ترفندهای معجزه آسا برای سفید کردن دندان در خانه !

sahar.d
برای داشتن لبخند زیبا بیش از هر چیزی به دندان های سفید و مرتب نیاز دارید. در این مطلب سفید کننده های طبیعی دندان را به شما معرفی می کنیم.

داشتن دندان های سفید و سالم زیبایی فرد را دوچندان می کند. علاوه بر مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای حفظ سلامتی دندان، گاهی استفاده از مواد سفید کننده برای سفید تر شدن دندان ها و از بین بردن لکه های دندان لازم است. بهتر است برای اینکار بجای استفاده از مواد شیمیایی از مواد سفید کننده طبیعی که به راحتی در دسترس هستند استفاده کنیم. در این مطلب مواد فوق العاده برای سفید کردن دندان ها را به شما معرفی می کنیم.

جوش شیرین

 استفاده روزانه از جوش شیرین به عنوان خمیر دندان اصلی باعث تحلیل رفتن مینای دندان می شود اما استفاده از آن به صورت یک بار در هفته یکی از راه های قدیمی برای سفید کردن دندان ها است.

برای این منظور می‌توانید ۶ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با نصف قاشق غذاخوری نمک، ۴ قاشق چای‌خوری گلیسیرین و ۱۵ قطره روغن نعنا یا دیگر روغن‌های گیاهی تازه کننده بازدم ترکیب کنید، این ترکیب را یکبار در هفته به مقادیر کم روی دندان هایتان بگذارید و بعد از مدتی دهانتان را بشویید.

نمک

نمک یکی از قدیمی ترین درمان ها برای رفع زردی دندان هاست. کافی است مقداری نمک و زغال را با هم مخلوط و دندان را با آن تمیز کنید. دانه های نمک، صیقل دهنده است و لایه زرد چسبیده روی دندان را از بین می برد. این روش نسبت به خمیردندان اثر ملایم تری دارد.

ترکیب زغال و نمک

زغال یک سفید کننده بی نظیر برای دندان ها است و ترکیب آن با نمک این خاصیت را چند برابر می کند. برای این منظور، یک تکه زغال را به خوبی بکوبید و بسابید تا کاملا پودر شود. سپس نک به آن اضافه کنید و یکبار در هفته با یک مسواک جدا دندانهایتان را با این ترکیب بشویید. این ترکیب به خوبی جرم روی دندان را از بین میبرد و لکه های زرد و قهوه ای را به مرور زمان محو می کند.

بجای استفاده از خمیردندان های زغالی موجود در بازار از این ترکیب فوق العاده استفاده کنید.

پوست پرتقال و لیمو

پوست پرتقال و لیمو درمان عالی برای بوی نامطبوع دهان و زردی دندان است. کافی است قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بمالید. ترکیب کلسیم و ویتامین C موجود در آن، میکروب های دهان و زردی دندان را از بین می برد و باعث خوشبو شدن دهان می شود. می توان پودر پوست پرتقال و لیمو را نیز به خمیردندان اضافه کرد. البته پوست این دو میوه خاصیت اسیدی دارند و روی مینای دندان اثر می‌گذارند و به همین خاطر پس از استفاده از آن‌ها باید دهانتان را با یک ماده مطمئن به خوبی بشویید.

ریحان

این گیاه علاوه بر این که درمان بسیاری از دردهاست، سفید کننده دندان نیز به حساب می آید و از دهان در برابر مشکلات و بیماری های متعدد محافظت می کند. برگ های ریحان را خشک و آسیاب کنید سپس به خمیردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنید.

کرفس و سیب

این دو خوردنی حاوی سلولز‌های رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندان‌ها را تمیز و سفید کنند، این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندان‌ها پاک می‌کنند.

پوست موز

پوست موز یک سفید کننده مناسب برای دندان است، قسمت داخلی پوست یک موز رسیده را روی دندان‌های تان بمالید تا براق و سفید شوند.

توت فرنگی

جالب است بدانید که بسیاری از افراد از توت فرنگی برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می‌کنند که می توان چهار عدد توت فرنگی را له کرد و با این ترکیب جالب مسواک زد و  استفاده از این ترکیب برای سفید کردن دندان‌ها ارزش امتحان کردن را دارد.

نکات مهمی که باید به آن ها توجه کنید:

استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید زیرا اغلب در شکاف بین دندان‎ها لکه هایی برجای می‎مانند و این فضاها، تنها با استفاده از نخ دندان تمیز می شوند.

همچنین نوشیدن قهوه و چای و نوشیدنی‎های دارای رنگدانه را که موجب تغییر رنگ و ایجاد لکه در دندان‎ها می شوند، ترک کرده و یا به حداقل برسانید.

بهترین روش برای سفید کردن دندان کدام است ؟

کدام روش‌های طبیعی سفید کردن دندان واقعا موثرند؟-قسمت اول

درمان خانگی برای سفیدکردن دندان با ریحان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ