درمان معجزه آسای کبد چرب

اگر کبد شما یا یکی از اعضای خانواده تان چرب است،جای نگرانی ندارد. با خواندن این مقاله با درمان معجزه آسای کبد چرب آشنا شوید.

درمان معجزه آسای کبد چرب

کبد وظیفه ی زدودن سم را از خون دارد و در صورت رعایت نکردن و خوردن چربی های بسیاری کبد را چرب می کند. کبد چرب یکی از بیماری های شایع در بین ایرانیان است. اگر کبد چرب درمان نشود، عوارض و خطرات بعدی را در پی دارد زیرا کبد دومین عضو حیاتی و مهم است. اگر کبد شما یا یکی از اعضای خانواده تان چرب است،جای نگرانی ندارد. با خواندن این مقاله با درمان معجزه آسای کبد چرب آشنا شوید. راه های مختلفی برای درمان کبد چرب وجود دارد اما دراینجا با درمان معجزه آسای کبد چرب آشنا می شوید.

۱- اولین توصیه اصلاح تغذیه و شیوه زندگی است. کاهش مصرف گوشت چربی و مواد قندی و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات توصیه کلی بسیار مفید است.

۲- جایگزینی گوشت با سویا جایگزینی شام با سالادی شامل هویج، کلم، کاهو، ترب، تربچه، سرکه، سیب، آبغوره، پرهیز از آب خوردن بین غذا، استفاده بیشتر از سیر، پیاز، سبزیجات تازه، لیموترش و سیب در رژیم غذایی روزانه بسیار مفید است.

۳-هر روز خوردن یک مشت برگ زرد آلو

۴- خوردن ۷ برگ کاسنی یا یک استکان عرق کاسنی

عرقیات گیاهی برای درمان کبد چرب

۱-نوشیدن دم کرده گل مریم نیز برای درمان کبد چرب اثربخش است. کاهش تدریجی وزن و ورزش روزانه می تواند به گونه چشمگیری در درمان کبد چرب مفید باشد. البته توجه داشته باشید کاهش ناگهانی وزن ممکن است این مشکل را تشدید کند.

۲-سکنجبین عنصلی را که همان پیاز دشتی و پیاز موش است و عرب ها عنصل می گویند در سکنجبین می جوشانند و آبش را صاف می کنند و روزی یک الی دو قاشق پلو خوری به فاصله ۱۲ ساعت مصرف می کنند.

۳-عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند موجب کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ