بهترین درمان ها برای بواسیر

faateme1366
بواسیر یکی از مشکلاتی است که به دلیل شرم و خجالت معمولا برای درمان آن اقدامی نمی شود. پس بهتر است هرچه بیشتر درباره این مشکل آگاهی داشته باشید تا بهترین کارها را برای آن انجام دهید.

 هموروئید یا بواسیر چیست؟

هموروئید یک رگ خونی متورم و ملتهب در رکتوم یا ناحیه مقعد است این در اثر افزایش فشار در ناحیه لگن و مقعد ایجاد می شود یبوست مزمن و اسهال مزمن از علل شایع بواسیر هستند زنان در مراحل بارداری به عنوان افرادی که اضافه وزن دارند نیز حساس می باشد. مقاربت مقعد گاهی اوقات می تواند باعث هموروئید شده و زخم می تواند داخلی یا خارجی باشد هموروئیدهای داخلی در داخل رکتوم رخ می دهند اگر آنها به اندازه کافی بزرگ باشند و یا به اندازه کافی نزدیک به مقعد باشند آنها ممکن است در طول اجابت مزاج متورم شوند. هموروئیدهای خارجی در منطقه باز اطراف رکتوم رخ می دهد اگر آنها به شدت تحریک شوند و لخته در زیر پوست ایجاد شود آنها می توانند یک توده سخت ایجاد کنند که به آن هموروئید ترومبوزه نامیده می گویند.در صورت شک به یک هموروئید، آن مهم است که نشانه های این بیماری را بدانید در اینجا نشانه ای از بواسیر داخلی و خارجی می باشد.

هموروئیدهای داخلی: بارز ترین علامت هموروئیدهای داخلی خونریزی روشن همراه با اجابت مزاج است شما خون قرمز روشن را در هنگام تمیز کردن خودتان می بینید در اغلب موارد، آنها باعث درد نمی شود.

هموروئیدهای خارجی: هموروئیدهای خارجی سبب خارش و سوزش در ناحیه مقعد می شود آنها اغلب باعث درد و گاهی اوقات خونریزی به ویژه هنگام پاک کردن پس از اجابت مزاج می شوند گاهی اوقات، نشستن با بواسیر خارجی بسیار ناراحت کننده است. در حالی که بواسیر معمولاً جدی نیست خونریزی از رکتوم می تواند با دیگر شرایط وخیم جسمی از جمله سرطان روده بزرگ یا مقعد، دیورتیکولیت و یا یک عفونت باکتریایی همراه باشد اگر شما تجربه هر نوع خونریزی رکتال جدید را دارید این مهم است که با دکتر خود تماس بگیرید و درمان صحیح انجام دهید.

مهمترین علت بواسیر

زیاد نشستن و ایستادن زیاد ، کارشدید،چاقی ، ضعیف بودن بافتهای بدن ، بحران روحی وعوامل وراثتی ازعواملی هستند که در ایجاد بیماری مؤثر میباشند. شایعترین علت بواسیر خارجی، فشار در هنگام اجابت مزاج و تکرار این کار در هربار اجابت مزاج است. بواسیر، هنگامی ایجاد می شود که رگهای رکتوم بزرگ و متورم شده و به صورت زائده ای در ناحیه مقعد حالت بیرون زدگی ایجاد کند. یبوستهای سخت ، بی نظمی کار روده، اولین علت بروز این بیماری یبوستهای سخت و اختلال در کار روده میباشد. تلاش برای تخلیه مدفوع وفشار بر رگهای اطراف مقعد باعث این بیماری میباشد و در شرایطی بر کبد و روده فوقانی تأثیر میگذارد.

بواسیر چطور درمان می شود؟

بواسیر را می توان بسته به شدت آن، از طریق چند روش درمان کرد. پزشک شما ممکن است در مورد مصرف برخی داروها برای بهبود و یا کاهش درد از شما سوال هایی بپرسد.بعضی از درمان های عمومی و اولیه  که ممکن است پزشک شما آن را توصیه کند شامل یخ هایی برای کاهش تورم، شامپوها یا کرم های کاهش دهنده خونریزی است.این گزینه ها می تواند به افرادی که مبتلا به بواسیر خارجی خفیف تر هستند کمک کند. اگر مبتلا به بواسیر شدیدتر هستید، پزشک شما ممکن است روند درمان را به صورت عمل جراحی صورت دهد.

از یبوست در امان باشید

چند انجیر خشک را با آب گرم بشویید وشب آن را خیس نمایید. صبح انجیر وآبی که انجیر در آن خیس خورده را میل نمایید.خوردن انجیر هنگام عصر نیز مفید میباشد.خوردن انجیر زمانی اثر گذار است که چندین هفته خوردن آن را ادامه دهید. دانه های ریز انجیر باعث تحریک روده وحرکت مدفوع میشود .درمانهای خانگی باعث کاهش فشار درقسمت مقعد و کاهش میزان بواسیر میشود. برای رهایی یافتن از این بیماری باید از مبتلاشدن به یبوست جلوگیری نمایید .

استوایی باشید

دانه انبه دردرمان این بیماری مفید میباشد . باید به شیوه ای صحیح آنرا خشک کرده و پودرنمائید و در محلی تمیزوخشک نگهداری کنید. یک یا دوقاشق پودر انبه را دوبار درروز مصرف نمایید خوردن آن باعث کاهش ورم میشود .

این خوراکی پرخاصیت

آلوی برقانی به عنوان سیب سرخ شناخته شده ومصرف آن به مدت دوالی سه ماه دردرمان این بیماری مؤثر میباشد. مصرف این میوه یکی از مؤثرترین درمان برای بواسیر خونی میباشد.

آب درمانی کنید

آب گرم تسکین دهنده هموروئید است اطمینان حاصل کنید که آب گرم است نه داغ. اضافه کردن مواد تسکین دهنده در وان آب گرم.  آب گرم به تنهایی تسکین دهنده خواهد بود اما شما می توانید نمک طعام، نمک فرنگی اصل، بابونه، بومادران و کالندولا را به آن اضافه نمایید.بعد از هر اجابت مزاج 20 دقیقه در وان آب گرم بنشینید. به آرامی ناحیه تناسلی را با یک حوله نرم خشک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
جواد موثق

جواد موثق

1398-10-03 - 23:48 پاسخ

با تشکر از شما که این مطالب مفید را در اختیار ما قرار داده اید.با سپاس فراوان