری از مواقع سطح تحصیلات، درآمد و جایگاه اجتماعی یک خانم از همسرش  بالاتر است، این هیچ عیبی ندارد و برای بسیاری از مردان لذتبخش هم هست که همسرانی موفق داشته باشند، اما به شرطی که در ارتباط دونفره‌تان این مرد همچنان این حس را داشته باشد که نقطه اتکای شماست. به هزار و یک دلیل مردان دوست دارند «قوی» ارزیابی شوند و از همه مهم‌تر هم برای آنها این است که زنی که دوستش دارند آنها را قوی بداند. همیشه این حس را به مردتان بدهید که درنهایت به شانه‌های او تکیه خواهید کرد، تحت هیچ شرایطی هم چه درمورد مسائل مالی، چه درمورد مسائل احساسی و ارتباطی غرور او را نشکنید. اگر شکست خورده با او مهربان باشید، مطمئن باشید که همراه و همدم بودن شما را در چنین شرایطی همیشه در خاطرش خواهد داشت همان‌طور که ممکن است یک زخم‌زبان یا متلک شما را همیشه در ذهنش نگه دارد.

غر نزنید

لطفا غر نزنید. براساس دیده‌ها و شنیده‌های شخصی‌ام می‌گویم که بسیاری از زندگی‌های مشترک از غرهای پنهان و آشکار خانم‌ها ویران می‌شود. این شکایت بسیاری از خانم‌هاست که «همیشه خسته است»، «هیچ‌وقت حوصله ندارد» و «به حرف‌های من گوش نمی‌دهد»، شاید حق با شما باشد اما باور کنید که غرزدن‌های پنهان و آشکار هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و فقط مشکل‌ها را بیشتر می‌کند. باور کنید که با مهربانی و انعطاف می‌توانید تاثیراتی بر یک مرد بگذارید که با هزار سال غرزدن و نق زدن به آنها نخواهید رسید.

به حریم شخصی او احترام بگذارید

به شوهرتان نشان دهید که نمی‌خواهید شخصیتش را تغییر دهید و او را‌‌ همان طور که هست، قبول دارید. این نکته را هیچ‌گاه فراموش نکنید که باید برای خلوت و تنهایی او احترام قائل شوید،‌‌ همان طور که شما هم گاهی به تنهایی و خلوت با خودتان نیاز دارید.

تماس چشمی را فراموش نکنید

هنگام پرسیدن سوالی از همسرتان حتما سوال را به صورت دقیق بپرسید چرا که مشخص‌تر شدن سوال به احتمال زیاد، باعث می‌شود که شوهرتان به سوال شما به طور جزئی و با دقت بیشتری پاسخ دهد. در ضمن مراقب اشاره‌های غیرکلامیتان باشید و برای بهتر شدن گفت‌و‌گو سعی کنید حالت چهره‌تان خنثی باشد، بدنتان آرام و لحن صدایتان نه بسیار بلند و نه بسیار آرام باشد. در هنگام صحبت با همسرتان سعی کنید بیشتر لحظات با او تماس چشمی برقرار کنید. همین تماس چشمی، در ارتباط موثر‌تر و ایجاد بیشتر صمیمیت تاثیر زیادی در زندگی مشترکتان خواهد داشت.

24 نکته در مورد زندگی مشترک ایده آل

سال اول زندگی مشترک را چگونه شیرین کنیم؟

10 نکته مهم حفظ عشق و علاقه زوجین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ