ترفندهای ساده برای کاهش اشتها و راحت لاغر شدن تا عید

faateme1366
چند روزی تا عید بیشتر نمانده و همه توپولی ها دنبال راهی برای لاغر شدن می گردند. با توجه به این شرایط و زمان کم، قطعا باید کالری کمی دریافت کنید تا بتوانید به سادگی لاغر شوید. پس ما به شما ترفندها و خوراکی هایی برای کاهش اشتها معرفی می کنیم تا به راحت ترین شکل ممکن لاغر شوید.

کاهش اشتها و لاغری با خواب!

محرومیت از خواب توازن برخی از هورمون های بدن مثل گرلین (هورمون بالا برنده اشتها) و لپتین (هورمون پایین آورنده اشتها) را برهم می زند. وقتی ما خواب کافی نداشته باشیم، میزان گرلین در بدن ما بالا رفته (که منجر به اضافه وزن می شود) و میزان لپتین در بدنمان پایین می آید (گرسنگی ما بیشتر می شود). به همین دلیل گفته می شود که افراد بزرگسال باید در شبانه روز حداقل 7 ساعت خواب مفید داشته باشند.

 

کاهش اشتها با تخم مرغ

تخم مرغ به طور طبیعی جلوی اشتها را می‌گیرد زیرا حاوی پروتئین و ریزمغذی‌هایی است که دیر هضم هستند و به این ترتیب باعث سیری می‌شوند. محققان دریافته‌اند خوردن تخم مرغ باعث تحریک سنتز گلوکز (قند) در روده می‌شود و این امر طول مدت سیری را بیشتر می‌کند.

 

کاهش اشتها و لاغری با بشقاب!

غذای خود را در بشقاب های کوچک سرو کنید و به این طریق حتی مقدار کمی غذا، خیلی زیاد به نظر خواهد آمد. حتماً تنقلات را دور از چشمتان نگه دارید چون از قدیم گفته اند “از دل برود هر آنکه از دیده برفت.” همچنین خوب است موقع غذا خوردن یا عطر نافذ و خوشبو به خودتان بزنید یا سر میز غذا از شمع های عطری استفاده کنید چون بوی خوب و نافذ باعث می شود کمتر به غذا توجه داشته باشید.

 

کاهش اشتها و لاغری با قایم باشک!

اگر فکر می کنید توانایی مقاومت در برابر خریدن و خوردن مواد غذایی را ندارید، خودتان به سوپرمارکت نروید و خرید را به فرد دیگری محوّل کنید.مواد غذایی را از دسترستان خارج کنید.مثلا در بین وعده های غذایی،روی میزتان مواد خوراکی نگذارید. اگر می دانید که خوراکی ها را می خورید آنها را در یخچال،فریزر و یا جاهای دیگری قرار دهید.

بعد از 15 دقیقه،مغز پیام سیر شدن را به معده شما می رساند و شما دست از غذا خوردن می کشید. بنابراین اگر سریع غذا بخورید،معده شما قبل از اینکه مغز از سیر شدن اطلاعی پیدا کند، پُر می شود.

 

کاهش اشتها و لاغری با غذاهای خوشمزه

هم پروتئین و هم چربی خالی شدن شکم را به تعویق انداخته و احساس سیری را تقویت می‌کنند. این یعنی به شما کمک می‌کنند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و دیرتر به حالت گرسنگی برگردید. از اینرو وارد کردن آنها به برنامه‌غذایی روزانه‌تان راهی هوشمندانه برای جلوگیری از نوسانات قندخون است.

 

اگر تابحال ماده کم‌فیبر، کم‌پروتئین و چربی خورده باشید (مثل شکلات، نان شیرینی مربایی، یک کاسه پاستا با سس گوجه‌فرنگی)، احتمالاً متوجه شده‌اید که چقدر گرسنگی‌تان سریع برمی‌گردد، حتی اگر مقداری که از آن ماده‌غذایی مصرف کرده باشید زیاد باشد. درواقع، دو غذا با میزان کالری‌های مشابه تاثیرات کاملاً متفاوتی را بر احساس سیری، انرژی بدن، متابولیسم و روحیه و خلق و خو خواهند داشت.

 

توصیه ما این است که در هر وعده غذایی خود از مقداری پروتئین خالص یا چربی‌های سالم استفاده کنید. گیاهخواران هم می‌توانند از حبوبات و منابع پروتئینی گیاهی استفاده کنند و بعضی از انواع گیاهخواران هم تخم‌مرغ و لبنیات و بعضی دیگر مرغ و ماهی را هم به لیست غذایی‌شان اضافه می‌کنند. چربی‌های سالمی که متخصصین معمولاً پیشنهاد می‌کنند عبارتند از آوکادو، آجیل، دانه‌ها، کره‌ها، روغن زیتون و روغن نارگیل.

 

کاهش اشتها و لاغری با نوشیدنی پرطرفدار

قهوه تأثیر مثبتی بر سلامت و عملکرد ما حین ورزش داشته و علاوه بر آن می‌تواند باعث کاهش اشتها شود. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف قهوه میزان آزاد شدن پپتید YY (هورمون ضد اشتها) را افزایش می‌دهد. این هورمون در روده تولید شده و در پاسخ به خوردن و احساس سیری آزاد می‌شود.

 

دانشمندان بر این باورند پپتید YY نقش مهمی در تعیین میزان اشتهای شما بازی می‌کند. قهوه‌ی بدون کافئین تا ۳ ساعت پس از مصرف، از احساس گرسنگی جلوگیری می‌کند.

 

 

کاهش اشتها و لاغری با روغن کاج

مصرف روغن دانه‌ی کاج، عملکرد هورمون‌هایی که مسئول مخابره‌ی پیام «سیری» به مغز هستند را تحریک می‌کند. به این ترتیب این روغن اشتها را کور می‌کند. این یافته نتیجه پژوهش محققان آمریکایی است که روی 18 زن چاق مطالعه کردند. بعد از نیم ساعت از مصرف روغن دانه‌ی کاج، یک سوم اشتها از بین می‌رود.

 

به خاطر داشته باشید

می‌توانید از این روغن برای از بین بردن اشتهای‌تان استفاده کنید اما توجه داشته باشید که دچار افراط نشوید زیرا 100 گرم از این روغن حاوی 673 کالری است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ