این درد بسیار خطرناک است، آن را نادیده نگیرید

درد هایی وجود دارد که ممکن است از آن به راحتی بگذریم در صورتیکه بسیار خطرناک هستند.یکی از این درد ها درد در ناحیه دست چپ می باشد.در این مطلب بیشتر بخوانید.

بیشتر مردم می دانند که درد در دست چپ یکی از نشانه های شایع حمله قلبی یا دیگر مشکلات قلبی جدی است. بر همین اساس، احساس درد در دست چپ هرگز نباید نادیده گرفته شود.

درد در ناحیه دست به واسطه شرایط مختلفی شکل می گیرد که هر کدام ازشدت مختلفی برخوردار هستند و از کشیدگی عضله تا یک حمله قلبی شدید را شامل می شوند. اما چند ویژگی می تواند بین دست درد قلبی و غیر قلبی تمایز ایجاد کنند.

درد دست چپ:

درد در قفسه سینه یا ناراحتی – مانند احساس فشار یا سنگینی – شایع‌ترین نشانه یک حمله قلبی محسوب می شود. از این رو، درد در دست چپ که با درد در قفسه سینه یا ناراحتی در این قسمت همراهی می شود، احتمال مواجه با حمله قلبی یا یک مشکل قلبی جدی دیگر را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

 ترکیب احساس درد در دست چپ و قفسه سینه نشان دهنده یک شرایط پزشکی اورژانسی و نیازمند ارزیابی فوری است. بیشتر افرادی که درد در قفسه سینه و دست مرتبط با قلب دارند به این نکته اشاره می کنند که درد قفسه سینه به شانه و سپس به دست سرایت می کند. درد ممکن است به سمت گردن، آرواره، پشت و دست راست نیز حرکت کند.

نشانه های واقعی حمله قلبی اغلب مبهم‌است با این وجود، حضور این نشانه ها در ترکیب با درد در دست چپ احتمال این که درد مرتبط با مشکلی در قلب باشد را افزایش می دهد.

تنگی نفس ،تعریق بیش از اندازه یا رنگ پریدگی پوست، تهوع، استفراغ یا سوء هاضمه ،سرگیجه، سبکی سر، غش یا از دست دادن هوشیاری،ضربان قلب سریع یا نامنظم وعدم حساسیت به لمس و رابطه با حرکت از نشانه های حمله قلبی است

هشدارها

احساس درد در دست چپ که با فعالیت شدیدتر می شود و با استراحت بهبود می یابد، نیاز به رسیدگی پزشکی فوری دارد زیرا ممکن است نشانه ای از یک مشکل قلبی جدی باشد، بویژه اگر درد عمیق است و دست نسبت به لمس حساس نیست.

درد در دست چپ که به طور ناگهانی هنگام استراحت پدیدار می شود، همانند وقتی که در حال تماشای تلویزیون هستید، نیز می تواند به واسطه یک بیماری قلبی شکل گرفته باشد. در نهایت، اگر دست درد با نشانه های دیگر مانند درد قفسه سینه، تهوع، استفراغ، سرگیجه، غش، تنگی نفس، تعریق غیر معمول، نفخ شکم، سرفه یا خس خس سینه همراه است، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید..

8 دلیل درد قفسه سینه که قلب درد نیست!

        

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ