شربت لاکتولوز برای چیست؟

شربت لاکتولوز یک شربت موثر برای درمان یبوست می باشد.برای افرادی که از یبوست رنج می برند شربت لاکتولوز می تواند موثر عمل کند.ام برای آشنایی با این شربت و موارد مصرف شربت لاکتولوز ادامه این مقاله را بخوانید.

شربت لاکتولوز برای چیست؟

شربت لاکتولوز یک شربت موثر برای درمان یبوست می باشد.برای افرادی که از یبوست رنج می برند شربت لاکتولوز می تواند موثر عمل کند. استفاده مهم دیگر لاکتولوز، کم کردن میزان آمونیاک خون در افراد مشکلات مزمن کبدی که گاهی به دلیل بروز این حالت احتیاج به مصرف لاکتولوز پیدا می کنند. در این شرایط لاکتولوز موجب جذب آمونیاک از خون به روده بزرگ می شود. لاکتولوز به شکل شربت در داروخانه یافت می شود. اما برای آشنایی با این شربت و موارد مصرف شربت لاکتولوز ادامه این مقاله را بخوانید.

لاکتولوز:

لاکتولوز نوعی ملین و کربوهیدرات است که باعث جذب آب به داخل روده بزرگ می شود و بدین ترتیب سبب شل شدن مدفوع می شود.

موارد مصرف لاکتولوز:

این دارو برای متوقف کردن یا درمان تغییرات فکری که بخاطر بیماریهای شدید کبدی ایجاد میشود، تجویز میگردد.
• این دارو برای درمان یبوست تجویز میگردد
    
لاکتولوز داروی بدون نسخه نیست و بسته به مشکل شما پزشک معالج میزان بخصوصی از دارو را تجویز می کند. از تغییر میزان مصرف خودسرانه بپرهیزید .  لاکتولوز را همراه یک لیوان پر از آب مصرف کنید. برای بهتر کردن طعم لاکتولوز می توانید آن را با آبمیوه یا شیر مخلوط کنید
    
    
لاکتولوز دارویی کم عارضه است. با این حال ممکن است دچار تشنگی، آروغ زدن، سکسکه، اسهال، ناراحتی معده و نفخ شوید. در صورت شدت گرفتن یا علایم ذکر شده، با پزشک خود مشورت کنید. اما اگر دچار درد معده، پیچش شکم یا استفراغ شدید، مصرف دارو را قطع و بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.
    

لاکتولوز نباید در افراد مبتلایا مشکوک به آپاندیسیت حاد، انسداد روده و خونریزی گوارشی از مقعد استفاده شود ممکن است ظاهر شدن اثرات لاکتولوز دو تا سه روز به طول بینجامد. اما اگر پس از گذشت چند روز احساس کردید لاکتولوز تغییری در علایم شما ایجاد نکرده است، با پزشک خود مشورت نمایید.

• در صورت مصرف هر نوع داروی خوراکی در کنار لاکتولوز، آن را حداقل دو ساعت قبل یا بعد از لاکتولوز میل کنید.

• مصرف لاکتولوز در کودکان باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.
• اگرمبتلابه بیماری کبدی، دیابت و مشکلات روده ای بوده اید یا هستید موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
• علاوه بر مصرف دارو سعی کنید برای رفع یبوست مقدار بیشتری فیبر شامل سبزیجات، میوه جات و سبوس غلات، بخورید و روزانه حداقل 6 تا 8 لیوان آب بنوشید.
• هنگام مصرف این دارو از نوشیدن زیاد مایعات حاوی کافئین (مثل چای، قهوه و نوشابه) پرهیز نمایید. این گونه نوشیدنی ها باعث افزایش دفع ادرار و کاهش آب بدن می شوند و در نتیجه یبوست شما را بدتر می کنند.
• اگر داروی ملین دیگر، یا داروهای ضد اسید معده (همچون هیدروکسید آلومینیوم) مصرف می کنید موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
• اگر قرار است تست های تشخیصی روی روده بزرگ یا راست روده شما انجام شود (همچون کولونوسکوپی) حتما موضوع مصرف دارو را به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض جانبی

لاکتولوز داروی کم عارضه‌ای است اما عوارض جانبی آن کرامپ، اسهال، ایجاد گاز، آروغ زدن، سکسکه، اسهال، ناراحتی معده، نفخ وافزایش تشنگی می‌باشد. گوش درد و احساس پر بودن گوش و کاهش میزان شنوایی گوش یکی دیگر از عوارض شربت لاکتولوز می باشد .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
بکیر

بکیر

1399-10-09 - 18:41 پاسخ

سلام من ی پسر دارم تازه سه ماهشه دو روزه متفوش نمیاد دردش میگیره رفتم داروخانه گفتم بچم دو روزه متفوش نمیاد LACTUEXبهم و گفت یک سی سی به بچه بده دادم متفوش اومد رفتم اینترنت دربارش جستجو کرم نگرانی شدم حالا دادم بهش ضرری ذاره

ارسلان‌مجلسی

ارسلان‌مجلسی

1399-09-28 - 14:12 پاسخ

سلام بچه ۸ ماه دارم شگمش کار میده خیلی صفت گریه می کنه این شربت کانسی لاک خوب براش

محمدحسین کرمی

محمدحسین کرمی

1399-09-03 - 07:39 پاسخ

من خریدم خیلی خوبه عالیه

امین نارویی

امین نارویی

1399-06-04 - 00:09 پاسخ

باسلام.ودرود.آیامیشوداین شربت را،بدون صبحانه میل کرد.یابامعده خالی..ویاباعسل سرصبح مخلوط کردومیل نمود...ممنون ازشماکه راهنمایی میکنید. وقتتون رودراختیارمامیزارید..خداخیرتون بده

محمدعلیدوستی

محمدعلیدوستی

1399-04-29 - 11:22 پاسخ

فقط.میگم.خیلی.عالیه.دست.تولیدکنندش.دردنکنه