کاهش وزن با ورزش چقدر طول می کشد؟

mousavi
به نظرتان راه معجره آسایی برای کاهش وزن سریع و رسیدن به تناسب اندام دلخواه وجود دارد؟ باید به شما بگوییم که متناسب با اضافه وزنی که دارید، رژیم غذایی و میزان فعالیت ورزشی تان این مدت متفاوت است.

متاسفانه رفتن به باشگاه و ورزش کردن، چند روز قبل از یک عروسی یا هر مناسبت دیگر باعث نمی شود در آن مراسم اندامی تراشیده داشته باشید. دیدن کاهش وزن با استفاده از ورزش، نیاز به زمان دارد. این مسئله به مقدار وزنی که می خواهید کم کنید بستگی داردوکاهش وزن ممکن است پس از چند هفته، روی ترازو قابل مشاهده باشد.

پس از چند هفته هم نباید انتظار سیکس پک داشته باشید، دیدن تغییر در عضلات و کاهش چربی می تواند بیش از 6 هفته به طول بینجامد. با این حال انجام هر نوع ورزشی حتی با ندیدن کاهش وزن برای سلامت بدن مفید است.

اگر بعد از چند هفته ورزش کردن و درست غذا خوردن، متوجه کاهش وزن شدید باید به این عادت خوب ادامه دهید. در غیر این صورت، باز هم به گذشته باز خواهید گشت.

کاهش وزن در این یکی دو هفته ابتدایی، می تواند بیشتر به خاطر از دست دادن وزن آب بدن باشد. ورزش کردن در کنار یک برنامه غذایی مناسب، کمکتان می کند به جای از دست دادن عضله چربی بسوزانید.

زمانی که عضلات در حالت استراحت قرار می گیرند، شروع به رشد می کنند. بنابراین باید بین ورزش و غذا خوردن برای سوخت رسانی به عضلات و استراحت دادن به خودتان تعادل ایجاد کنید.

اگر برای هدف خاصی  مانند کاهش فشار خون، بهبود حساسیت به انسولین و یا بهبود کلسترول خون ورزش می کنید، باید حداقل به مدت 12 هفته برنامه ورزشی و برنامه غذایی سالم خود را دنبال کنید.

اگر می خواهید تاثیری مثبت روی کاهش وزن، رشد عضلانی، تناسب اندام و دیگر شاخص های سلامت بگذارید، باید ورزش را با یک برنامه غذایی سالم، خواب کافی و از بین بردن استرس ترکیب کنید.

چقدر طول می کشد تا متوجه کاهش وزن شوید؟

هرچقدر هم که ورزشتان شدید باشد، با ورزش تنها نمی توانید کاهش وزن بالایی را تجربه کنید.

در حال حاضر توصیه می شود در طول هفته 2.5 ساعت ورزش هوازی با شدت متوسط یا 75 دقیقه با شدت بالا داشته باشید و دو روز در هفته را نیز تمرینات قدرتی انجام دهید که عضلات اصلی بدن را درگیر کنند. با این حال ورزش کردن در این حد، موجب کاهش وزن چشمگیر نخواهد شد و تنها به سالم نگه داشتنتان کمک می کند.

اما اگر هدفتان کاهش وزن است، باید بیشتر از این مقدار توصیه شده ورزش داشته باشید. کاهش وزن با عمل به یک برنامه غذایی بسیار محدود، امکان پذیر است اما بلافاصله پس از کنار گذاشتن آن وزن کم شده باز خواهد گشت.

با شروع ورزش و برنامه غذایی در کنار هم پس از چند هفته ابتدایی، نتیجه خوبی دریافت خواهید کرد و برای تداوم این روند، باید به همین ترتیب پیش بروید اما ممکن است در طول مسیر، سرعت کاهش وزن نیز دچار نوسان شود.

چقدر طول می کشد تا عضلاتمان با ورزش، خود را نشان دهند؟

این زمان به مقدار چربی بدنی که دارید و نوع ورزشی که انجام می دهید بستگی دارد. اگر در طول هفته تنها سه روز به مدت 34 دقیقه ورزش هوازی و قدرتی داشته باشید، باید بیش از 6 هفته تلاش کنید تا تغییرات را در خود ببینید.

روتین ورزشی خود را با زمان استراحت متعادل کنید تا به رشد هرچه بهتر عضلات بدن کمک کنید. ورزش کردن نیاز به استراحت و ریکاوری دارد و بدون این شاید به جای سود، به بدنتان ضرر هم برسانید.

چه زمانی در تناسب اندامتان تغییر می بینید؟

همانطور که گفته شد، برای کاهش مقدار چربی و رشد عضلات به بیش از 6 هفته ورزش نیاز است. اما در مورد تناسب چنین نیست. پس از 6 هفته ورزش، مسلما انجام حرکات ورزشی برایتان ساده تر خواهد بود، دیگر ماننداوایل خسته نمی شوید، سرعتتان بیشتر می شود و می توانید وزنه های بیشتری را بالا ببرید. بعد از شروع ورزش شاید اولین چیزی که متوجهش شوید، همین بهبود در تناسب اندام باشد.

این تغییرات کوچک به ما نشان می دهند که اتفاقاتی در بدنمان در حال رخ دادن است. عضلات ساختار خود را تغییر می دهند تا گنجایش بیشتری داشته باشند و سیستم قلبی و عروقی نیز بهبود می یابد.

بهبود در سلامت

تحقیقات نشان داده است افزایش زمان فعالیت بدنی و کاهش زمان یکجا نشینی می تواند پس از 12 هفته فشار خون، BMI و انسولین را بهبود ببخشد.

تغییرات عمده در سلامت می تواند پس از 3 ماه خود را در سلامتتان نشان دهد و البته همه چیز به این سه ماه ختم نمی شود. ادامه دادن ورزش بعد از این سه ماه، مزایای دیگری نیز برایتان به همراه دارد.

ورزش کردن شاید در کاهش وزن زیاد خود را نشان ندهد ( اما فوق العاده پشتیبان خوبی برای کاهش وزن است ) اما پس از رسیدن به وزن ایده آل یکی از بهترین راه ها برای تثبیت وزن کم شده، ورزش است.

گروه سلامت سیمرغ

چقدر طول می‌کشد تا پس از توقف تمرینات ورزشی، حجم عضلاتتان کم شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ