راه های جلوگیری از انتشار سرما خوردگی

در فصل زمستان هستیم و بازار سرماخوردگی و سرایت سرماخوردگی داغ است. در این مقاله راه های جلوگیری از انتشار سرماخوردگی را می خوانید.

سرماخوردگی

در فصل زمستان هستیم و بازار سرماخوردگی و سرایت سرماخوردگی داغ است.اگریکی از اعضای خانواده یا آشنایتان سرماخورده است و میترسید به شما هم سرایت کند، به دنبالراه های جلوگیری از انتشار سرما خوردگی باشید. در این مقاله راه های جلوگیری از انتشار سرماخوردگی را می خوانید.

راه های جلوگیری از انتشار سرما

*مرتبا” دستهای خود را بشویید . از فردی که سرما خورده است نیز خواهش کنید که مرتب و زود به زود دستهایش را بشوید. بیشتر ویروس های سرماخوردگی از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند. کسی که سرماخورده است بداخل دست های خود عطسه کرده و سپس اشیائی مثل تلفن ، صفحه کلید کامپیوتر یا لیوان را لمس می کند. میکروب‌ها می توانند برای ساعت ها و در بعضی موارد هفته ها زنده باقی مانده و سپس به فرد بعدی که آن اشیاء را لمس می کند منتقل شود . بنابراین باید دستهای خود را مکرراً بشوئید . در صورتی که امکان شستن دستتان را ندارید دستهای خود را بسیار سخت برای یک دقیقه به هم بمالید . این کار باعث جداشدن اکثر ویروسهای سرماخوردگی از پوست می شود .
*مطمئن شوید که دستهایتان را خوب شسته اید . شستشوی دستها هر بار باید حداقل ۲۰ ثانیه طول بکشد.
*سطوحی که مرتبا” توسط افراد خانواده مورد استفاده قرار می گیرند و لمس می شوند را ضد عفونی کنید . سرویس بهداشتی ، میزها ، اپن آشپزخانه ، دستگیره درب ، اسباب بازیها و کنترل راه دور تلویزیون از جمله وسایلی هستند که مرتبا” مورد استفاده قرار می گیرند و لمس می شوند بنابراین برای تمیز کردن آنها و سایر چیزهای دیگری که در خانه شما زیاد مورد استفاده قرار می گیرند از اسپری ضد عفونی کننده و یا دستمال مرطوب استفاده کنید.
*همه دستمال کاغذیهای استفاده شده را بلافاصله بعد از استفاده دور بیندازید و اجازه ندهید که این دستمالهای آلوده روی میز جمع شوند و در طول شب آنجا باقی بمانند.
*یک رژیم غذایی سالم و مفید داشته باشید ، خوردن غذای سالم باعث می شود که سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود و بتواند با این ویروس مبارزه کند.
*هر روز حداقل ۸ لیوان آب بخورید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.
*فعال باشید و هر روز ورزش کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ