درمان معجزه آسای سرماخوردگی در نیم ساعت

toranj
ویروس ها مسئول ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، بنابراین آنتی بیوتیک ها قادر به درمان یا جلوگیری از بروز این بیماری ها نیستند. استراحت زیاد، نوشیدن مایعات فراوان و داروهای خانگی به تسکین علائم کمک می کنند.

ویروس ها مسئول ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، بنابراین آنتی بیوتیک ها قادر به درمان یا جلوگیری از بروز این بیماری ها نیستند. استراحت زیاد، نوشیدن مایعات فراوان و داروهای خانگی به تسکین علائم کمک می کنند.

از جمله بیماری هایی که انسان از قدیم تا به الان با آن دست و پنجه نرم می کرد سرما خوردگی است که همیشه بیماری طولانی مدتی برای مردم بوده است چرا که بدون رعایت کردن تغذیه خود به پیش رفتن این بیماری کمک می کردند.

در این مطلب می خواهیم روی را به شما معرفی کنیم تا در نیم ساعت سسرما خوردگی را درمان کنید.

دم نوش های مخصوص برای سرما خوردگی

دم کرده پونه کوهی و آویشن شیرازی در فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب بوده، خاصیت ضد عفونی کنندگی داشته و برای سرماخوردگی نیز بسیار مفید است. این دمنوش را می توان با مقداری عسل مخلوط کرده و روزانه چند نوبت میل کرد.

برای سرماخوردگی های ساده در فصل سرد، کدو حلوایی یک درمان مناسب است که می تواند به صورت بخار پز به همراه کمی پودر نبات و دارچین مصرف شود. کدو حلوایی منبع مناسب ویتامین E، C و بتاکاروتن است که همه آنها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

ابتلا به عفونت های ویروسی مجاری تنفسی فوقانی که با نام عمومی سرماخوردگی شناخته می شود،‌ از شایع ترین بیماری هایی است.

سالی یکبار دست کم، بیشتر افراد را در سراسر جهان مبتلا به سرماخوردگی می شوند و برای چند روز، فعالیت های روزمره مبتلایان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

با این روش سرما خوردگی را در نیم ساعت درمان کنید

جالب است بدانید که در آزمایشگاه های پزشکی برای کشت میکروب (افزایش میکروب ) از پنج ماده استفاده می شود. یعنی میکروب ها (قارچ ـ ویروس ـ باکتری) با خوردن این مواد رشد می کنند، تعدادشان چندین برابر می شود.

این مواد عبارتند از:

1- تمام گوشت ها ( سوسیس  ـ کالباس  ـ  گوشت قرمز  ـ مرغ  ـ  تخم مرغ – و..)  و فرآوره های لبنی (شیر  ـ  پنیر  ـ  خامه )
2- خون ( درقصابی ها هنگام چرخ کردن گوشت ، آن را نمی شویند. چون اگر گوشت شسته شود، خوب چرخ نخواهد شد. پس خون بین بافت های آن باقی خواهد ماند )
3- قند و شکر
4- کاکائو و شکلات
5- آگار ( ماده ای است که از ترکیب دو جلبک و آب ایجاد می شود ) این ماده در شیرینی پزی کاربرد دارد. ماده ژله ای که در شیرینی دانمارکی است همان آگار است.

پس اگر عفونتی در بدن شما باشد، با استفاده کردن از این مواد، عفونت (ویروس) شروع به خوردن از این مواد می کند و مقدارش خیلی زیاد می شود و بیماری شما به راحتی درمان نمی شود. سیستم دفاعی بدن خود را قوی کنید.

 برای رفع سرماخوردگی، آنفولانزا، سینوزیت، گلودرد چه چیزی بخوریم؟

یک رژیم غذایی سه روزه می تواند سخت ترین نوع این بیماری ها را درمان کند. در این چند روز ( شیر و پنیر -گوشت ـ تخم مرغ ـ شکلات ـ چای ـ قندو شکر -کاکائو ـ بیسکوییت ) به هیچ وجه مصرف نکنید.

صبحانه یک قاشق عسل را روی نان بمالید و بخورید.
*  در طی روز دو بار ( آب + عسل + لیمو ترش تازه ) میل کنید.
* ناهار و شام سوپ بخورید. اما توجه داشته باشد که سوپ  را بدون گوشت تهیه کنید.
*  یک مشت پونه کوهی و یک قاشق سیاه دانه را با هم به مدت نیم ساعت بجوشانید. و عصاره آن را با یک قاشق عسل مخلوط کرده، یک لیوان بعد از صبحانه و یک لیوان قبل از خواب مصرف کنید.
* در حد توان میوه میل کنید.
* غرغره کردن آب نمک ولرم، از دهان و بینی. قبل از خواب و بعد از بلند شدن از خواب.
با رعایت کردن این چند نکته، سخت ترین عفونت ها بدون استفاده از داروهای شیمیایی درمان می شود.
علت این درمان این است که به میکروب های داخل بدن غذا نمی رسد و میکروب ها می میرند.

طرز تهیه ی بخور صورت برای درمان سرماخوردگی و سرفه

سرماخوردگی و گلودرد با مصرف ژلوفن خوب نمی‌شود

درمان آنفولانزا و انواع سرماخوردگی با سیر

نحوه درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا در خانه

سرماخوردگی و آنفولانزا به عنوان بیماری های شایع می توانند علائم ناراحت کننده زیادی ایجاد کنند، مانند:

آبریزش بینی

انسداد سینوس ها

گلو درد

سرفه

سردرد

بدن درد

تب یا لرز

به گزارش مدیکال نیوزتودی، داروهای خانگی زیر به جلوگیری از ابتلا به بیماری، کاهش علائم و کوتاه شدن مدت دوره سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک می کنند:

زینک

مطالعات نشان می دهند مصرف مکمل زینک به کاهش طول دوره سرماخوردگی و کاهش علائم کمک می کند. کارشناسان معتقدند زینک از تکثیر راینوویروس، ویروس مسئول سرماخوردگی در بدن جلوگیری می کند.

افراد می توانند زینک را به صورت قرص یا شربت مصرف کنند، اما همیشه باید دستورالعمل موجود روی بسته محصول را با دقت بخوانند. مصرف بیش از حد زینک باعث بروز حالت تهوع و معده درد می شود. زینک به صورت مکمل یا اسپری بینی عرض می شود. استفاده از اسپری بینی زینک می تواند باعث از دست دادن بویایی موقت افراد شود.

عسل

خواص ضدمیکروبی عسل به آن اجازه می دهد با برخی از باکتری ها و ویروس ها مبارزه کند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد عسل در تسکین سرفه به عنوان علامت سرماخوردگی در کودکان بالای یک سال گزینه موثری محسوب می شود. کودکان زیر یک سال به دلیل خطر بوتولیسم نوزادان نباید عسل بخورند.

افراد می توانند مقداری عسل را با آب گرم برای تسکین گلو درد یا سرفه مصرف کنند. افزودن لیموترش به این معجون جادویی طعم و ویتامین C بیشتری می بخشد.

اکیناسه

برخی از افراد از عصاره های گیاه اکیناسه برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و تسکین علائم بینی استفاده می کنند. برخی تحقیقات نشان می دهند اجزای اکیناسه از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کنند. برخی از آنها دارای خواص ضدویروسی هستند که با ویروس های آنفولانزا مبارزه می کنند.

تحقیقات در مورد اثربخشی اکیناسه در درمان سرماخوردگی تا به امروز نتایج متفاوتی را به همراه داشته است، در حالی که برخی از مطالعات حاکی از آن هستند که هیچ اثربخشی ندارند. مطالعات دیگر نشان می دهند برخی از محصولات اکیناسه احتمال ابتلا به سرماخوردگی افراد را 10 تا 20 درصد کاهش می دهند.

سیر

سیر به درمان سرماخوردگی کمک می کند زیرا دارای خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی است. نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که از مکمل سیر به صورت روزانه به مدت سه ماه استفاده می کردند نسبت به گروه دارونما کمتر سرما خوردند.

سیر از دیرباز به عنوان یک درمان خانگی برای سرماخوردگی و آنفولانزا مطرح بوده است. افراد می توانند سیر را به صورت خام بخورند، سیر پخته شده را در وعده های غذایی خود بگنجانند یا مکمل آن را مصرف کنند. مگر اینکه شخصی به سیر حساسیت داشته باشد، اما به طور معمول استفاده از آن بی خطر است.

منتول

انسداد سینوس ها و گرفتگی مجاری تنفسی از علائم شایع سرماخوردگی است که منتول می تواند به تسکین آنها کمک کند. منتول از بسیاری از انواع گیاه نعناع به دست می آید و اثرات ضدباکتریایی و تسکین دهنده درد دارد.

علاوه بر این، افراد می توانند منتول را برای استنشاق بخار به آب داغ اضافه کنند. اگرچه یک مطالعه در سال 2013 نشان داد استنشاق منتول به کاهش سرفه به دلیل عوامل محرک محیطی کمک می کند، اما تحقیقات محدودی در مورد اثربخشی آن در پاکسازی مجاری تنفسی احتقانی وجود دارد.

منابع دیگر بر این باورند بخار حاوی منتول، اکالیپتوس و کافور به طور قابل توجهی خواب را در کودکان و بزرگسالان مبتلا به علائم سرماخوردگی بهبود می بخشد. با این حال، محققان دریافتند خطرات مصرف آن می تواند از مزایای آن بیشتر باشد زیرا منتول در برخی افراد باعث سوزش و تحریک پوست می شود.

ویتامین D

ویتامین D3 مکمل مفیدی برای جلوگیری یا کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهند بین مصرف مکمل ویتامین D و کاهش سرماخوردگی در دانشجویان ارتباط وجود دارد.

افراد ساکن در آب و هوای سردتر ممکن است متوجه شوند مصرف یک مکمل باعث افزایش سطح ویتامین D آنها در ماه های سرد فصل زمستان می شود، زمانی که پوست آنها زیاد در معرض نور خورشید قرار نمی گیرد.

روغن پونه کوهی

تیمول و کارواکرول موجود در پونه کوهی هر دو دارای اثرات ضدباکتریایی هستند. افراد به طور سنتی از روغن های ضروری حاوی تیمول برای تسکین سردرد، اسهال و سرفه استفاده می کنند. حتی برخی از افراد بر این باورند مصرف روغن پونه کوهی یا مالیدن آن روی سینه به تسکین علائم سرماخوردگی کمک می کند.

کاهش استرس و خواب خوب

استرس یا خواب ضعیف خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را افزایش می دهد. یکی از منابع معتبر مطالعاتی نشان می دهد کاهش سطح استرس از طریق مراقبه های تمرکز آگاهانه یا ورزش خطر ابتلا به یکی از این بیماری ها را کاهش می دهد.

افرادی که مدیتیشن یا برنامه تمرینی ذهن آگاهی را انجام می دهند روزهای کاری کمتری را به دلیل بیماری نسبت به افراد گروه کنترل از دست دادند. یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2015 نیز نشان داد افرادی که ساعات کمتری می خوابند بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی هستند.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای که از سلامت روده حمایت می کنند و به جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا در افراد کمک می کنند. تحقیقات نشان می دهند پروبیوتیک ها می توانند از سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس های آنفولانزا محافظت کنند.

در یک آزمایش کنترل شده موارد سرماخوردگی در افراد مصرف کننده پروبیوتیک کمتر از افرادی بود که مصرف نمی کردند. مکمل های پروبیوتیک نیز عرضه می شوند، همچنین پروبیوتیک ها در بسیاری از مواد غذایی وجود دارند، از جمله:

ماست

کلم ترش

میسو

تمپه

جینسینگ آمریکای شمالی

جینسینگ به کاهش علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک می کند، اگرچه مطالعات نتایج متفاوتی در مورد اثربخشی آن ارائه می دهند. تحقیقات روی یک محصول گیاهی حاوی جینسنگ آمریکای شمالی نشان داد خطر و مدت وجود علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را در افراد مسن کاهش می دهد. جینسنگ به صورت خام، کپسول یا چای گیاهی قابل مصرف است.

انواع توت ها

پلی فنول موجود در توت ها دارای خواص ضدویروسی هستند و به مبارزه با ویروس های آنفولانزا کمک می کنند. تحقیقات نشان می دهند کرنبری ضمن کاهش علائم آنفولانزا، نوشیدنی آن نیز می تواند به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. در برخی از مطالعات در فاز آزمایشگاهیعصاره توت پتانسیل کمک به مبارزه با آنفولانزا را نشان داد. توت فرنگی، زغال اخته، توت سیاه و تمشک نیز منابع خوبی از ویتامین C هستند که می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

ویتامین C

ویتامین C برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن گزینه ضروری محسوب می شود. بسیاری از افراد معتقدند به کاهش دفعات ابتلا به سرماخوردگی نیز کمک می کند. اگرچه هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف ویتامین C از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می کند یا علائم آن را در طول بیماری کاهش می دهد، اما محققان توصیه می کنند مصرف منظم ویتامین C برای افراد مفید است.

علاوه بر این اذعان می دارند در حالی که تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است، ایمنی عمومی و هزینه کم ویتامین C یعنی این روش برای افراد به طور جداگانه یک روش کم خطر محسوب می شود. مرکبات و آووکادو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند، همچنین مکمل های ویتامین C در داروخانه ها به فروش می رسند.

زمان مراجعه به پزشک

ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا می تواند تا دو هفته طول بکشد و علائم آن به طور معمول در بدترین حالت خود حدود دو یا سه روز است. بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، اگر علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا بیش از 10 روز طول بکشد و علائم بهبودی مشاهده نشود باید به پزشک مراجعه کرد.

در صورت دارا بودن علائم غیرمعمول یا علائم بسیار شدید نیز باید به پزشک مراجعه کنید. افرادی که ممکن است بیشتر در معرض عوارض ناشی از آنفولانزا باشند باید با بروز علائم اولیه به پزشک مراجعه کنند زیرا این گروه از افراد به درمان ضدویروسی نیاز دارند. این افراد شامل کودکان خردسال و افرادی هستند که:

باردار

سن 65 سال به بالا

به دلیل سایر شرایط پزشکی در معرض خطر هستند

در صورت تب داشتن نوزاد زیر سه ماه باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود

خلاصه

برخی از افراد بر این باورند داروهای خانگی فوق به تسکین علائم سرماخوردگی کمک کرده و سریع تر از بین می رود. راه های دیگر برای درمان علائم و بهبود سرماخوردگی یا آنفولانزا عبارتند از:

استراحت

خواب زیاد

گرم ماندن

نوشیدن مقدار زیادی آب و سایر مایعات رقیق

مصرف مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن برای کاهش درد

استفاده از دستگاه مرطوب کننده

در صورت عدم بهبودی علائم پس از 10 روز یا بروز علائم غیرمعمول یا شدید باید به پزشک مراجعه شود.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ