برترین ترفندهای کاهش قندخون

faateme1366
در ایران متاسفانه به دلیل نوع تغذیه غلط آمار دیابتی ها روز به روز در حال افزایش است که در این بین دیابت بارداری و دیابت کودکان نیز مشاهده می شود. به همین دلیل در این مطلب برای شما ترفندهایی برای کاهش قند خون آماده کرده ایم که با یکدیگر می خوانیم.

پایین آوردن قند خون به کمک ورزش

کم تحرکی یکی از علل بروز دیابت نوع 2 و علائم مرتبط با آن است. از آنجا که تحریک ماهیچه ها سبب تسهیل سوخت و ساز کالری می شود، لازم است تا فعالیت ورزشی منظم انجام شود تا به این ترتیب مقدار اضافی قند خون از بین برود.

همچنین، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی که در افراد مبتلا به دیابت 2 تا4 برابر بیشتر است نیز کاهش می یابد. برای کسب بیشترین استفاده از مزایای ورزش باید روزانه حداقل 30 دقیقه تمرینات جسمانی انجام شود. شنا و یوگا از جمله ورزش های مفید برای این منظور است.

 

پایین آوردن قند خون به کمک زنجبیل

زنجبیل که یک درمان شناخته شده برای سرماخوردگی، سردرد، حالت تهوع و آرتروز به شمار می‌آید، به میزان موثری در کاهش قند خون نقش دارد. زنجبیل با افزایش حساسیت نسبت به انسولین، جذب گلوکز از خون را افزایش و قند خون را کاهش می‌دهد. یک راه خوب برای افزایش دریافت زنجبیل، مصرف چای زنجبیل است.

 

پایین آوردن قند خون به کمک اصلاح رژیم غذایی

مصرف انواع سبزیجات مثل سبزی خوردن، کاهو، کلم، گوجه، خیار، کدو سبز، بادمجان، بامیه، فلفل سبز و … را افزایش دهید. روزانه 1 عدد سیب با پوست بخورید. مصرف کربوهیدرات ساده مثل قند، شکر، نوشابه، ژله، شیرینی، شکلات متوقف شود. نان، برنج و ماکارونی سبوس دار باشد. غذای چرب نخورید. دارچین به غذا اضافه شود. یک سوم حجم غذای خود را کم کنید. وعده ها کم حجم باشد، تعداد وعدها زیاد شود. هفته ای 1 بار ماهی بخورید. غذاها سرخ نشود.

 

پایین آوردن قند خون به کمک خانواده

تا جایی که ممکن است از مصرف کربوهیدرات هاى ساده( قند، شکر، شیرینى، مربا، آرد سفید، ژله، آب نبات و…) پرهیز کنید و بیشتر کربوهیدرات های پیچیده را مصرف کنید، البته این بدان معنا نیست که هرگز قند مصرف نکنید بلکه به این دلیل محدود کردن آن توصیه مى شود که از نظر تغذیه اى فاقد ارزش است. بنابراین سعى کنید که نه تنها شما، بلکه تمام افراد خانواده شما به حذف آن از رژیم غذایى بیندیشند.

 

پایین آوردن قند خون به کمک پسته

چون مصرف پسته به همراه مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا مانند نان سفید، جذب کربوهیدرات را پایین می ‌آورد بنابراین مغز این خشکبار می ‌تواند به کنترل دیابت به ویژه در کشورهایی مانند هند که در حال حاضر ۴۰ میلیون بیمار مبتلا به دیابت دارد کمک کند خوردن پسته برای افزایش حافظه و تقویت ذهن نیز مفید است ولی با توجه به این که خاصیت چاق ‌کنندگی دارد، اگر رژیم دارید، اعتدال را در مصرف آن رعایت کنید

 

پایین آوردن قند خون به کمک لباس

هنگامی که شما مبتلا به دیابت هستید، گرماى بیشتری نسبت به دیگران احساس می کنید. بدن گرم نیز با قند خون مقابله نمی کند. لباس های خنک، بپوشید تا زمانی که دما بالا می رود خنک باشید.

 

پایین آوردن قند خون به کمک آب

دیابت می تواند بدن شما را خشک کند . هنگامی که این اتفاق می افتد، خون شما تلاش می کند تا میزان قند را پایین نگه دارد. این باعث می شود که شما به دستشویى بروید که باعث می شود شما حتی بیشتر از آن آب بخورید. صبر نکنید تا احساس تشنگینکنید. یک بطری آب که دوست دارید پیدا کنید و آن را همه جا حمل کنید. هدف شما حداقل ۸ فنجان آب در روز است. همچنین کافئین نیز کمکتان کنید.

 

پایین آوردن قند خون به کمک سرکه

تحقیقات گویای این است که افزودن سرکه به مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. توصیه می شود به سیب زمینی، ماکارونی و سایر خوراکی های با کربوهیدرات فراوان سرکه اضافه شود. البته بهتر است این مقدار تنها 2 قاشق غذاخوری حدود 30 میلی لیتر سرکه باشد.

 

نکات مهم میوه ای برای دیابتی ها

خوردن میوه ها با پوست باعث افزایش تدریجى قند خون مى شود. جالب است بدانید که بیشتر ویتامین ها و مواد معدنى در لایه هاى نزدیک به پوست میوه ها قرار دارند، پس میوه هایى را که مى شود با پوست خورد با پوست میل کنید و مصرف میوه هاى بسیار شیرین را ممنوع و یا بسیار کاهش دهید؛ مثل موز، انجیر، خربزه، انگور شیرین و… .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ