نوشیدنی های سم زدای بدن

sahar.d
سم زدایی بدن یکی از اصلی ترین کارها برای حفظ سلامت بدن است. برای سم زدایی بهتر است از نوشیدنی های طبیعی استفاده کنید. در این مطلب نوشیدنی های سم زدا را به شما معرفی می کنیم.

افرادی که دچار مشکلات گوارشی، نفخ شدید، یبوست و یا … می شوند، بدنشان نیاز به سم زدایی دارد زیرا تجمع سموم در بدن سبب ایجاد مشکلات گوارشی می گردد، که گاهی بسیار شدید و آزاردهنده هستند.  نوشیدنی‌های سم زدا به کاهش التهاب، افزایش انرژی، هضم غذا، پاک‌سازی کبد وسلامت پوست کمک می کنند. بسیاری از مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی ها دارای آنتی ‌اکسیدان‌ هایی هستند که باعث جوان‌سازی سلول‌ها می‌شوند. در این مطلب نوشیدنی های سم زدا و طرز تهیه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

نکته مهم و اساسی: آب بنوشید

نوشیدن آب به میزان کافی بهترین راه دفع سموم از بدن است. توصیه پزشکان بر این است که روزانه هشت لیوان آب نوشیده شود. با نوشیدن آب خیلی از سموم از بدن خارج می‌شود و از جذب آن‌ها جلوگیری می‌شود. 

معجون جادویی 

ترکیبات موجود در این نوشیدنی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و به کاهش التهاب، هضم بهترغذا و دفع سموم بدن کمک فراوانی می کنند.
برای تهیه این معجون؛2 قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب، 2قاشق غذاخوری آبِ لیمو، نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل، یک‌ چهارم قاشق چای‌خوری دارچین، فلفل قرمز به‌میزان دلخواه و1 قاشق چای‌خوری عسل را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. 

 این نوشیدنی را به‌مدت دو هفته، سه بار در روز و ۲۰ دقیقه قبل از هر وعده‌ی غذایی مصرف کنید. پس‌ازآن، مقدار مصرف را به یک بار در روز قبل از صبحانه یا ناهار کاهش دهید.

بهتر است این نوشیدنی را گرم مصرف کنید.

ناشتا مخلوط آبلیمو تازه و آب ولرم بنوشید

این ترکیب مجزه آسا نفخ، ریفلاکس معده را از بین می برد و سبب هضم بهتر غذا می شود. آب نصف لیموترش را در نصف فنجان آب ولرم ریخته و هر روز صبح ناشتا میل کنید. 

برای تمیز کردن کبد، ترشح صفرا و دفع مواد زاید از بدن می‌توانید سه عدد لیموترش را داخل نیم لیتر آب سرد بیندازید و روی شعله قرار داده تا بجوشد. سپس آب لیموترش‌ها را بگیرید و به همان آب اضافه کنید. نوشیدنی آماده را در یخچال نگهداری کنید و هر روز صبح ناشتا مقداری از آن بنوشید.

 افرادی که داروهای ضداسید مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف آب لیموترش، نظر پزشک خود را در این خصوص جویا شوند.

چای سبز

چای سبز به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد، یکی از نوشیدنی‌های مفید برای سم زدایی بدن انسان است. توصیه می‌شود روزانه یک لیوان از این دم نوش نوشیده شود و از طریق سموم وارد شده از بدن از بین برود. 

دمنوش گیاه خار مریم 

برگ‌های گیاه خار مریم سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ است و در نتیجه تاثیر زیادی در پاکسازی کبد از توکسین‌های تلنبار شده دارد و به هضم راحت غذا کمک می‌کند. مصرف این گیاه در افرادی که به بیماری سیروز کبدی مبتلا هستند، باعث دفع صفرا و ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده کبدی می‌شود. 

برای تهیه دمنوش این گیاه می‌توانید برای هر فنجان آب جوش یک قاشق چایخوری برگ‌های خشک خار مریم بریزید و به مدت ده دقیقه دم کنید.

 توجه داشته باشید که مصرف این دمنوش برای خانم‌های شیرده و مبتلایان به مشکلات مجاری صفراوی توصیه نمی‌شود.

سرکه سیب 

سرکه سیب در مقابله با سوزش یا ریفلاکس معده بسیار موثر است. سرکه سیب حاوی خواص ضد باکتریایی است و اجازه نمی‌دهد میکروب‌ها در روده تجمع کنند. این سرکه برای کاهش گاز و نفخ معده و هضم غذا موثر عمل می‌کند. سرکه سیب یک ضدعفونی‌کننده طبیعی و قوی است که بدن را از شر سموم انباشته ‌شده خلاص و به حفظ تعادل اسیدی ـ بازی بدن کمک می‌کند. 

توصیه می‌کنیم مقدار کمی سرکه سیب را با نصف فنجان آب مخلوط کنید تا حالت اسیدی آن کمتر شود و قبل از غذا بنوشید.

ترکیب عسل، زنجبیل و سیر

این ترکیب نه تنها طعم فوق العاده‌ای دارد بلکه برای پاکسازی بدن هم عالی است.

برای تهیه این ترکیب، ۲ فنجان آب، آب  نصف لیموترش، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل خام و یک حبه متوسط سیر که خرد شده را در ظرف شیشه ای دربسته ریخته و خوب تکان دهید و در طول روز این معجون را بنوشید.

دمنوش رازیانه

رازیانه حاوی ترکیبی شیمیایی به نام آتنول است که سم‌زدای کبد و معده محسوب می‌شود. این ترکیب باعث دفع سموم بدن از طریق مجاری ادرار و روده‌ها می‌شود. رازیانه ضدنفخ است و به همین دلیل نیز باعث صاف‌شدن شکم می‌شود. 

برای تهیه دمنوش رازیانه، یک قاشق چایخوری رازیانه خشک را در آب جوش بریزید و به مدت ده دقیقه دم کنید. بعد از هر وعده غذایی از این دمنوش را میل کنید.

ترکیب سبزیجات

سبزیجات برای پاکسازی بدن بسیار عالی هستند. میتوانید ۳ عدد هویج، ۳ عدد برگ کلم برگ، ۲ عدد ساقه‌ی کرفس، ۲ عدد چغندر، یک عدد شلغم، نصف یک دسته اسفناج خرد شده، نصف یک دسته جعفری، نصف یک عدد پیاز و دو حبه سیردرا در مخلوط کن ریخته و همراه با آب میکس کنید. 

این ترکیب را روزانه یکبار قبل از غذا مصرف کنید.

دمنوش شاه تره

شاه‌تره برای تصفیه خون، رفع یبوست، درمان آکنه، تمیز کردن کبد، کاهش فشار و قند خون موثر است. این گیاه ادرارآور است و باعث دفع سمومی می‌شود که به عملکرد دستگاه گوارش و بخصوص کبد آسیب می‌زنند. شاه‌تره برای رفع مشکلات مربوط به روده‌ها نیز مناسب است. 

برای تهیه این دمنوش فوق العاده، به ازای هر فنجان آب جوش دو قاشق چای خوری گل شاه‌تره بریزید و به مدت ده دقیقه دم کنید. این دمنوش را حدود نیم ساعت قبل از هر وعده غذا میل کنید.

رژیم غذایی ۷ روزه برای سم‌زدایی بدن

ساده ترین روش های سم زدایی بدن!

سم زدایی تک تک اعضای بدن + لیست خوراکیها!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ