تمام اطلاعات لازم در مورد جراحی بینی

Revision Rhinoplastyیا جراحی ترمیم بینی عملی است که به برطرف سازی ایرادها و نقایص به وجود آمده طی جراحی اولیه می پردازد. در برخی موارد ممکن است جراح به نکات ریزی توجه نکرده باشد و این عدم توجه موجب بروز یک سری نقص گردد که در پی آن باعث عدم رضایت بیمار از جراحی شود.

جراحی ترمیمی بینی

 Revision Rhinoplastyیا جراحی ترمیم بینی عملی است که به برطرف سازی ایرادها و نقایص به وجود آمده طی جراحی اولیه می پردازد. در برخی موارد ممکن است جراح به نکات ریزی توجه نکرده باشد و این عدم توجه موجب بروز یک سری نقص گردد که در پی آن باعث عدم رضایت بیمار از جراحی شود. مثلا اگر در عمل اول به بزرگ بودن توربینیت های بینی توجهی نشود بیمار برای عمل ترمیم بینی دوباره به متخصص مراجعه کرده و نقایص عمل اول برای اصلاح گرفتگی بینی انجام  می شود. برای ترمیم بینی جراح به موقعیت قرار گیری غضروف های درون بینی و همچنین ایراد های به وجود آمده در عمل اول توجه می کند.

میزان تاثیرگذاری جراحی ترمیمی بینی

شرایط یک بینی که عمل نشده با بینی که قبلا یک مرتبه مورد جراحی قرار گرفته بسیار متفاوت است. بنابراین جراحی که قرار است کار ترمیم را انجام دهد باید از تبحر بالایی برخوردار باشد. بیمار باید پیش از عمل به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد و تمام شرایط عمل با او در میان گذاشته شود. در واقع عمل ترمیمی دارای یک سری محدودیت هایی نیز می باشد پس میزان موثر بودن این جراحی به میزان نقایص و تبحر جراح بستگی دارد.

بهترین زمان انجام جراحی ترمیمی بینی

هنوز جراحان به نقطه نظر مشترکی در این باره دست نیافته اند. اما گاهی اوقات پیشنهاد می شود که حداقل یک سال از انجام عمل اول گذشته باشد و گاهی هم نظر براین است که می توان نقایص را تا قبل از یک سال نیز بر طرف کرد. در هر صورت این تصمیم را جراح بعد از انجام معاینه می تواند بگیرد.

اقداماتی که قبل از جراحی ترمیمی بینی باید انجام داد

  • مانند جراحی بینی که با هدف زیبایی و برای اولین بار انجام می گیرد باید عکس برداری های لازم انجام بگیرد.در صورتی که اختلالات تنفسی در اثر جراحی اولیه به وجود آمده باشد ممکن است جراح بینی به نتیجه عکس برداری های سی تی اسکن بینی و سینوس ها ،آندوسکوپی بینی و سینوس ها نیاز داشته باشد تا بتواند جراحی ترمیمی را به درستی انجام بدهد.در غیر این صورت عکس برداری های معمولی که در زوایای مختلف انجام میگیرد از بیمار گرفته می شود تا جراح بینی بتواند نقایص ظاهری بینی و همچنین تاثیر آن در صورت را متوجه شود .
  • در صورتی که برای جراحی ترمیمی بینی به جراح بینی دیگری مراجعه کرده اید که از جراحی اولیه شما با خبر نمی باشد باید درباره جراحی ابتدایی خود اطلاعاتی را در اختیار جراح قرار دهید و عکس های بینی بدون انجام عمل را در اختیار پزشک قرار دهید .
  • اگر برای عمل ترمیمی بینی به بیهوشی نیاز باشد باید تمامی آزمایشات روتین پیش از جراحی بینی انجام بگیرد.

جراحی ترمیمی بینی و نیاز به بیهوشی

در صورتی که جراحی برای رفع ایرادهای جرئی باشد می توان جراحی را با نظر بیمار با استفاده از بی حسی های موضعی انجام داد. اما در شرایط حادتر  متخصص باید از بیهوشی استفاده کند. زیرا اعمال تغییرات در زمان بیهوشی بهتر انجام می شود.

تغییرات پوست بینی در عمل بینی

از مهم ترین مشکلاتی که در عمل ترمیم بینی وجود دارد مواجه شدن با آسیب های وارد شده به نسج نرم در جراحی بینی اولیه می باشد. البته باید بدانید که در هر نوع از عمل جراحی بینی به نسج نرم، عضله ها و پوست بینی آسیب خواهد رسید زیرا جراح باید آنها را تغییر بدهد تا بتواند ساختار جدیدی را برای بینی بسازد. تفاوتی که در عمل ترمیم بینی با جراحی اولیه دارد این است که بافت دست خورده بینی دیگر نمی تواند به مانند اول التهاب ها، زخم ها و ورم های به وجود آمده را به راحتی تحمل کند و جراحی ترمیم بینی، خود در بستری آسیب دیده انجام می گیرد  و فرد دیگر نباید منتظر نتیجه ایده آل به مانند عمل بینی ابتدایی خود باشد زیرا همانطور که این عمل از نامش پیداست به ترمیم بینی می پردازد و تا جای ممکن  برای زیبایی بینی نیز تلاش خواهد شد.

 

دکتر علی میقانی فلوشیپ جراحی زیبایی و ترمیمی صورت

آدرس: ایران – تهران – میدان ونک – ملاصدرا روبروی بیمارستان بقیه الله – شماره 203 – واحد 7 

شماره های تماس:

02188606389
09307362836

وب سایت: www.drmeighani.com


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ