شعار روز جهانی سرطان سال 2018

toranj
شعار روز جهانی سرطان سال 2018 به گفته انجمن جهانی سرطان : ما میتوانیم.من می توانم، می باشد.

هدف از ایجاد ۴ فوریه روز جهانی سرطان،این است که همگی در راه پیشگیری از این بیماری و یا درمان آن حرکت کنیم تا این بیماری سخت و قدیمی را کنترل یا ریشه کن کنیم. وقتی این روز مهم را در پاریس پایه گذاری می کردند می دانستند که آگاهی و اطلاع رسانی به مردم می تواند تاثیر گذارترین روش در جهت شناساندن جنبه های مختلف این بیماری باشد.

شعار روز جهانی سرطان

 انجمن جهانی سرطان از تمام حامیان مبارزه با این بیماری خواسته است که شعاری با استفاده از هشتگ «ما می توانیم. من می توانم»

WecanIcan# را روی کف دست خود بنویسند، از آن عکس بگیرند و در شبکه های مجازی منتشر کنند تا این انجمن بعد از جمع آوری تصاویر، آنها را روی «دیوار حمایت» در سایت

www.worldcancerday.org به نمایش بگذارد. هدف از این کمپین، حمایت از بیماران سرطانی و پشتیبانی از تمام اقداماتی است که با ابتلا به سرطان مبارزه می کنند.

در بیانیه اجلاس جهانی اهداف هزاره در مقابله با سرطان آمده است: «از آنجا که سرطان هیچ حد و مرزی ندارد و هیچ‌کس به تنهایی نمی‌تواند با آن به مقابله بپردازد، باید یک رویکرد کمکی جدید نسبت به تحقیقات، حمایت، پیشگیری و درمان این بیماری اتخاذ شود. امضاکنندگان منشور پاریس متعهد می‌شوند که یک بسیج عمومی برای تحقیقات در این زمینه در کشورهایشان ایجاد کنند و با پیوستن به یک سازمان بین‌المللی در این زمینه به پیشرفت تحقیقات در این حوزه کمک کنند.»  ز سال ۲۰۱۶ تا به حال هر سال یک کشور در روزهای اول تا چهارم فوریه میزبان اجلاس جهانی «جامعه متعهد برای مبارزه با سرطان» بوده است؛ اجلاسی که به منظور کاهش بار سرطان بر کشورها،‌ ترویج برابری در دسترسی به امکانات درمانی برای همه و ادغام مراکز کنترل و درمان سرطان در سطح جهانی برای کمک به کشف راه‌حل‌های موثرتر برای مقابله با سرطان تشکیل می‌شود و در حال حاضر ۹۵۰ سازمان از ۱۵۰ کشور در آن عضویت دارند.

UICC یا همان جامعه متعهد برای مبارزه با سرطان هر سال علاوه بر برگزاری اجلاس جهانی راهبران مبارزه با سرطان‌ و کنگره بین‌المللی سرطان،‌ روز جهانی سرطان را هم برگزار می‌کند تا به یک برنامه زمان‌بندی مشخص برای دستیابی به شیوه‌ای جهت کنترل بیماری سرطان برسد،‌ اولویت سرطان را در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های وزارت بهداشت کشورهای جهان بالاتر ببرد و در بهترین حالت یک پاسخ جهانی برای بیماری سرطان پیدا کند.

در بیانیه رسمی امسال روز جهانی سرطان،‌ با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰،‌ بیش از ۲۱ میلیون نفر در سراسر دنیا به سرطان مبتلا شده باشند، بر نقش فعالیت جسمی در مبارزه با سرطان تاکید شده است.

آمار سرطان در ایران

در ایران سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر به جمع مبتلایان به سرطان اضافه می‌شوند. شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران،‌ سرطان پستان،‌ معده، ‌روده بزرگ و مثانه است. مردان بیشتر به  سرطان معده، پروستات، مثانه و روده بزرگ مبتلا می‌شوند اما در میان زنان  سرطان‌های پستان، روده بزرگ، معده و لوسمی شایع‌تر است.
 در ایران، امروز همزمان با روز جهانی سرطان،‌ موسسه خیریه محک برنامه‌هایی برای گرامی‌داشت این روز و کمک به پیشبرد اهداف آن اعلام کرده است. از امروز به مدت دو هفته، کار توزیع هفت هزار صندوق جمع‌آوری کمک‌های مردمی محک در تهران آغاز شده است. هفته گذشته،‌ این سازمان میزبان سازمان‌های خیریه،‌ مسئولان وزارت بهداشت‌ و مسئولان دولتی از سراسر کشور بوده است تا شبکه ملی سرطان را در کشور راه‌اندازی کند و با تمرکز بر افزایش تشخیص زودهنگام سرطان، ‌ابزارها و تجهیزات لازم برای غربالگری سرطان را فراهم کند و به توسعه زیرساخت‌ها در این زمینه کمک کند.

هفته آینده چهارمین کنفرانس مسئولیت اجتماعی محک همزمان با بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این سازمان خیریه کمک به کودکان سرطانی برگزار خواهد شد.

سرطان درد کمی نیست اما می‌شود دست به دست هم داد و همه با هم خانواده مبتلایان به این بیماری شد.

ویروس‌ها چگونه باعث سرطان می‌شوند و به چه سرطان‌هایی می‌انجامند؟-قسمت اول

آیا سرطان روده ارثی است؟

نقش زعفران در کنترل سرطان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ