راه های درمان زودانزالی

bagheri.mry
راه های درمان زودانزالی را می توان در چند دسته دارویی، گیاهی، رفتاری و روحی دسته بندی کرد. زودانزالی یک بیماری نیست ولی موجب بروز سردی در روابط جنسی و روابط عاطفی بسیاری از زوجین می شود به طوری که عده زیادی با مراجعه به کلینیک های سلامت خانواده و ناتوانی جنسی، خواهان صحبت درباره مشکل خود و پیدا کردن راه حل هستند. زودانزالی با ایجاد اضطراب و افسردگی در دو طرف رابطه، سلامت روانی و رفتاری همسران را به خطر می اندازد و میتواند موجب پرخاشگری و مشکلات ثانویه گردد.

راه های درمان زودانزالی را می توان در چند دسته دارویی، گیاهی، رفتاری و روحی دسته بندی کرد. زودانزالی یک بیماری نیست ولی موجب بروز سردی در روابط جنسی و روابط عاطفی بسیاری از زوجین می شود به طوری که عده زیادی با مراجعه به کلینیک های سلامت خانواده و ناتوانی جنسی، خواهان صحبت درباره مشکل خود و پیدا کردن راه حل هستند. زودانزالی با ایجاد اضطراب و افسردگی در دو طرف رابطه، سلامت روانی و رفتاری همسران را به خطر می اندازد و میتواند موجب پرخاشگری و مشکلات ثانویه گردد. با آشنایی با راه های درمان زودانزالی در مردان می توان از این قبیل مشکلات پیشگیری کرد.
عمده ترین دلیل زودانزالی در مردان، وسواس فکری بالا و مقداری عجله است که می تواند باعث شود مرد احساس ناتوانی در رابطه جنسی موفق داشته و زن با عدم رضایت از همسر خود، با یاس و افسردگی و حتی پرخاش درگیر شود. در بسیاری از موارد با آموزش روش صحیح شروع یک رابطه جنسی و پیش نوازی های طولانی و انتخاب موقعیت مناسب، این مشکلات می تواند حل شود و در موارد جدی تر، استفاده از ژل های تاخیری، کاندوم، تمرین ماهیچه های لگنی و به کارگیری تکنیک های موثر توصیه می شود. قابل ذکر است در مواردی که زودانزالی شدید بوده می توان با درمان های دارویی به زوجین کمک کرد. در ادامه شما را با مجموعه کاملی از راه های درمان زودانزالی آشنا می کنیم.

درمان های دارویی

دارو های مهار کننده بازجذب سرتونین و ضد افسرده گی در درمان انزال زود رس موثر اند ، بر فرض مثال میتوان به داروهای خانواده اس اس آر آی ، اشاره کرد که شامل داپوکستین ، فلوکستین ، پاروکستین و سرتالین میباشند و همچنین گه گاه داروی ویاگرا را توصیه میکنند. ( درمان های دارویی را در مراحل حاد بیماری که بیماری از فاز پزشکی وارد فاز روانی شدید شده و موجبات مشکلات عدیده در روابط فرد شده است ، تجویز میشوند و استفاده بدون نظر پزشک از این داروها به دلایل ماهیت های اعتیاد آور و شرطی کننده و گهگاه تکرر جنسی و همچنین آمار بالای خودکشی در اثر استفاده از داروهای ضد افسردگی توصیه نمی شود، لذا در صورت تمایل به استفاده از این روش حتما قبلا با یک متخصص سایکوتراپ یا روانکاو مشورت کنید).

پیشنوازی

یکی از راه های درمان زودانزالی، پیشنوزی طولانی مدت می باشد. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتی که با نفس های عمیق و آرام همراه باشد می تواند به درمان زود انزالی کمک فراوانی بکند. در هنگام پیشنوازی و ملاعبه فشار خون مرد و زن به آرامی بالا می رود و از ایجاد هیجان سریع و ناگهانی جلوگیری می شود. حفظ این آرامش بسیار مهم است چراکه مردان بسرعت به نقطه اون تحریک جنسی می رسند ولی زن ها نیاز به زمان بیشتری برای تحریک شدن دارند .
در واقع زن ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالیکی مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می شوند. با تمرین طولانی مدت پیشنوازی، مردها یاد می گیرند که هیجان خود رو کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می کنند .

تمرین ماهیچه های لگنی

برای اینکار کافیست که ماهیچه مثانه ی خود رو محکم فشار بدهید، مثل حالتی که می خواهید جلوی ادرار خود را بگیرید. با اینکار شما ماهیچه های مرتبط با انزال خود را قوی کرده و در هنگام انزال می توانید با نگه داشتن و کنترل این ماهیچه ها جلویانزال زودرس خود را بگیرید .
لازم به ذکر است که قوی شدن این ماهیچه ها به درمان بیماری عدم نعوظ آلت نیز کمک می کنند. بدین صورت که با محکم نگه داشتن این ماهیچه ها خون در الت نگه داشته می شود و نعوظ کامل حفظ می شود.

استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم در هنگام مقاربت جنسی باعث کاهش اصطحکاک در سطح آلت می شود و بدین ترتیب از تحریک بیش از اندازه اعصاب آلت جلوگیری میشود و در نهایت مدت زمان بیشتری می توان به نزدیکی جنسی ادامه داد.

ژل و کرم های تاخیری بی حس کننده

با قرار دادن مقدار کمی از ژل های تاخیری بر روی سر آلت می توان از زود انزالی در آمیزش جنسی جلوگیری کرد.
این ژل ها در ناحیه ای که مورد استفاده قرار می گیرند تا حدودی بی حسی ایجاد می کنند و از تحریک بیش از اندازه در آن قسمت جلوگیری می کنند و در نهایت مدت زمان نزدیکی را افزایش می دهند.
استفاده از کرم‌های بی‌حس‌کننده مانند ژل لیدوکائین ۲% و اسپری‌های بی‌حس‌کننده می‌تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. هنگام استفاده از این مواد به یاد داشته باشید که باید آن‌ها را قبل از رابطه جنسی از روی آلت شست وگرنه مواد روی آلت وارد واژن زن شده و باعث بی‌حسی وی و دیرتر ارضا شدن همسرتان می‌شود.

آرام شدن

درصد بالایی از مشکلات زودانزالی مربوط به استرس و عدم وجود آرامش در فرد است. تمرینهای آرامش بخش مثل نفس های عمیق و تکنیک های دم و بازدم می تواند به کسب آرامش کمک به سزایی کند. کلاس های یوگا و مدیتیشن و کلا هر چیزی که ذهن شما را آرام می کند در بهبود و درمان زود انزالی بسیار موثر است.
پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می‌شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضایت طرفین می‌شود. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتی که با نفس‌های عمیق و آرام همراه باشد می‌تواند به درمان زودانزالی کمک فراوانی بکند.

افزایش تعداد رابطه جنسی

همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می‌شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می‌تواند به درمان زودانزالی کمک کند به طوری که اگر هفته‌ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته‌ای ۴ الی ۶ بار برسانید، بعد از چند هفتهمشکل زود انزالی‌تان تا حدودی رفع می‌شود.

داشتن پوزیشن مناسب

از جمله راه های درمان زودانزالی است. روش‌های معمول (مرد در بالا) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی‌کند، برای درمان زودانزالی می‌بایست از روش‌های جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل می‌کند استفاده کرد. این روش از جمله بهترین روش‌ها برای درمان می‌باشند.

استفاده از تکنیک فشار

مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید. از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد. بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید. ممکن است به دلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می‌رسد. این مراحل را تا هر چند بار که بخواهید می‌توانید تکرار کنید. با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می‌کنید می‌توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید.

استفاده از درمان‌های گیاهی

در این روش درمان زودانزالی می‌توان از گیاهان دارویی کمک گرفت. هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبر هندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان زودانزالی هستند. همچنین نوشیدن روزانه دوبار دم‌کرده گل میخک نیز توصیه شده است. نوشیدن دم‌کرده زنجبیل و عسل و مصرف روزانه سیر نیز مفید است. توصیه می‌شود از مصرف ترشی‌ها یا خوراکی‌های ترش مزه پرهیز شود، زیرا این خوراکی‌ها باعث تسریع انزال می‌شود.
دمکرده گل شقایق و دارچین و همچنین سیاه دانه و سنجد در روغن زیتون باعث دیر انزالی یا به اصطلاح سفتی کمر می شود.

درمان زودانزالی با استفاده از حنا

استفاده از حنا نه تنها در رنگ آمیزی بلکه در ضدعفونی و حتی یکی از رایجترین درمان های گیاهی برای ضخامت بخشیدن به پوست صورت و بدن است که در این مورد نیز کارایی لازم را دارد، برای استفاده می توان ابتدا آلت را با آب و صابون شست و سپس مقدار 1 تا دو قاشق مرباخوری حنا را به همراه کمی آب خیس کرده و آلت را در حالت نعوظ و ایستاده تحریک و اقدام به ماساژ دادن با حنا کنید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید. با استفاده از حنا پوست آلت خود را ضخیم کرده و از تحریکات شدید خبری نیست و در نتیجه مدت زمان طولانی مشغول رابطه خواهید بود.

انزال دو مرتبه ای

روش دیگری برای لذت بردن طولانی مدت از رابطه جنسی انزال دومرتبه ای است. بدین صورت که زمانی که قصد برقراری رابطه جنسی دارید چند ساعت قبل یکبار انزال صورت گیرد، سپس چند ساعت بعد می توانید از رابطه جنسی طولانی مدت تر لذت ببرید.

روش توقف و شروع

این روش که در زبان انگلیسی به start & stop معروف است و میتوان آن را موثرترین و بهترین و بدون عارضه ترین روش برای رفع زود انزالی دانست .در این روش مرد شروع به دخول می کند و زمانی که حس کرد به انزال نزدیک شده است آلت خود را بیرون می کشد و مدت کوتاهی بدون هیچ فعالیت جنسی ای صبر می کند و سپس دوباره شروع به دخول می کند و گاها حتی می تواند تا 10 دقیقه نیز به این فعالیت ادامه دهد و نهایت لذت را از رابطه جنسی اش ببرد. راه های درمان زودانزالی می تواند به نجات زندگی افراد بسیاری منجر شود.

مطالب مرتبط:

با درمان زودانزالی، به زندگی زناشویی تان رنگی دیگر ببخشید

بهترین راه درمان زودانزالی چیست؟

درمان زودانزالی با طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ