با این رژیم کبد چرب را در یک ماه درمان کنید!

sahar.d
کبد چرب از جمله بیماری های خاموش و بی نشانه است که زمانی فرد متوجه آن می شود که در مرحله بدی قرار دارد. پیشگیری و درمان آن باید جز اولویت ها باشد و در این مطلب روش درمان کبد چرب در 1 ماه را به شما معرفی می کنیم.

کبد از اصلی ترین و حیاتی ترین عضوهای بدن است که وظیفه تصفیه، پاکسازی و دفع سموم بدن را دارد. معمولا بیماری کبد چرب در ابتدا علائم خاصی ندارد. هرچند ممکن است علائمی مانند دردهای شکمی، احساس خستگی، کاهش اشتها و … در برخی افراد ظاهر شود. از این رو تشخیص این بیماری سخت است اما پس از تشخیص باید درست و به موقع درمان را انجام دهید. در این مطلب روش های درمان کبد چرب را به شما معرفی می کنیم.

نسخه ی طب سنتی برای درمان کبد چرب

پزشکان طب سنتی برای درمان کبد چرب از خواص بعضی گیاهان دارویی استفاده کرده و بیماری چربی کبد را کنترل و درمان می کنند. در بسیاری از موارد در حالت های حاد، از عصاره چندین گیاه دارویی و ترکیبات آن ها برای اثر بیشتر و بهتر استفاده می گردد. در واقع با ترکیب گیاهان دارویی و گرفتن عصاره آن ها، می توان به نوعی گفت داروهای گیاهی ای بدست می آید که به راحتی باعث درمان شما خواهند شد.

نکته دیگر اینکه استفاده از این گیاهان در برنامه غذایی روزمره نیز می تواند شما را در پیشگیری کبد چرب کمک کرده و از بروز این بیماری در شما جلوگیری کند.

اصولا برای تهیه این عصاره ها از ترکیبات گیاهان دارویی از عملیات تقطیر استفاده می شود که در بعضی از موارد حتی لازم است عمل تقطیر دو بار انجام شود (که به آن دو آتشه گفته می شود). به همین دلیل است که این داروها به دلیل سختی تهیه آن ها و همین طور تعداد مواد ترکیب دهنده در آن ها ممکن است در بعضی موارد گران تر از داروهای شیمیایی باشد.

خیلی از افراد برای درمان کبد چرب خود اقدام به درمان با داروهای شیمیایی می کنند اما خیلی امکان دارد تا برای شما روشی بهتر و همین طور طبیعی تر، بدون آسیب های وارد شده از قرص های شیمیایی به بدن  شما وجود داشته باشد. ما به این نوع درمان ها که توسط خود شخص و البته در بسیاری از موارد با مشورت با پزشک طب سنتی یا ایرانی انجام می شود، درمان های خانگی می گوییم.

تاثیر این درمان ها با توجه به استفاده از گیاهان دارویی و طبیعی در پاکسازی کبد غیرقابل انکار بوده و از همه مهم تر هیچ گونه عوارض دارویی ندارد. در نظر داشته باشید که یکی از عوامل تشدید کننده بیماری کبد چرب شما، استفاده از داروهایی شیمیایی است پس نه تنها این داروها ممکن است باعث بهبود بیماری شما نشوند، بلکه امکان دارد چرب شدن کبد شما را نیز تشدید کنند.

روش های گیاهی موثر برای درمان کبد چرب

استفاده از آب لیموترش تازه در آب داغ و استفاده آن در صبح بصورت ناشتا (در صورت نداشتن ناراحتی معده)

استفاده روزانه یک لیوان از یک قاشق خاکشیر به همراه ترنجبین در آب گرم

استفاده از عصاره های خار گل و انگور فرنگی هندی (آمله): هر دوی این گیاهان دارای خواص تقویت کبد بوده و باعث بهبود بیماری شما می شوند، شما می توانید با ترکیب این دو ماده به عنوان یک مکمل طبیعی برای بهبود بیماری خود استفاده کنید.

استفاده از سرکه انگبین: استفاده روزانه یک لیوان سرکه انگبین می تواند به درمان کبد چرب شما کمک کند (توضیح: سرکه انگبین از ترکیب دو واحد عرق نعناع، یک واحد سرکه طبیعی و دو واحد عسل بدست می آید و با سکنجبین درست شده از شکر کاملا متفاوت می باشد).

استفاده از میوه های غنی از آنتی اکسیدان و سبزیجات در برنامه غذایی روزمره: در زمان سم زدایی کبد، مقدار زیادی از رادیکال های آزاد تولید می گردد که همه آن ها باعث آسیب دیدن کبد می گردند، لذا استفاده از آنتی اکسیدان ها در برنامه غذایی روزانه باعث محافظت سلول های کبد در برابر رادیکال های آزاد خواهد شد. لیست کامل این مواد در بخش های بعدی این مقاله آمده است.

استفاده از شیرین بیان: تحقیق بسیار جالبی در کلینیک کبد قزوین انجام شده است که نشان می دهد با مصرف روزانه ۲ گرم عصاره ریشه گیاه شیرین بیان، میزان آنزیم های ترانس در کبد به شدت کاهش پیدا کرده و این آنزیم های کبدی به حالت نرمال بر می گردند.

استفاده روزانه یک لیوان از عرق کاسنی و عرق شاهتره به همراه عسل

روزه گیاهی شامل فقط استفاده از میوه ها، سبزیجات و یا آب آن ها برای یک دوره معین (تعیین شده توسط پزشک). قابل ذکر است که در کل روزه گرفتن یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای پاکسازی کبد شماست. البته آب درمانی بصورت ۲ یا ۳ روزه هم یکی از این روش هاست که البته برای انجام آن باید با پزشک خود مشورت نمایید.

مصرف ریشه زنجبیل بصورت خام یا دمنوش یا ترکیب آن با ماست بصورت ۲ تا ۳ بار در هر هفته، خصوصا در هنگام مصرف یک غذای به نسبت چرب

موثرترین راه درمان کبد چرب

درمان معجزه آسای کبد چرب

ترفندهای درمان کبد چرب که نمی دانستید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ