قرص راکوتان برای درمان جوش صورت

امروزه درمان جوش به یکی از معضلات تبدیل شده است. یکی از راه های درمان جوش صورت قرص می باشد. که قرص راکوتان برای درمان جوش صورت استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره قرص راکوتان این خبر را بخوانید.

قرص راکوتان برای درمان جوش صورت

امروزه بانوان برای زیبایی بیشتر به فکر رسیدگی به پوست و مو و چهره و اندام خود هستند که پوست صورت یکی از اعضای مهم بدن است که درصورت صاف و بی نقص بودن اعتماد بنفس را در شخص و بخصوص بانوان بالا می برد. اما در بعضی افراد وجود جوش در صورت زیبایی چهره کمتر می کند. درمان جوش به یکی از معضلات تبدیل شده است. یکی از راه های درمان جوش صورت قرص می باشد. که قرص راکوتان برای درمان جوش صورت استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره قرص راکوتان این خبر را بخوانید.

قرص راکوتان از طریق کاهش چربی پوست (وادار کردن غده های چربی پوست به کم کردن تولید چربی) باعث کم شدن آکنه در پوست می شود / این دارو عوارضی دارد. لذا نباید آن را به صورت خودسرانه مصرف کرد.

عوارض چشمی شامل خشکی چشم، کدورت قرنیه و کاهش دید شب که معمولاً با قطع دارو بهبود می یابد، خشکی لب که مهمترین عارضه آن است و با استفاده از کرم های چرب کننده رفع می شود، خشکی دهان و بینی که می توان از قطره چشمی و کرم داخل بینی استفاده کرد از مهمترین عوارض راکوتان است.

قرص روآکوتان می تواند منجر به بروز افسردگی، سایکوز و به صورت نادر تفکر خودکشی یا مبادرت به خودکشی شود. مکانیسم این وقایع هنوز شناخته نشده است. چنانچه این علایم، حین روآکوتان تراپی آشکار شوند، تنها قطع دارو کافی نیست و باید ارزیابی بیشتری صورت گیرد.

موارد مصرف راکوتان

داروی معمول درمان آکنه بنزوییل پروکساید می باشد که برای درمان آکنه و جوش های خفیف به کار می رود. در صورتی که بنزوییل پروکساید موثر واقع نشود به عنوان مثال در جوش های بزرگ و چرکی، معمولا راکوتان تجویز می شود. هر چند راکوتان برای درمان آکنه های خفیف هم موثر است اما بدلیل هزینه زیاد و عوارض جانبی، از جایگزین های بی خطر آن استفاده می کنند.

تأثیر دارو راکوتان روی پوست

در هفته‌های آغازی درمان احتمالآ جوش های شما شدیدتر می‌شود. این به خاطر آنست که در ابتدا پوست در مقابل دارو واکنش نشان می‌دهد و با تولید چربی بیشتر سعی در تعدیل شرایط دارد که افزایش ترشح چربی منجر به تولید جوش های بیشتر می‌گردد. در این باره نگران نباشید. این امر نشان دهندۀ آنست که دارو مؤثر واقع شده است.

پس از این (حدودآ از هفتۀ سوم به بعد) میزان آکنه بطور شگفت آوری کاهش می‌یابدو این بهبودی حتی پس از پایان یافتن دارو نیز ادامه پیدا می‌کند.

توصیه‌های طول درمان جوش با راکوتان

* اگر در طول درمان حامله شدید، فورآ دارو را قطع نموده و پزشک خود را در جریان قرار دهید.توصیۀ من اینست که در طول در از داروهای پیشگیری کننده استفاده کنید.
* در طول درمان همواره با جلسه‌های منظم پزشک را از حال خود مطلع کنید.همچنین سطح کلسترول خون نیز باید بطور ماهیانه آزمایش شود.
* بدون مشورت پزشک دارو را قطع نکنید و میزان مصرف را نیز تغییر ندهید.
* دارو را در موارد مشابه مصرف نکنید و مصرف آنرا به دیگران توصیه نکنید.
* بدون مشورت پزشک هم‌زمان از داروهای دیگر استفاده نکنید.
* در طول دورۀ درمان و یک ماه پس از آن از اهدای خون اجتناب کنید.
* تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دوری کنید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.در طول درمان حساسیت پوست شما نسبت به آفتاب افزایش می‌یابد.
* از کیسه کشیدن پوست اجتناب کنید؛ زیرا به علت حساس شدن پوست احتمال ایجاد گودال (scar) روی پوست افزایش می‌یابد.
* از مصرف مشروبات الکلی در طول درمان خودداری کنید؛زیرا باعث عوارض کبدی خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ